Gå til innhold

Slankekur som virker??

Gjest Aina E

Anbefalte innlegg

Ja, ja. Så kom jeg også til det punktet hvor jeg mente at slanking er en nødvendighet...!

Jeg er 28 år og har aldri slanka meg før.

Men etter en sommer med snop-shopping i sverige, grillmat og annet lettvint-fôr i varmen føler jeg virkelig for å gå ned noen kilo.

Spørsmålet er hvilken kur passer for meg??

Jeg har tidligere endret kosthold for å holde meg frisk. Oppdaget da at jeg gikk ned i vekt samtidig, men det var så kjipt at når jeg en vakker dag skeiet ut da, greide jeg ikke gå tilbake til det sunne igjen. Sånn vet jeg det vil bli nå også.

Derfor kunne jeg tenke meg noe (ikke alt for slitsomt) som gjør at jeg kan gå ned relativt hurtig noen kilo (5-6), deretter trappe ned til ikke så mye snop og junk-food. For det vet jeg at jeg kan leve med.

Altså:

1: Slutte med drittmaten

2: Et par uker på slanker'n

3: Holde det stabilt ved ikke å begynne å tygge i meg igjen.

Hva anbefaler dere i de to ukene jeg skal gå nedover??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Spis sundt og godt, masse friske grønn saker og frukt når du vil.

Resten så kan du bare spise normalt kosthold, men ikke hamburger og chips hvær dag.

Den ideelle måten å slanke seg på er å forbrenne mer mat en du spiser, men alikevel spise nok mat til at kroppen klarer å holde seg ved like, den trenger jo næringen får å holde alle funksjonene i gang.

Så kull ut snop og søtskaer, junk food og annen mat som ineholder for mye fett og kom deg opp av sofaen.

Du trenger ikke å begynne å hard trene, bare gå et par turer i uken er nok i begynnnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen to-ukers kur i verden som får deg ned på et stabilt nivå. Du vil jo ned noen kilo, ikke gå de ned og så gå opp mer igjen.

Du skriver at du har gått ned før ved å spise sunt, men når du skeiet ut gikk du opp igjen. Du vil ikke at det samme skal skje igjen. Det jeg kan garantere deg er at om du går på en lavkalori-diett som gir et vekttap på rundt 1 kilo i uken (eller mer), og så spiser vanlig igjen når du har gått ned, da vil du gå opp enda flere kilo enn du mistet. Og det bare i fett.

Kroppssammensetningen etter en sånn sjokk-kur blir dårligere, og det tar lang tid med trening for å få muskelmassen på plass igjen.

Det er også MYE større sjanse for at man skeier ut etter en lavkalori-diett enn ved et normalt sunt kosthold. Hvis du derimot har et sunt kosthold, som du holder på resten av livet, kan du ha en dag eller to i uken som du spiser stort sett det du vil, uten at det synes på vekten. Du går naturligvis langsommere ned i vekt, men det er den måten vekttapet kan vare på. Gå ned MAX 0,5 kilo i uken.

Når det er sagt, så er det vitkig at du får lagt til en viss mengde mosjon hver dag, f.eks gåturer, joggeturer, svømming, trening på treningssenter e.l. Inaktivitet er kroppens verste fiende, både vektmessig og for kroppens og psykens generelle sunnhet.

Hvis du gjør det på riktig måte, kan du regne med at det tar mellom 3 og 4 måneder å gå ned de 6 kiloene, men du går ikke opp igjen, fordi det er snakk om varige kostholdsendringer. Tar du hurtigkuren veier du kanskje 6 kilo mindre om en måned, men om 3-4 måneder er du der du startet, og antakeligvis tyngre og større. Tenk i et perspektiv som er litt større enn 2 uker frem.... :)

Dette vet du sikkert innerst inne. Du blir et offer for slankeindustrien om du gir etter for higet om å gå ned raskt. Det er ikke sånn kroppen jobber, rett og slett.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...