seigdama Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har akkurat mista kjæresten min...og har begynt å trene for å holde humøret opp. Jeg har trent hver dag i snart 3 uker...og plutseig ble jeg forkjøla!Jeg vil ikke miste formen jeg har kommet i, og hva skal jeg gjøre?? fortsette å trene like intenst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Nei, det er farlig å trene når du har en infeksjon i kroppen. Man skal overhodet ikke trene om man har feber eller forkjølelsessymptomer. Bortsett fra at treningen er ineffektiv, kan du risikere farlige komplikasjoner som hjertemuskelinflammasjon. Energien i kroppen går til å bekjempe infeksjonen, det er lite igjen til å utføre et treningsprogram, prestasjonsevnen forverres merkbart. Immunforsvaret forstyrres ved at man "stjeler" energi -det tar lengre tid å bli frisk. En vanlig forkjølelse kan utvikle seg til hjertemuskel -eller hjertekammerinflammasjon om man anstrenger kroppen fysisk. Dette kan føre til kroniske hjertelidelser og i verste fall føre til døden. Pluss at det ikke er særlig snilt overfor de andre på treningen m.h.t til smittefare, rennende nese som snufser, osv. Bruk denne perioden til å få en effektiv hvil, så er du enda mer klar for treningen når du kommer tilbake og får raskere resultater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jef Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hele logikken bak trening er at du bryter ned formen ved trening (og er da bl.a. mere mottakelig for forkjølelse), og bruker hvile til å bygge opp formen. Det er derfor veldig viktig å legge inn hvile innimellom treningsøktene som fører til at du hele tiden har overskudd både fysisk og psykisk. Da vil du heller ikke bli forkjølet og heller ikke miste form, men du vil derimot få en formøkning. Trening hver dag vil derimot føre til dårligere form (ikke noe overskudd) + forkjølelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.