Heny Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Er helt hektet på sukker.Spiser ca. 1 kg. snop hver dag. Får jeg ikke tak i nok må jeg spise noe annet som inneholder masse sukker.Vekten min har gått opp/ned ca.40 kg. noen ganger. Har klart å stoppe noen dager et par ganger.Da blir behovet helt borte. Da går jeg ned til "normal vekt"Er det noen som har råd??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Ja, prøv krom. Få også legen til å sjekke ut evt. diabetes o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akvme Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hei Er du plaget med at du ofte er trøtt etter å ha spist middag? Dette kombinert med søthunger kan tyde på insulinresistens (hyperinsulinisme). Du kan lese mer her og se om dette kan stemme for din del: http://overvektige.no/dokumenter/insulinresistens.htm Jeg endret selv kostholdet for et par uker siden. Nå har vekten gått nedover, jeg har ikke lyst på søtt, blir mett ganske raskt og har masse energi dagen igjennom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joette Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Ja, prøv krom. Få også legen til å sjekke ut evt. diabetes o.l. Skjønner ikke helt sammenhengen med det å ha lyst på søtt og det å ha diabetes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Skjønner ikke helt sammenhengen med det å ha lyst på søtt og det å ha diabetes? Er ikke helt sikker på den, men tenkte egentlig først og fremst på insulinresistens men det gikk litt "fort og gæli'" da jeg skrev det. Her er "kilden" som forklarer noe av bakgrunnen for i allefall insulinresistens. Det trekkes noen paraleller til diabetes. http://www.nfhm.org/artikler/vekt.html Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joette Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Er ikke helt sikker på den, men tenkte egentlig først og fremst på insulinresistens men det gikk litt "fort og gæli'" da jeg skrev det. Her er "kilden" som forklarer noe av bakgrunnen for i allefall insulinresistens. Det trekkes noen paraleller til diabetes. http://www.nfhm.org/artikler/vekt.html Mvh Grei nok. Men jeg bare reagerte på det du sa om at de som har diabetes type 1 er hektet på sukker, for slik ER det ikke. De produserer ikke insulin i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Grei nok. Men jeg bare reagerte på det du sa om at de som har diabetes type 1 er hektet på sukker, for slik ER det ikke. De produserer ikke insulin i det hele tatt. Ok, da lærte jeg det også. :-) Det jeg sa, var at h*n burde gå til lege og få sjekket evt. diabetes o.l. Altså; sjekk om det er en medisinsk årsak til søthungeren. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joette Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Ok, da lærte jeg det også. :-) Det jeg sa, var at h*n burde gå til lege og få sjekket evt. diabetes o.l. Altså; sjekk om det er en medisinsk årsak til søthungeren. :-) Ja, akkurat DET er jeg enig i. ) Men at det har noe med diabetes å gjøre tviler jeg sterkt på. Men jeg har også hatt flere år nå vært hektet på søte ting. Har kun spist søt mat.....nesten......) Nå MÅTTE jeg bare kutte ut, og det har gått bra i noen måneder. Og nå er hungeren nesten borte. Tror det er noe med at kroppen blir så vant til å ha høyt blodsukker at man nesten får abstinenser hvis man ikke får i seg noe søtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Ja, akkurat DET er jeg enig i. ) Men at det har noe med diabetes å gjøre tviler jeg sterkt på. Men jeg har også hatt flere år nå vært hektet på søte ting. Har kun spist søt mat.....nesten......) Nå MÅTTE jeg bare kutte ut, og det har gått bra i noen måneder. Og nå er hungeren nesten borte. Tror det er noe med at kroppen blir så vant til å ha høyt blodsukker at man nesten får abstinenser hvis man ikke får i seg noe søtt. ....og at hvis blodsukkeret blir for høyt så reagerer kroppen med å lagre det, og da synker nivået igjen. Og man blir sulten!!! Det er faktisk mulig å utvikle avhengighet av karbohydrater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joette Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 ....og at hvis blodsukkeret blir for høyt så reagerer kroppen med å lagre det, og da synker nivået igjen. Og man blir sulten!!! Det er faktisk mulig å utvikle avhengighet av karbohydrater. Ja, det er jeg heeeelt enig i. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.