Gå til innhold

Hektet på sukker

Heny

Anbefalte innlegg

Er helt hektet på sukker.Spiser ca. 1 kg. snop hver dag. Får jeg ikke tak i nok må jeg spise noe annet som inneholder masse sukker.Vekten min har gått opp/ned ca.40 kg. noen ganger. Har klart å stoppe noen dager et par ganger.Da blir behovet helt borte. Da går jeg ned til "normal vekt"Er det noen som har råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Er du plaget med at du ofte er trøtt etter å ha spist middag?

Dette kombinert med søthunger kan tyde på insulinresistens (hyperinsulinisme).

Du kan lese mer her og se om dette kan stemme for din del:

http://overvektige.no/dokumenter/insulinresistens.htm

Jeg endret selv kostholdet for et par uker siden. Nå har vekten gått nedover, jeg har ikke lyst på søtt,

blir mett ganske raskt og har masse energi dagen igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøv krom.

Få også legen til å sjekke ut evt. diabetes o.l.

Skjønner ikke helt sammenhengen med det å ha lyst på søtt og det å ha diabetes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt sammenhengen med det å ha lyst på søtt og det å ha diabetes?

Er ikke helt sikker på den, men tenkte egentlig først og fremst på insulinresistens men det gikk litt "fort og gæli'" da jeg skrev det.

Her er "kilden" som forklarer noe av bakgrunnen for i allefall insulinresistens. Det trekkes noen paraleller til diabetes.

http://www.nfhm.org/artikler/vekt.html

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på den, men tenkte egentlig først og fremst på insulinresistens men det gikk litt "fort og gæli'" da jeg skrev det.

Her er "kilden" som forklarer noe av bakgrunnen for i allefall insulinresistens. Det trekkes noen paraleller til diabetes.

http://www.nfhm.org/artikler/vekt.html

Mvh

Grei nok.

Men jeg bare reagerte på det du sa om at de som har diabetes type 1 er hektet på sukker, for slik ER det ikke.

De produserer ikke insulin i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grei nok.

Men jeg bare reagerte på det du sa om at de som har diabetes type 1 er hektet på sukker, for slik ER det ikke.

De produserer ikke insulin i det hele tatt.

Ok, da lærte jeg det også. :-)

Det jeg sa, var at h*n burde gå til lege og få sjekket evt. diabetes o.l.

Altså; sjekk om det er en medisinsk årsak til søthungeren.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da lærte jeg det også. :-)

Det jeg sa, var at h*n burde gå til lege og få sjekket evt. diabetes o.l.

Altså; sjekk om det er en medisinsk årsak til søthungeren.

:-)

Ja, akkurat DET er jeg enig i. :o)

Men at det har noe med diabetes å gjøre tviler jeg sterkt på.

Men jeg har også hatt flere år nå vært hektet på søte ting. Har kun spist søt mat.....nesten......:o)

Nå MÅTTE jeg bare kutte ut, og det har gått bra i noen måneder. Og nå er hungeren nesten borte. Tror det er noe med at kroppen blir så vant til å ha høyt blodsukker at man nesten får abstinenser hvis man ikke får i seg noe søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat DET er jeg enig i. :o)

Men at det har noe med diabetes å gjøre tviler jeg sterkt på.

Men jeg har også hatt flere år nå vært hektet på søte ting. Har kun spist søt mat.....nesten......:o)

Nå MÅTTE jeg bare kutte ut, og det har gått bra i noen måneder. Og nå er hungeren nesten borte. Tror det er noe med at kroppen blir så vant til å ha høyt blodsukker at man nesten får abstinenser hvis man ikke får i seg noe søtt.

....og at hvis blodsukkeret blir for høyt så reagerer kroppen med å lagre det, og da synker nivået igjen. Og man blir sulten!!! Det er faktisk mulig å utvikle avhengighet av karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og at hvis blodsukkeret blir for høyt så reagerer kroppen med å lagre det, og da synker nivået igjen. Og man blir sulten!!! Det er faktisk mulig å utvikle avhengighet av karbohydrater.

Ja, det er jeg heeeelt enig i. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...