Gå til innhold

Skjekke partnerens mobiltlf. ved mistanke...


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Er tema på tvert i mot p4 i dag.

De aller fleste mener her at mobiltelefoner er privat post,og at det ikke passer seg å sjekke partnerens meldinger.

Jeg mener ikke dette,men at det heller er et bra redskap for å evnt.avkrefte mistanker om f.eks utroskap.

Hadde jeg hatt sterk nok mistanke,hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter ved å sjekke mobilen til patneren min.

Sjekker dere dette ved mistanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    6

  • Altman

    4

  • avil

    3

  • flisa

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest carlina

Har aldri hatt noen grunn til mistanke,så jeg leser heller ikke meldingene hans!

For å si det sånn hadde jeg hatt sterke mistanker og trodd at noe på tlf hans hadde kunnet bekrefte det,ville jeg sikkert ikke hatt styrke til å stå i mot det hvis annledningen hadde bydd seg!

Jeg ser ikke noe galt i om han leser mine meldinger,siden jeg ikke har noe å skjule heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min bruker ikkje mobil, men om han hadd gjort det kunne det ikkje ramle meg inn å drive å kontrollere han. Levde eg i eit forhold der det var naturleg å mistenke og kontrollere kvarandre, med eller utan grunn, fekk det heller vere det same med heile forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra middel til å avkrefte utroskap?

Hvis du innbiller deg at kjæresten/mannen er utro, uten at det er noen grunn til det så kaller vi dette ubegrunnet sjalusi, og ikke en lisens til å snike i private saker.

Folk som sliter med ubegrunnet sjalusi bør jobbe med seg selv, for ellers ender de med å bli forlatt fordi de er fæle å være sammen med. Hvis jeg ikke fikk ha noe i fred, så ville jeg bli sur og sint og lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min bruker ikkje mobil, men om han hadd gjort det kunne det ikkje ramle meg inn å drive å kontrollere han. Levde eg i eit forhold der det var naturleg å mistenke og kontrollere kvarandre, med eller utan grunn, fekk det heller vere det same med heile forholdet.

Sånn har jeg det også. Våre menn har det trygt og bra.

Rent bortsett fra at jeg og du er forelsket i hverandre, da.

Men vi SMS-er ikke, så da gjelder det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i livet sjekka mobilen til mannen min. Såpass stoler jeg da på han! Og heldigvis er ikke han av den sjalu typen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også. Våre menn har det trygt og bra.

Rent bortsett fra at jeg og du er forelsket i hverandre, da.

Men vi SMS-er ikke, så da gjelder det ikke.

Nemleg.

Eg vil riktignok avkrefte at eg er heilt trygg og god da, men det synst mannen berre er festleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemleg.

Eg vil riktignok avkrefte at eg er heilt trygg og god da, men det synst mannen berre er festleg.

Jeg har da også prøvd meg på spørsmålet: "Blir du aldri bittelitt sjalu når vi er på fest", men han ser helt overrasket ut, som om jeg spør om han plutselig har fått 11 tær.

Nei, drama-dronningens dager er talte, nå er det bare tillit og respekt igjen. Vi får trøste oss med at det ikke er bare bare.

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nanneklump

Jeg gjorde det en gang...

Typen hadde vært på byn og lå å sov dagen derpå da det kom en melding på mobilen hans. Av diverse grunner følte jeg på meg at noe var galt, så jeg leste meldingen. Der stod det noe lignende: "Hei og takk for i går. Du var flink..." !!!!

Jeg sjekket nummeret og fant ut at det tilhørte en jente som han hadde hatt et sporadisk forhold til rett før han traff meg. Jeg hadde vært sjalu pga henne over lengre tid fordi hun ofte ringte og inviterte ham til fester selv om hun visste at han var sammen med meg. Så nå fant jeg altså ut at han hadde truffet henne og at han hadde vært FLINK til noe! Holdt på å klikke for meg når jeg så på hvor søtt han lå og sov!

Så jeg sendte henne en svarmelding fra hans mobil, hvor jeg skrev "Flink til hva?". Jeg visste ikke hva jeg kunne forvente...Svaret som kom var veldig utilfredsstillende: "Flink til å oppføre deg vel:-)"

Visste ikke hva jeg skulle tro! Så nå hadde jeg et dilemma - skulle jeg få vite mer om hva som hadde skjedd måtte jeg røpe for kjæresten min hva jeg hadde gjort.

Det gjorde jeg da han våknet, og han ble selvsagt veldig sint. Han forklarte at han hadde truffet henne tilfeldig på byn og de hadde pratet ca en halvtime. Han skjønte ikke helt hva hun mente med at han var flink til å oppføre seg, men trodde det skyldtes at han for en gangs skyld ikke var så dritings som han pleide å være. Han garanterte at ingenting hadde skjedd.

Men på tross av dette hadde jeg en gnagende mistanke som varte i flere år etterpå, helt til forholdet endte. Og jeg angret dypt på det tillitsbruddet jeg hadde gjort...Gjør aldri noe slikt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zombie.-Bob

For å si det sånn, jeg BURDE ha gjort det....

Du er ikke alene om det.

Skulle ønske jeg hadde hatt mistanke og sjekket, da kanskje jeg kunne ha avdekket problemet før det gikk for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om det.

Skulle ønske jeg hadde hatt mistanke og sjekket, da kanskje jeg kunne ha avdekket problemet før det gikk for langt.

Jeg hadde ikke bare en mistanke, jeg VISSTE!

Men snill og lydig som jeg er valgte jeg besvisst å høre på ham. Jeg var for redd for ungene til å gjøre noe, så jeg ble helt nummen og lam.

Ja ja. I ettertid angret jeg bare på at jeg ikke skifta ut perleraden hans med et stykk Nokia tastatur...*FLIR*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart meldinger på mobilen er private akkurat som mailene på PCen. Jeg hadde blitt rasende dersom noen leste dem uten tillatelse.

Tror ikke jeg hadde sjekket en ev partners meldinger. Men hadde jeg gjort det så hadde jeg i hvert fall ikke turt å fortelle det uansett hva som sto der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er vel en grunn til at du ikke tør å undertegne, så du forstår tydligvis selv hvor patetisk du selv virker.

Jeg tenker ikke så mye på hvilken nick jeg bruker uansett hva jeg skriver.

Bruker faktisk bare "ikke undertegnet"

,uten at det burde plage andre.

Når det gjelder mistanke om utroskap,så skal det veldig mye til før jeg hadde gått så langt som å sjekke mobilen.

Jeg er overhode ikke en sjalu type,og finnes ikke mistenksom uten at det ligger sterke grunner bak.

Jeg vet at utroskap er sjokkerende vanlig i dag ,og at veldig mange er det uten å være ærlig mot partneren sin.

Mange bruker i dag både løgndetektorer,"spanere" og går til andre instanser for å virkelig få greie på om mistanken er reell.Så hvorfor ikke sjekke det ut på egen hånd?

Ingen går vel så langt som de nevnte metodene uten at de har grunn til det?

Og det bør vel gjelde mobilen også?

Si at jeg hadde en partner som plutselig oppførte seg annerledes,passet unormalt godt på mobilen,fikk en masse nye meldinger til tide og utide.

Og i tillegg hadde mange andre grunner til å tro at partneren hadde vært utro.Da ser jeg som sagt ingen betenkeligheter med det.

Si at du finner ut at patneren faktisk har vært utro,og du fant det ut p.g.a av en SMS.

Hvem har da vært den verste til å misbruke respekten ovenfor partneren?da kan en vel takke seg selv.

Hva er verst,å snoke eller være utro?

Ingenting er verre enn å gå rundt å ikke vite,noe kanskje andre vet før deg.

Kanskje du går sammen med en mann i årevis som er utro,uten å selv vite det.

En liten sjekk er alt som skal til ,for å forandre livet ditt.

En sjekker ikke andres private "post",hvis ikke det ligger sterke nok grunner til det.

Når det det gjelder svik og bedrag,gjelder ikke regelen lengerfor meg.

Har du sjekket og funnet ut at du tok feil,så kan du jo bare være ærlig nok å innrømme ovenfor partneren din at du har snoket.

Da får han/hun avgøre om dette er å gå for langt.

Da gjør du det ikke flere ganger,siden du er blitt trygg og funnet ut på egen hånd at du ikke hadde noen grunn til å være mistenksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Klart meldinger på mobilen er private akkurat som mailene på PCen. Jeg hadde blitt rasende dersom noen leste dem uten tillatelse.

Tror ikke jeg hadde sjekket en ev partners meldinger. Men hadde jeg gjort det så hadde jeg i hvert fall ikke turt å fortelle det uansett hva som sto der.

Akkurat.Si at du leste en melding som bekreftet mistanken din.

Du sier selvsagt ingenting.Hvorfor ikke praktisere det samme som den utro parneren"Det en ikke vet har en ikke vondt av"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...