Gjest Sykkelgutten Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Når jeg har sittet i samme stilling i en halvtimes tid: f.eks. foran pc'en, tven eller på sykkelsetet, så får jeg kraftige smerter i nedre del av ryggen. Når jeg da prøver å reise meg opp så blir det smertefult til å begynne med, men etter en liten stund så går smertene over. Jeg får ikke smerter når jeg ellers er i bevegelse: gange, ballspill etc. Smertene kommer kun ved "sitting". Er det noen som kan forklare meg hva dette kan skyldes og hva jeg evt. kan gjøre med saken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Å sitte er en unaturlig stilling for kroppen. Du burde gjøre noen ryggøvelser for å styrke ryggen din, helst burde du sette igang med et styrkeprogram for hele kroppen. Kroppen tåler da mer av daglige belastninger, som ensformig kroppsholdning, sitting, osv. Hvis man er veldig stiv i hamstring-muskelen (bakside lår) kan det faktisk resultere i smerter i nedre del av ryggen. Beveg deg mer allsidig -og gi kroppen din noen utfordringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.