nindreamer Skrevet 17. oktober 2000 Skrevet 17. oktober 2000 Hei , dette er ikke et spørsmål om liv eller død men for meg er det viktig : Jeg har hørt at man kan miste hjerneceller av å få slag i hodet , som for eksempel å nicke eller heade en ball . Betyr det at man kan bli dum av å spille fotball ? Mister man deler av hukommelsen ? Håper dere kan gi meg litt mer svar angående dette fordi jeg vil ikke bli dum . Tusen takk hilsen Nindreamer 0 Siter
Gjest Yellow Ledbetter Skrevet 17. oktober 2000 Skrevet 17. oktober 2000 Det er riktig at hjerneceller blir drept av headinger, men mange celler dør uansett. Men dramatikken i dette er det stor uenighet om. Jeg har fortsatt til gode å se en fotballspiller som har blitt regelrett dum av å heade. Eksempelvis kan jeg nevne den tidligere landslagsspilleren Simen Agdestein. Han var samtidig verdensmester i sjakk. 0 Siter
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 18. oktober 2000 Skrevet 18. oktober 2000 Hei! Heading kan påføre hodet til dels kratig slageffekt. Gjentatte ganger vil nok kunne påstås å kunne være skadelig. Men i den grad heading gjøres, så kan en vel si at skaderisikoen er liten. Derimot vil hodespill ikke være å anbefale dersom du fra før av har en hjernerystelse eller gjeldende hodeskade. epost: [email protected] Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest schmack! Skrevet 18. oktober 2000 Skrevet 18. oktober 2000 Hei! Heading kan påføre hodet til dels kratig slageffekt. Gjentatte ganger vil nok kunne påstås å kunne være skadelig. Men i den grad heading gjøres, så kan en vel si at skaderisikoen er liten. Derimot vil hodespill ikke være å anbefale dersom du fra før av har en hjernerystelse eller gjeldende hodeskade. epost: [email protected] Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jeg har en teori, og det er at de som i det heletatt spiller fotball, allerede i utgangspunktet er så dumme FØR de begynner at en hodeskade fra eller til ikke slår nevneverdig ut. 0 Siter
birdie Skrevet 18. oktober 2000 Skrevet 18. oktober 2000 Det er riktig at hjerneceller blir drept av headinger, men mange celler dør uansett. Men dramatikken i dette er det stor uenighet om. Jeg har fortsatt til gode å se en fotballspiller som har blitt regelrett dum av å heade. Eksempelvis kan jeg nevne den tidligere landslagsspilleren Simen Agdestein. Han var samtidig verdensmester i sjakk. ..men var han en god hodespiller? *bare ler* ; o) 0 Siter
birdie Skrevet 18. oktober 2000 Skrevet 18. oktober 2000 Jeg har en teori, og det er at de som i det heletatt spiller fotball, allerede i utgangspunktet er så dumme FØR de begynner at en hodeskade fra eller til ikke slår nevneverdig ut. Dagens! *ler* NB! Man bør vel kanskje gjøre et unntak for de gutta som sitter igjen med ei feit bankbok etter å ha tilbragt år av sitt liv med å leke seg..? Ikke direkte uintelligent, det! Hmmmm.. ; o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.