Gå til innhold

Søthunger

Gjest sjokoladejenta

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoladejenta

Jeg er en jente på 21 år som har et stort problem når det gjelder søthunger. Jeg er avhengig! Får jeg ikke mitt behov for søtt får jeg nærmest abstinenser; jeg MÅ bare ha snop da. Dette ser jeg på som et stort problem, ikke med hensyn til vekta mi, men helsa ellers. Jeg er ganske slank, men dette store sukkerinntaket og alle E- stoffene må være særdeles skadelig for kroppen og jeg er redd for at jeg senere i livet vil utvikle sykdommer som følge av min ukontrollerte trang til søtsaker. Uten at jeg kan si det helt sikkert, tror jeg at jeg har hatt dette problemet i ca 3 år. Ellers lever jeg ganske sunt mht mat og drikke og jeg er en aktiv person. Jeg prøver ofte å spise en frukt/eple/yoghurt/skive når søttrangen melder seg, men det nytter ikke. Søttrangen er der til jeg har spist "nok" sukker. Jeg lurer på om det finnes noe som kan hjelpe meg? Evt. om legen kan skrive ut noe på resept om det finnes medikamener for dette, eller om noen har noen gode råd? Krom har jeg tatt lenge, men merker ingen forskjell. Tusen takk for eventuelle svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å ta krom i større doser, det er ikke farlig. F.eks ta den 3 ganger om dagen, til måltidene. Jeg bruker Soloray krom-pikolinat, den hjelper vanvittig bra for meg. Har ikke lyst på noe søtt lenger i det hele tatt.

Hvis det ikke hjelper bør du gå over til et kosthold hvor du overvåker GI (glykemisk indeks)-innholdet i karbohydratene du spiser. Du kan finne mer informasjon om det her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine

Prøv å ta krom i større doser, det er ikke farlig. F.eks ta den 3 ganger om dagen, til måltidene. Jeg bruker Soloray krom-pikolinat, den hjelper vanvittig bra for meg. Har ikke lyst på noe søtt lenger i det hele tatt.

Hvis det ikke hjelper bør du gå over til et kosthold hvor du overvåker GI (glykemisk indeks)-innholdet i karbohydratene du spiser. Du kan finne mer informasjon om det her på forumet.

Hei Seline.

Hvor får man kjøpt den der Soloray krom pikolinat?? Trenger man resept? Hvor mye koster den? Har den noen bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Seline.

Hvor får man kjøpt den der Soloray krom pikolinat?? Trenger man resept? Hvor mye koster den? Har den noen bivirkninger?

Den får du kjøpt på helsekostforretninger, og koster vel 125,- tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...