Gå til innhold

Kokt egg

Gjest Ida Celine

Anbefalte innlegg

Gjest Ida Celine

Jeg trener annenhver dag og lurer på om egg er bra? Inneholder ikke dette mye proteiner og lite karbohydrater? Jeg ønsker et kosthold kombinert med treningen som gjør at jeg holder meg slank og stram i kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

joda egg inneholder proteiner men er vel ikke spesielt sunt likevel. Plommen inneholder en del fett av det"gale " slaget.

Dessuten, etter min mening, er vel egentlig egg en ganske unaturlig ting for oss mennesker å spise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda egg inneholder proteiner men er vel ikke spesielt sunt likevel. Plommen inneholder en del fett av det"gale " slaget.

Dessuten, etter min mening, er vel egentlig egg en ganske unaturlig ting for oss mennesker å spise

Hvorfor er egg unaturlig å spise? Tenk deg steinaldermennesket som levde ved kysten, tror du ikke de gikk på eggsanking??? De hadde riktignok ikke Mackøl, men måsegg er jo godt likevel da!

Annen fugl, men like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er egg unaturlig å spise? Tenk deg steinaldermennesket som levde ved kysten, tror du ikke de gikk på eggsanking??? De hadde riktignok ikke Mackøl, men måsegg er jo godt likevel da!

Annen fugl, men like godt.

nå lever ikke vi i steinalderen da.

tenk om vi skulle spise våre egne egg..er ikke det litt unaturlig? prinsippet blir jo det samme, selv om dette selvsagt er satt helt på spissen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk om vi skulle spise våre egne egg..er ikke det litt unaturlig? prinsippet blir jo det samme, selv om dette selvsagt er satt helt på spissen

Det er da like naturlig å spise egg som å drikke melk, spise kjøtt og fisk??

Egg er proppfullt av verdifull næring i forhold til antall kalorier.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

"Tenk om vi skulle spise våre egne egg.. er ikke det litt unaturlig? Prinsippet blir jo det samme selv om dette selvsagt er satt helt på spissen"

Argumentet ditt holder ikke.

Det er isåfall like unaturlig å drikke melk f.eks...

Er det forresten verre å spise egget enn den ferdige kyllingen, etisk sett? Jeg mener ikke det, egget har f.eks sluppet å sitte stuet inne i trange bur...

I følge ditt prinsipp er det i så fall også feil å spise kjøtt - tenk om vi skulle bli kannibaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egg er sunt i moderate mengder. Se på næringsinnhold i forhold til kaloriinnhold, sammenliknet med annen mat. Masse protein, B-vitaminer (folsyre bl.a) og en ikke så altfor gal type fett. Egg er ikke så kolesterolforhøyende som man trodde før. F.eks har reker større effekt på kolesterolet.

Det meste annet vi spiser er da mer unaturlig å putte i seg enn egg?? Tenker på all mat som er laget industrielt -et egg er jo en fiks ferdig matpakke, kjempefint balansert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi jo ikke spise kjøtt heller da, for det blir jo som å spise oss selv? Skal man se på det som er naturlig for mennesket må man jo gå tilbake i tid og se på hva mennesket spiste den gang. Vil du si at det er naturlig å spise en Big Mac med stor pommes frites???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da like naturlig å spise egg som å drikke melk, spise kjøtt og fisk??

Egg er proppfullt av verdifull næring i forhold til antall kalorier.

:)

selvsagt syn jeg da også det er unaturlig med kjøtt og melk etc.. Der for inngår det heller ikke i min kost. Hva andre mener er likegyldig for meg, for meg føles det unaturlig derfor unngår jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...