Gå til innhold

11. september - hvor var du?


kie

Anbefalte innlegg

Husker du hvor du var, hva du gjorde osv. da du fikk vite om terrorhandlingene i USA for snart et år siden?

Jeg var på vei ut av dusjen, Espen kom hjem etter å ha kjørt gutta på skolen (tror jeg) og sa "Fort, skru på tv'n et fly har kræsja inn i World Trade Center!"

Så da satt jeg der, da. I håndkledet, men dryppende vått hår og så det andre flyet kræsje i det andre tårnet og kjente frykten få et isende godt tak i meg mens noe som virket som endeløse hendelser utspant seg.

Husker spesielt godt et menneske som sto i et av vinduene og vinket med en skjorte(?) for å få hjelp. Og noen som hoppet. De menneskene har jeg tenkt mye på siden... :-(

Dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • kie

    3

  • Melaisa

    2

  • morsan

    2

  • jacob

    2

Mest aktive i denne tråden

Satt på lesesalen på Blindern da det hendte. Hørte om det først i bilen på veg hjem -

- ring 3, akuratt ute av Tåsentunellen der feltene begynner å flette!

Først trodde jeg det var en eller annen bløff - men det var det ikke!

...Også husker jeg hvor jeg var da jeg fikk høre om Alexander Kielland ulykken..på kjøkkengulvet i rød strømpebukse - mens mamma hørte på radio...tror det er mitt første "flashbulb memorie"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt i bilen på vei hjem fra jobb da Erik Hanøy fortalte meg at et fly hadde kræsjet inn i... ja du vet. Det var vel etter at begge hadde kræsjet, tror jeg - i firetiden om ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok bussen hjem fra jobb, hentet bilen ved bussholdeplassen for å kjøre til butikken. Skrudde på radioen akkurat da 16-nyhetene begynte. Reporteren sa: "Denne nyhetssendingen skal i helhet dreie seg om...."

Og det halve sekundet som var før han fortsatte med "...terrorangrepene i USA", rakk jeg å tenke: "å, nei, ikke enda mer om Stortingsvalget!"

Jeg ringte en amerikaner jeg kjente, som hadde hatt minst 3 andre på tråden rett før meg, og så dro jeg hjem så fort jeg kunne for å se på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på lesesalen på Blindern da det hendte. Hørte om det først i bilen på veg hjem -

- ring 3, akuratt ute av Tåsentunellen der feltene begynner å flette!

Først trodde jeg det var en eller annen bløff - men det var det ikke!

...Også husker jeg hvor jeg var da jeg fikk høre om Alexander Kielland ulykken..på kjøkkengulvet i rød strømpebukse - mens mamma hørte på radio...tror det er mitt første "flashbulb memorie"!

Hei,

Jeg er nok noen år eldre enn deg, for mine minner om A. Kielland-ulykka er mer enn bare flash-bulb. Jeg var faktisk 13 år, og jeg husker meget godt radiosendingene den morgenen og at vi snakket om det på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt hjemme og drakk kaffe med en venninne og vi skrudde tilfeldigvis på TV. Trodde noen sekunder at det var en film men fikk sjokk da jeg forsto at det var virkelighet, Det var en stund før andre fly krasjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme. Eksen til søstra mi ringte over og fortalte hva som hadde skjedd, så jeg gikk over dit med en gang og satt der og fulgte med på sendingene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei hjem fra jobb. Stoppet bare på internett-pc'en på pauserommet for å se overskriftene på avisene, og fikk bildet av det ene brennende tårnet rett i fleisen. Like etterpå bildet av fly nummer to. Husker at jeg ropte på en kollega og at vi begge stod vantro og så på pc'en.

Så kjørte jeg hjem og fikk mannen til å skru på tv'en. Han hadde hørt de snakket om det på P3, men trodde bare det var noe kødd....

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme og hadde besøk av svogersene for første gang etter familieforøkelsen. Det var de som fortalte det, og jeg trodde først ikke mine egne ører...senere på kvelden fikk jeg se det med egne øyne via TV.

Mine tanker gikk da til folk jeg kjenner fra en amerikansk mailingliste, hvis familiemedlemmer var midt oppi det og utrolig nok slapp fra det med livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heldige oss

Satt på lesesalen på Blindern da det hendte. Hørte om det først i bilen på veg hjem -

- ring 3, akuratt ute av Tåsentunellen der feltene begynner å flette!

Først trodde jeg det var en eller annen bløff - men det var det ikke!

...Også husker jeg hvor jeg var da jeg fikk høre om Alexander Kielland ulykken..på kjøkkengulvet i rød strømpebukse - mens mamma hørte på radio...tror det er mitt første "flashbulb memorie"!

Vi fikk høre om det før det kom ut i media fordi faren min ringte. Han skulle egentlig ha vært der men så hadde han helt vanvittig flaks. Flyet var forsinket og når han kom til Stavanger så var været så dårlig at han ikke kunne fly ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt i bilen på vei hjem fra jobb da Erik Hanøy fortalte meg at et fly hadde kræsjet inn i... ja du vet. Det var vel etter at begge hadde kræsjet, tror jeg - i firetiden om ettermiddagen.

Hm...

Ja, da var det ihvertfall ikke skolen Espen hadde kjørt gutta til.

Men han kom hjem og jeg var på vei ut av dusjen i allefall.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei ut døra for å dra på fisketur med guttungen,da jeg leste om et fly som hadde truffet WTC.Trodde det var en ulykke, så det var litt av et sjokk da jeg kom hjem fra turen og fikk se hva som hadde skjedd.

Nå er jeg litt pysete av meg så jeg kalte alle ungene hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var her, jeg - slo på CNN da det poppet opp en haug innlegg her om hendelsene. Fikk med meg det andre flyet "på direkten", og sitter med 4 timers videoopptak av amerikanske og norske nyhetssendinger fra den ettermiddagen.

Terrorangrepet gjorde et voldsomt inntrykk på meg, jeg satt nærmest med gråten i halsen - tror det er fordi jeg så lett kunne identifisere meg med både flypassasjerer, de i tårnet og ikke minst de etterlatte. Sult- og naturkatastrofer er forferdelige de også, men myyyye lettere å distansere seg fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme. Gemalen kom fra jobb. Han hadde hørt om det første flyet på radioen. Vi satte oss ned og så på CNN, og fikk med oss da det andre flyet kom.

Etterhvert kom nyhetene om de andre flyene, og jeg kjente frykt for hva som ble det neste. Husker jeg tenkte "Hva skjer? Er verden blitt gal?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...