Gå til innhold

11. september - hvor var du?


kie

Anbefalte innlegg

Var på jobb, noen kollegaer hadde snappet opp nyhetene på radio tror jeg.....hvertfall så ble tv i møterommet skrudd på, og der ble vi sittende ut dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • kie

    3

  • Melaisa

    2

  • morsan

    2

  • jacob

    2

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Jeg er nok noen år eldre enn deg, for mine minner om A. Kielland-ulykka er mer enn bare flash-bulb. Jeg var faktisk 13 år, og jeg husker meget godt radiosendingene den morgenen og at vi snakket om det på skolen.

Det jeg husker best fra A. Kjellandulykken var at vi feiret min brors 1 årsdag, den dagen.

Det som er litt surrealistisk med 11. sept for meg er at den dagen var jeg på sikkerhetskurs og hadde hatt førstehjelp, brannvern og sjøøvelse. I det jeg starter på veien hjem, hører jeg på radioen. Det har nettopp begynt en ekstrasending om en flyulykke og få minutter uti denne kommer meldngen om at et nytt fly fløy inn i WTC.

Ungene på 2 og 6 år ble sendt litt tidligere i seng den kvelden, slik at jeg kunne sette meg ned å se på nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat kommet hjem fra jobb og sjekket nye innlegg på DOL. Der hadde noen skrevet om et fly som hadde krasjet i WTC. Jeg trodde det måtte være en ulykke, og siden jeg har en morbid interesse for slike katastrofer slo jeg på CNN og så hele greia nesten live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det husker jeg veldig godt. Jeg dreiv på og rydda i stua. Jeg hørte nyheten først via radioen. Husker jeg syntes det var helt forferdelig. Jeg slo på tv'n, og dumpa ned i sofaen med hakeslepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var intetanende alene hjemme helt til mann, sønn og svigerdatter kom styrtende fra jobb og slo på tv.

Husker også den isende redselen vi satt med foran tv......tause av skrekk alle sammen .Det var en fæl og skremmende tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet tidlig på jobb den dagen, og hadde henta gutten i barnehagen. Sambo ringte hjem i det vi kom inn gjennom døra og fortalte at de hadde hørt på nyhetene på radio på jobben hans at ting skjedde i USA og ba meg skru på TV. Da så jeg det andre flyet kræsje, og ble relativt usikker på hvordan dette skulle ende.

Og kie; har guttene dine kveldsskole eller ;o) Så vidt jeg husker skjedde dette ca. 15.oo norsk tid, med mindre dere bodde i USA på dette tidspunktet da, for det var vel ca. 09.00 amerikansk tid.

Jeg bare måtte...;o)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært i byen og bestilt pass til meg og sønnen min, (så vi har pass utstedt 11. september 2001!), sjekket DOL, og så at noen nevnte noe om det her inne.

Slo så på TV'n rett etter at fly nummer to hadde kjørt inn, og fulgte med resten av dagen. Svitsjet mellom norske og utenlandske kanaler.Husker spesielt godt når det første tårnet raste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

Jeg hadde ikke fått med meg noenting før jeg hentet guttungen i barnehagen og hørte noen snakke om WTC og flykrasj. Jeg skjønte ikke alvoret før jeg kom hjem og fikk slått på TV-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet tidlig på jobb den dagen, og hadde henta gutten i barnehagen. Sambo ringte hjem i det vi kom inn gjennom døra og fortalte at de hadde hørt på nyhetene på radio på jobben hans at ting skjedde i USA og ba meg skru på TV. Da så jeg det andre flyet kræsje, og ble relativt usikker på hvordan dette skulle ende.

Og kie; har guttene dine kveldsskole eller ;o) Så vidt jeg husker skjedde dette ca. 15.oo norsk tid, med mindre dere bodde i USA på dette tidspunktet da, for det var vel ca. 09.00 amerikansk tid.

Jeg bare måtte...;o)

Mvh

Som sagt:

"Jeg var på vei ut av dusjen, Espen kom hjem etter å ha kjørt gutta på skolen (tror jeg)"

Mulig det var et eller annet arrangement eller no' sånt.

I allefall kom han hjem idet jeg kom ut av dusjen.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte meg i bilen og skulle kjøre hjem fra jobb da jeg hørte at et fly hadde krashet...

Kom hjem, skrudde på tv'en, og fikk akkurat med meg det andre flyet...

Det var en helt uvirkelig tid, det der...... Husker at jeg lå og hadde problemer med å sove om kvelden...

Og de personene som sto i vinduene og viftet, uten sjanse til å overleve, og de man har sett som hoppet, kommer jeg nok aldri til å glemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde permisjon og satt hjemme og sjekket mailen min. Da kom det dumpende inn en mail fra en kompis i NRK-nyhetene, med bare en setning: "Fly kræsjet i World Trade Center".

Trodde først han mente et lite privatfly på avveie..Men løp ned og skrudde på TV-en, og rakk å få med meg det andre flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

holdt på å flytte om hjemme da mannen ringte fra jobb..Da jeg slo på tv så jeg det andre flyet kræsje inn i bygget!

Jeg tror det eneste jeg tenkte var Herregud herregud herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått med meg noenting før jeg hentet guttungen i barnehagen og hørte noen snakke om WTC og flykrasj. Jeg skjønte ikke alvoret før jeg kom hjem og fikk slått på TV-en.

Jeg var her, og slo på CNN straks jeg så innleggene komme opp her.

Var supergravid og superhormonell så jeg satt i sofan og så på mens tårene spruta :-( Klarte ikke snakke da sambo kom hjem engang, bare pekte på tv'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var høygravid, og satt i bilen utenfor Norsk Sengetøylager (nå Jysk...) Hadde akkurat lukket vinduet fordi en veps var faretruende nær ved å komme inn i bilen, og skrudde på nyhetene på P4 klokka tre. Trodde først det var snakk om et småfly, og syntes det var litt ille å slå opp den nyheten så svært, men jeg kom hjem tidsnok til å se fly nr. 2 kræsje "live".

Var helt sikker på at fødselen ville starte, men han ventet noen dager til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på jobben, gikk inn på ÅF/DOL på ettermiddagen, siste tråd var av vincent, han hadde fanget opp nyheten, og laget en link til Nettavisen. SLIK fikk jeg rede på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kjøkkenet og lagde mat, jeg hadde skrudd TVn så høyt på at jeg skulle få med meg et program da jeg hørte at et fly hadde styrtet inn i WTC og resten så jeg på direkten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på plass noen minutter etter ulykken, virtuelt via CNN altså, i en korridor i Volda.

Jøss, vi har snart ettårs jubileum, jacob ;-)

By the way, du kan ta fly, jeg skal på fest på lørdag.

Men ta buss tilbake da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på jobben, gikk inn på ÅF/DOL på ettermiddagen, siste tråd var av vincent, han hadde fanget opp nyheten, og laget en link til Nettavisen. SLIK fikk jeg rede på det.

Varpå vei hjem fra jobben da jeg hørte på P4 at første fly traff tårnet, kom hjem til TB å så neste fly traff. Uka etter skulle jeg fly til syden....

da var det mye sikkerhetssjekk da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var så tidlig at ungene var på skolen. Men i alle fall ringte sambo hjem fra jobb og fortalte at ett fly hadde kræsja inn i WTC og jeg slo på cnn. Laga pannekaker så de ble glemt og jeg satt klistra til CNN. Fikk en ekkel følelse av at nå er det krig. Mange forskjellige "falske" meldinger o.l.

*grøsser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og så på "Passions" på tv2 da det kom rulletekst helt oppe på tv skjermen.EKSTRA NYHETSENDIG , FLY KRASJET I WORLD TRADE CENTER....

Husker at jeg tenkte at dette var en utrolig fæl ulykke.... Det viste seg at dette var mye verre enn en ulykke. menneskene som hoppet ut av vinduene gjorde et sterkt inntrykk. Kommer aldri til å glemme det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...