Gå til innhold

11. september - hvor var du?


kie

Anbefalte innlegg

Jeg var på jobben og var ferdig klokken tre. På vei ut, kikket jeg innom kontoret til bestevenninna mi. Hun hadde på radioen, og fortalte at de nettopp hadde sagt at et fly hadde kræsja inn i en skyskraper i New York. Ingen av oss tenkte annet enn at det måtte være en ulykke.

Jeg hentet minstemann, gikk hjem, lagde middag, fikk de eldste i gang med lekser og tenkte at jeg kan da skru på tv-en og se om det er noe om den flyulykken. Da fikk jeg høre hva som _egentlig_ hadde skjedd, og ble sittende og se på nyhetene utover. Det var helt uvirkelig, selvsagt.

Dagen etter hadde jeg fri fra jobben og var til frisøren på formiddagen. Jeg satt vel med hodet under en hårtørker akkurat på "riktig" tidspunkt og hørte ingenting, for da suste nemlig et militærfly i lav høyde over bygda her og skremte vettet av mesteparten av befolkningen. Det var en flyger ute på rutineoppdrag, som tenkte han skulle vise seg litt for svogeren sin som jobber her... Han fikk sikkert høre det etterpå, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • kie

    3

  • Melaisa

    2

  • morsan

    2

  • jacob

    2

Mest aktive i denne tråden

Jeg satt hjemme å knottet på pc'n Jeg pleier ofte å lese Nettavisen, men det gjorde jeg ikke denne dagen.

Så jeg visste ingenting, da min mann kom hjem fra jobb. Han sa at verden var blitt gal, og satte på TV'n.

Jeg ble skjokka, og vi satt der og holdt rundt hverandre og hadde en ekkel følelse av at nå var tredje verdenskrig begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem, skrudde på tv'n og så det første flyet. Fly nummer to så vi direkte mens det skjedde. Fikk en ganske sterk følelsesmessig reaksjon.

Straks etterpå fikk jeg telefon fra en god venninne i USA som var helt fra seg. Måtte sankke med henne en stund. Utover kvelden hadde vi på tv og fulgte med. Det hele har satt ganske mange spor, både følelsesmessig og på den måten at det har endret noe av idégrunnlaget jeg hadde.

Jeg får fortsatt en spesiell følelse inni meg når jeg tenker grundig på det. Har lite sans for spøker og komikk som går på visse sider av akkurat den hendelsen. Det virker som det var i går, men enda så lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettop lagt meg middagshvile. Men en 6 mnd gammel datter var jeg til tider utslitt, og akkurat denne dagen så jeg meg tid til en hvil. Gubben kom raskt og hentet meg for å se nyhetene på bbc.

Sov ikke den dagen, og ikke noe særlig den natten heller.

Husker at jeg var kvalm og uvel i flere dager etterpå. Frykt for flere terrorangrep, med 3. verdenskrig som følge og div. andre ekle tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lex Lea

Min mann kom hjem fra jobb og skrek: skru på tv'n!! Fikk jeg med meg fly nr. to før jeg måtte ile på jobb selv.

Jeg var svært grepet av situasjonen, klarte ikke konsentrere meg om arbeidet og satt bare og oppdaterte CNN-webben, mens livet ellers på jobben gikk som om ingenting hadde skjedd. Helt utrolig syns jeg, men det var det ingen andre som syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme. Hadde to venninner på besøk, og TV´n sto på. Det kom en melding om at det straks skulle komme en ekstra nyhetssending. Vi rakk å få med oss fly nummer to på direkten, og vi stt bare der og gapa. Det var helt uvirkelig.

En annen venninne hadde bursdag den dagen. Jeg kommer aldri til å glemme dagen hennes mer. Den datoen sitter på harddisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på jobb, i Braathens. Vi var livredde for hvilke fly det kunne være, og for at det var en av våre alliansepartnere. Den første telefonen jeg fikk, var fra en som bestilte billetter til USA. Mange av telefonene vi fikk i begynnelsen var fra folk som var redde for at det var det flyet deres kjære hadde vært ombord i. En mamma var hysterisk for hun visste at sønnen hennes skulle lande i NYC rundt den tiden...osv osv..

Jeg hadde vondt i magen hele den kvelden tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, vi har snart ettårs jubileum, jacob ;-)

By the way, du kan ta fly, jeg skal på fest på lørdag.

Men ta buss tilbake da :-)

Det blir fly denne gangen ja. kos deg på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henta Lillemann i barnehagen og var på vei hjem derfra da jeg høte nyherer på radioen. Slo på tv'n da jeg kom inn og det var rett etter at det andre flyet hadde kræsja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bursdagen til sambo det.

Han var på jobb, jeg var på kjøkkenet, skulle bake kake. Plutselig farer det en linje over skjermen som varsler ekstraordinær nyhets-sending,

Kastet meg over internet for de siste oppdateringene, sambo satt allerede på internet da det skjedde .. og snakket med en i første etasje, som det heldigvis gikk bra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet samboeren på skolen og var vel et sted mellom lagunen og sentrum da jeg hørte det på radioen. Trodde det var en slags dårlig p3-spøk, men nei.

Husker at radioen begynte å skurre i trollhaugstunellen, så jeg måtte gasse på for å få med meg detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på DOL, og fekk med meg fly nummer to på TV akkurat.

Fulgde med på TV'n eit par timar, og gjekk deretter ut for å dra i eit møte. I det eg kjem ut døra høyrer eg flydur og eit passasjerfly kjem flygande ganske lågt over meg. "Uh-oh" tenkte eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...