Gjest ikke undertegnet Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har slitt med spiseforstyrrelser både ene og andre veien, og derfor lurer på om mitt kosthold er fornuftig nå.. Frokost: 2 pumpernickelskiver (sånne kjempegrove surbrød i små plastpakker) med mye proteinrikt pålegg, 1 glass melk, 1 gulrot Mellom: 1-2 frukter Lunch: 2 tykke skiver vanlig, halvgrovt brød med pålegg, + 2 knekkebrød og en gulrot Mellom: 1 frukt Middag: 2 poteter, stor porsjon kjøtt/fisk og stor porsjon grønnsaker evnt mager saus Mellom: 2 frukter Kvelds (etter trening): 2 tykke brødskiver med rikelig sunt pålegg, en gulrot og kanskje en frukt Jeg trener 4-5 ganger i uken, litt kondisjon, ballspill og styrke. Lurer på hvor mye kcal en skive sånt kjempegrovt brød (heter det pumpernickel..?) inneholder, de er jo rimelig store de skivene, men ganske tynne. Blir sjeleglad for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det høres ut som et veldig bra kosthold det, men du kan jo ha en dag eller to i uken som du ikke har et så stramt skjema kanskje. Vet ikke hvor mange kalorier pumpernickel-brød inneholder, men det er det sunneste brødet du kan velge. Ikke tell kalorier... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det høres ut som et veldig bra kosthold det, men du kan jo ha en dag eller to i uken som du ikke har et så stramt skjema kanskje. Vet ikke hvor mange kalorier pumpernickel-brød inneholder, men det er det sunneste brødet du kan velge. Ikke tell kalorier... oi, var det der et stramt skjema? Da er det mye jeg ikke vet.. hadde ikke klart å få i meg halvparten av det der i løpet av en dag jeg *gulp* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 oi, var det der et stramt skjema? Da er det mye jeg ikke vet.. hadde ikke klart å få i meg halvparten av det der i løpet av en dag jeg *gulp* Med stramt så mente jeg ikke næringsmessig lite, det var jo superbra balansert hørtes det ut som, hun er veldig nøye med måltidene sine -jeg mente hun kanskje kunne løsne litt på snippen innimellom. Siden hun lurer på kaloriinnholdet i en brødskive tolker jeg det litt i retning av at hun fortsatt er veldig opptatt av maten hun putter i seg. Antallet måtlider og hva de består i var jo superbra! Hun trener jo masse og trenger tilstrekkelig med karbohydrater. Proteinet er sikkert også bra -hun velger antakelig pålegg med proteiner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det høres ut som et veldig bra kosthold det, men du kan jo ha en dag eller to i uken som du ikke har et så stramt skjema kanskje. Vet ikke hvor mange kalorier pumpernickel-brød inneholder, men det er det sunneste brødet du kan velge. Ikke tell kalorier... Er det ikke forh. mye brød i denne 'dietten' ?? Nå er jo ikke det direkte usunt . men har jo forh. høy GI. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Er det ikke forh. mye brød i denne 'dietten' ?? Nå er jo ikke det direkte usunt . men har jo forh. høy GI. Når hun spiser pumpernickel og halvgrovt/grovt brød er det noe av det laveste på GI-skalaen. Det er det hvite brødet som har høy GI, ellers gjelder det at jo mer korn jo lavere GI. Og når man trener mye er man nødt til å spise middelhøyt og høyt GI etter treningen, for at kroppen skal gjenhente seg før neste treningsøkt. Så en kombinasjon er det beste om man vil utnytte GI maksimalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.