Gjest snafus Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg har en normal vekt som jeg er fornøyd med, men spise absolutt ikke etter GI-prinsippene, for jeg elsker brød og sjokolade. Jeg spiser ikke så mye, men typisk sunn kost etter Grete Roede-prinsippene. Det jeg lurer på er - er det noen vits i for meg å prøve Lindbergs kost, sånn at jeg evnt kan spise mer riktig, eller burde jeg fortsette i det sporet jeg er i. Er Lindbergs kost noen "vits" i dersom man er normalvektig og bare ønsker å beholde vekta si og å leve sunt? Eller er det like greit å fortsette med brød, vanlig middag med ris/pasta og frukt, og en sjokolade i blant? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nei, ingen vits for deg Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 GI-diett er jo mest for de som mistenker at de har en insulinresistens. Klarer du å holde ekten med normal sunn mat, så ville jeg ikke begynt å rote med andre dietter. De som ikke klarer å holde vekten med normal norsk mat, kan prøve en GI-diett (kutte ut stivelse og sukker osv). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jubalong 70 Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Ja, det er en vits. Det er sunn mat som balanserer kroppen. Trenger du ikke gå ned i vekt, så gjør du det heller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slippen Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hei Snafus! Spis slik som du pleier du! Lindberg kosten og lav-GI diett er ikke å anbefale for deg! Så lenge du spiser slik som sa, med en balansert og sunn kost, skulle det være mere enn bra nok for deg! En sunn balansert kost inneholder gjerne grovt korn/brød/pasta/ris, grønnsaker, frukt og proteiner. En sjokolade i ny og ne skulle ikke gjøre noe! Er lov å kose seg ) Ha en god dag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det er en misoppfatning at med en diett basert på GI så må man kutte ut brød, pasta, sukker osv. Det gjelder å bruke matvarer med lav GI når di spiser karbohydrater -det finnes mange brødtyper som har en veldig lav GI-verdi, og det samme gjelder pasta og ris. Fullkornspasta og parboiled ris har lavest GI. Trener man mye må man spise høy og middelhøy GI etter trening for å fylle glykogenlagrene etter treningen. Legger du opp kostholdet etter GI-prinsippet så fremmer du fettforbrenningen via det utjevnede blodsukkeret, og hemmer fettinnlagringen. Så ja, det er absolutt vits i å følge GI. Selvfølgelig skal man unne seg noe ekstra innimellom, men det er endringene i dagliglivet som merkes på helsen og vekten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.