Gå til innhold

Idioten kalte meg bondeknøl...


Gjest ellybe

Anbefalte innlegg

Jeg har skyvedør på den ene kjerra, og den er det barnesikring på. Amerikansk vettu, og der kan man ikke risikere noen søksmål. Fint for meg ;-)

Aha, så det er amerikansk man må se etter, altså.

Her er det en gammal haug av en VW... Den skal byttes ut etterhvert.

Det bilsetet har jeg forresten prøvd å bytte ut, men butikken kan ikke gi en erstatning som passer i bilen vår i de ukene det tar å sende inn hele setet o.l.

Vrange er de, synes jeg.

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • kie

    14

  • Reg@l

    12

  • Lionn

    8

  • SierDuDet

    7

Mest aktive i denne tråden

Aha, så det er amerikansk man må se etter, altså.

Her er det en gammal haug av en VW... Den skal byttes ut etterhvert.

Det bilsetet har jeg forresten prøvd å bytte ut, men butikken kan ikke gi en erstatning som passer i bilen vår i de ukene det tar å sende inn hele setet o.l.

Vrange er de, synes jeg.

:-(

Hva kan de gjøre med setet da? Er det ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan de gjøre med setet da? Er det ødelagt?

Det er visst noen sikkerhetsforskrifter som sier at låsen skal ha så og så mye motstand. Altså skulle ikke en toåring kunne klare å åpne den så lett på egen hånd.

Men for å vurdere det, vil de ha hele setet inn til testing o.l.

Og i mellomtiden skulle vi altså tydeligvis kjøre uten barnesete i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reservert meg mot telefonselgere.

Smarteste jeg noengang har gjort.

Når det i ny og ne ringer en, sier jeg bare ifra, så gir de seg raskt.

Men du, når man innser at man har feil, er det på tide å kaste inn håndkleet. :-)

Neinei.. man må ikke innrømme feil før man virkelig ikke har mer å fare med.

Det kommer selvsagt ann på situasjonen, men stort sett må man ikke innrømme feil før man virkelig ikke klarer å sno seg lenger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst noen sikkerhetsforskrifter som sier at låsen skal ha så og så mye motstand. Altså skulle ikke en toåring kunne klare å åpne den så lett på egen hånd.

Men for å vurdere det, vil de ha hele setet inn til testing o.l.

Og i mellomtiden skulle vi altså tydeligvis kjøre uten barnesete i bilen.

Den nye forbrukerkjøpsloven som kom nå nettopp var ikke akkurat til fordel for oss som forbrukere. Den gir butikkene rett til å nekte erstatningsprodukt om det medfører store ulemper og eller kostnader for dem (som i ditt tilfelle). Om det gir det problemer er irrelevant.

De kan også nekte deg nytt produkt om de mener det er miljøfiendtlig å kaste varen(!)

Idiotskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den nye forbrukerkjøpsloven som kom nå nettopp var ikke akkurat til fordel for oss som forbrukere. Den gir butikkene rett til å nekte erstatningsprodukt om det medfører store ulemper og eller kostnader for dem (som i ditt tilfelle). Om det gir det problemer er irrelevant.

De kan også nekte deg nytt produkt om de mener det er miljøfiendtlig å kaste varen(!)

Idiotskap.

Enig!

Så for nå er det mye "nei" og "ikke ta av beltet" å høre i bilen vår. Dessuten prøver vi å kjøre når han skal sove.

Blir litt småsur når jeg ser reklamen til BeSafe der de liksom bryr seg sååå veldig om barnas sikkerhet når jeg erfarer det motsatte.

Fikk ikke noe direktenummer til de som skulle se på setet av butikken engang fordi :"De liker ikke at kunder tar kontakt direkte"...

Service, du liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Så for nå er det mye "nei" og "ikke ta av beltet" å høre i bilen vår. Dessuten prøver vi å kjøre når han skal sove.

Blir litt småsur når jeg ser reklamen til BeSafe der de liksom bryr seg sååå veldig om barnas sikkerhet når jeg erfarer det motsatte.

Fikk ikke noe direktenummer til de som skulle se på setet av butikken engang fordi :"De liker ikke at kunder tar kontakt direkte"...

Service, du liksom.

Kjedelig sak. Man tror liksom at man har fått kvalitet når man betaler 2700 for en bilstol. (Knottens BeSafe Royal Natur kostet faktisk det)

Tror det er navnet som selger jeg, pluss det med at det liksom er så norsk.

Vi var godt fornøyde helt til Knotten begynte å stest det ut. Beltene har en tendens til å skli ned samma f*** hvordan vi strammer. Dessuten har Knotten (20 mnd) begynt å vri på seg, og det er ikke problem for han å få selene langt med på armene. Dessuten er justeringsmekanismen ufattelig tungvindt. Og fremovervendt står setet veldig løst synes jeg, men det er sjelden vi har det den veien, kanskje en tur på 1 mil annenhver mnd i Bestefars Chevy Van (stor stas!)

Når han ikke kan sitte bakovervendt lenger kommer vi til å kjøpe et annet sete som er mer brukervennlig. Eller en Recaro-stol om det drøyer lenge nok.

Ikke er se så sikre som de skryter av heller. Husker ikke linken til testen nå, men jeg fikk slengt de i trynet her en gang.

Men OBS sete kommer jeg likevel aldri til å kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne ikke blitt annet enn mos. Men jeg ville selvfølgelig ha kjørt ungen hjem først. Sånne folk irriterer meg ganske kraftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"HVA er det som feiler folk i dag???Ikke rart det blir krig.

Går det virkelig ikke ann å takle slikt på enn litt mer moden måte?"

Vel, det blir ikke bedre av at du kjefter tilbake, det er ikke akkurat en moden måte å takle andre menneskers sinne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig sak. Man tror liksom at man har fått kvalitet når man betaler 2700 for en bilstol. (Knottens BeSafe Royal Natur kostet faktisk det)

Tror det er navnet som selger jeg, pluss det med at det liksom er så norsk.

Vi var godt fornøyde helt til Knotten begynte å stest det ut. Beltene har en tendens til å skli ned samma f*** hvordan vi strammer. Dessuten har Knotten (20 mnd) begynt å vri på seg, og det er ikke problem for han å få selene langt med på armene. Dessuten er justeringsmekanismen ufattelig tungvindt. Og fremovervendt står setet veldig løst synes jeg, men det er sjelden vi har det den veien, kanskje en tur på 1 mil annenhver mnd i Bestefars Chevy Van (stor stas!)

Når han ikke kan sitte bakovervendt lenger kommer vi til å kjøpe et annet sete som er mer brukervennlig. Eller en Recaro-stol om det drøyer lenge nok.

Ikke er se så sikre som de skryter av heller. Husker ikke linken til testen nå, men jeg fikk slengt de i trynet her en gang.

Men OBS sete kommer jeg likevel aldri til å kjøpe...

Jepp, det er samme sete som vi har. Og samme erfaringer...

Problemet er at siden vi har "bilen full av unger" og de eldste må ha sidebeltene må vi ha en som går an å bruke bakovervendt med støtteben og magebelte.

Etterhver må vi finne på noe annet...

*sparer til stor bil med mange seter som også kommer inn i fellesgarasjen her vi bor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...