Gå til innhold

Avocado ok?

Gjest momsmoms

Anbefalte innlegg

Gjest momsmoms

Hei!

Jeg elsker avocado, men forsøker å styre meg fordi den inneholder mye fett. Men på Dagbladets "i form" sider står den som "spis så mye du vil"-mat.

Kan noen forstå hvorfor?

(Håper at jeg av en eller annen mystisk grunn kan spise masse!!)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

avocado er kjempe sunt ja!inneholder en del fett, men sunt fett. Pluss masse vitaminer og mineraler. Så så lenge man ikke har noen vekt problemer kan man vel spise så mye man vil, eller du kan kutte ned på annet fett for så å spise mer avocado. Vi trenger jo fett og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byhuldra

avocado er kjempe sunt ja!inneholder en del fett, men sunt fett. Pluss masse vitaminer og mineraler. Så så lenge man ikke har noen vekt problemer kan man vel spise så mye man vil, eller du kan kutte ned på annet fett for så å spise mer avocado. Vi trenger jo fett og da!

Hvordan spiser man avocado? Må den bearbeides på noe vis?

Har ofte vurdert å kjøpe meg en... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper en avocado, skjærer den i biter, og putter dem i munnen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avokado er kjempegodt på brød! Ta en avokado som er moden og myk, skjær den i to, og spre den på brødskiven. Jeg pleier å ta en halv avokado på en brødskive. Og strø litt urtesalt på! Knallgodt!

Avokado er også godt når du skjærer den opp i småbiter og tar i salaten din!

Ellers er avocado også godt i taco, med bønner, tomater, rømme, etc.

Som you sa, har avokado det sunne fettet, og vi trenger litt sunt fett hver dag for at kroppen skal fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må hverken koke eller steke avocado! vet at noen gjør det, men etter min smak er det ikke godt. Da ødelegges den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...