Gå til innhold

Staff, pedofile, politiet, mv del II


Maggi

Anbefalte innlegg

Når vi snakker om papegøyer..det samme stod her for kort tid siden også, skrevet av Sør før det ble borte.

Javel? Og da går du automatisk utifra at jeg har lest hver bokstav som er skrevet i denne sakens anledning. Der tar du grundig feil, jeg gidder ikke det, jeg kjenner lusa på gangen. Det rekker for meg i slike pedodebatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    18

  • Sør

    12

  • Maggi

    11

  • Poetica

    8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

*Jeg har ingen egen erfaring fra forrige aksjon, men det kan virke som om du har det?*

Ja, Der jeg bor har vi tilgang til aviser.

Jasså, så dine "egne erfaringer" begrenser seg til å stave deg igjennom aviser?

Jaja, det sier jo sitt...og forklarer en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet mange gode innlegg i denne saken.

Men den store majoritet vipper helt over i sin iver etter å verne om eventuelle uskyldige.

Slik denne tråden har utviklet seg, stiller jeg meg nærmest helt uforstående til manges rettferdighetsfølelse.

Støtter deg !

Tusen takk, det var fint å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil selvsagt kunne oppleve at uskyldige tas i midlertidig forvaring, også i slike saker.

Imidlertid vil det alltid måtte utvises skjønn fra politiets side når grunnlag for pågripelse skal vurderes.

Poenget mitt er at kravet til grunnlag for pågripelse, må være strengere jo mer alvorlig forbrytelsen er.

Det å sitte på glattcelle et døgn for mistanke om innbrudd i bygdas pølsebu, er noe annet enn å sitte et døgn for mistanke om seksuelt misbruk av barn.

Jeg kan selvsagt ikke gå god for samtlige pågripelsesbeslutninger som blir eller har blitt utstedt i Norge, men jeg mener å vite at politiet normalt er mer varsomme med pågripelser når saken er svært alvorlig, ja kanskje ekstra varsom dersom personen ikke tidligere er straffet. Jeg er jo enig i at konsekvensen av pågripelse av en som senere ikke blir dømt for forholdet er større for en som ikke er tidligere straffet og som blir siktet for overgrep, drap m.m. enn for en som har mange tidligere dommer og som blir pågepet for et tyveri. Men dette tas det normalt hensyn til i vurderingen ved pågripelsen!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, så du har altså egentlig ikke noe annet enn en blind tillit til politiet som grunnlag, mens vi som er skeptikere har tidligere praksis å vise til.

Da er det oppklart.

Jeg bygger på kunnskap om politiet, uten at jeg på nettet ønsker å utdype dette. Jeg presiserer likevel at jeg ikke på noen måte kjenner de nevnte saker utover det som fremkommer i media.

Men uansett bør du være mer opptatt av diskusjonen og mine argumenter og mindre opptatt hva jeg bygger mine argumenter på mht. eventuelt arbeid, livserfaringer, venner man kjenner, hvilke bøker man leser, utdannelse osv.. Det er jo ikke _der_ diskusjonen skjer! Kanskje i RL, men dette er en _nettdiskusjon_!!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid i slike saker, er omsorgen for de mistenkte rørende. Men et fåtall viser den samme omsorgen for de misbrukte. Kanskje skyldes dette redsel for å ta innover seg det faktum at ofrene er tusen ganger mer forsvarsløse enn de som er mistenkte? Kanskje skyldes det likegyldighet til det faktum at barnas liv uansett er lagt i ruiner? Ikke vet jeg, men jeg synes faktisk hele problemstillingen om hvem det er verst for er fullstendig snudd på hodet.

Det hadde vært hyggelig om omsorgen hadde vært like stor for ofrene, altså barna, for det er i hvertfall overhodet ingen tvil om at de er utsatt for en forbrytelse verre enn drap.

En øvelse til de som bekymrer seg for at en eller to er uskyldig mistenkt:

Ville omsorgen for de mistenkte være like rørende om det var ditt lille barn som ble voldtatt?

Hel enig med deg, Poetica!

Vi ser jo gang på gang at samfunnet er i opprør over grove forbrytelser, som trippeldrapet, Baneheiasaken, Birgitte Tengs, Gry Hossein m.m. Media fokuserer voldsomt på ofrene den første tiden, men så forsvinner sannsynligvis nyhetsinteressen, og nye aktører trer inn på arenaen. Det er de siktede/tiltalte, som med og uten hjelp fra forsvarere mesker seg i medias søkelys i ukesvis, månedsvis eller i verste fall årevis. Tiden ofrene var i søkelyset blir et blaff i forhold, og blir fort glemt. Den offentlige hukommelse er kort. Forbrytelsen, forbryteren og offeret trer i bakgrunnen, mens mennesket bak forbrytelsen, dvs siktede, tiltalte eller domfelte trer frem.

Ofrene blir "glemt". Ja, alle utenom de som lever med dette resten av livet, da.. Det er litt skrudd, synes jeg. Jeg er for rettsikkerhet for alle, både gjerningsperson _og_ offer. Det er liksom i tiden å bare forkusere på første gruppe, og det er tidsriktig å kritisere autoriteter. Politiet, f.eks., er i manges øyne bare nerder. Mange mennesker Norge tar altfor mye for gitt!!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel? Og da går du automatisk utifra at jeg har lest hver bokstav som er skrevet i denne sakens anledning. Der tar du grundig feil, jeg gidder ikke det, jeg kjenner lusa på gangen. Det rekker for meg i slike pedodebatter.

Nei det skal være sikkert !

Ikke har du lest noe om hva du svarer på i denne tråden, og ikke har du lest aviser heller !

En fordel å beskjeftige deg med noe annet snart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så dine "egne erfaringer" begrenser seg til å stave deg igjennom aviser?

Jaja, det sier jo sitt...og forklarer en hel del.

Denne diskusjonen dreier seg for min og også endel andre seg her om hvor mange uskyldige politiet har arrestert denne gang, sett på bakgrunn av tidligere aksjoner.

At du ikke forstår relevansen i dette, eller endog er uforskammet nok til å antyde at jeg elelr andre forsvarer de som VIRKELIG er skyldige, forteller egentlig bare alt om hvor til de grader på bærtur de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal være sikkert !

Ikke har du lest noe om hva du svarer på i denne tråden, og ikke har du lest aviser heller !

En fordel å beskjeftige deg med noe annet snart ?

HVOR har jeg sagt at jeg ikke leser aviser? Jeg prøvde faktisk å få deg til å skjønne (håpløst prosjekt, selvsagt, du skjønner jo ikke stort, stakkar.) at egen erfaring ikke er det samme som å lese om noe i avisen. Kom tilbake når du skjønner forskjell på å lese noe, og å oppleve/erfare noe selv.

Bruk energien din der den virkelig trengs; tal for de som virkelig har mistet noe her; nemlig de som har fått frarøvet sin barndom, og sitt framtidige livskvalitet. ingen var vel mer uskyldig enn de? Eller?

Og vær i det minste såpass til mann at du innrømmer at du gir jamnt faen i deres ve og vel, så lenge du kan beskytte de svake og hjelpesløse mannfolka, som sitter og gnir seg til bilder av nakne unger og deres overgripere.

Du påstår at du ikke støtter de skyldige, vel, det er ikke videre åpenbart, når du og dine meningsfeller drar en debatt så til de grader vekk fra det som faktisk er problemet her: seksuelle overgrep mot barn.

Unnskyld meg, mens jeg spyr av ditt "engasjement".

Og spar deg dine hjernetomme svar, dette er ikke OL i fornærmelser, dette handler om en virkelighet du ikke en gang har fantasi til å skjønne konsekvensene av.

Verken du eller noen annen her kan (heldigvis) gi meg mer egen erfaring og peiling på hva dette virkelig handler om, enn det livet selv ga meg i min egen barndom. Så om jeg velger å la være å lese dine og andres meninger om dette, får du nesten bare ha meg unnskyldt. Jeg vet allerede altfor mye, og derfor driter jeg, quite frankly, i dine og andres bekymringer for om en eller to skulle vise seg å være uskyldig mistenkt. De har muligheten til å slippe unna, men ikke ett eneste av de barna de har lagret på sin pc slapp unna. Det bekymrer meg en million ganger mer.

Jeg velger i regelen alltid å reservere meg mot debatter som dette, nettopp av de ovenfornevnte grunner. Jeg er den første til å innrømme at jeg var en dust da jeg denne ene gangen fravek et meget sterktfølt prinsipp, og gikk inn i noe som jeg selv har så til de grader vansker med å leve med, dag ut og dag inn.

Vel, det er aldri for sent å snu, og jeg snur nå.

Du burde lære av din store helt, Grip; for det skal han ha; han vet når det er på tide å holde kjeft, tross alt. Det er også den ene tingen jeg har respekt for ham for.

Og nå skal også jeg holde kjeft.:o) Dette koster for mye av min private sfære til at jeg gidder gi enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR har jeg sagt at jeg ikke leser aviser? Jeg prøvde faktisk å få deg til å skjønne (håpløst prosjekt, selvsagt, du skjønner jo ikke stort, stakkar.) at egen erfaring ikke er det samme som å lese om noe i avisen. Kom tilbake når du skjønner forskjell på å lese noe, og å oppleve/erfare noe selv.

Bruk energien din der den virkelig trengs; tal for de som virkelig har mistet noe her; nemlig de som har fått frarøvet sin barndom, og sitt framtidige livskvalitet. ingen var vel mer uskyldig enn de? Eller?

Og vær i det minste såpass til mann at du innrømmer at du gir jamnt faen i deres ve og vel, så lenge du kan beskytte de svake og hjelpesløse mannfolka, som sitter og gnir seg til bilder av nakne unger og deres overgripere.

Du påstår at du ikke støtter de skyldige, vel, det er ikke videre åpenbart, når du og dine meningsfeller drar en debatt så til de grader vekk fra det som faktisk er problemet her: seksuelle overgrep mot barn.

Unnskyld meg, mens jeg spyr av ditt "engasjement".

Og spar deg dine hjernetomme svar, dette er ikke OL i fornærmelser, dette handler om en virkelighet du ikke en gang har fantasi til å skjønne konsekvensene av.

Verken du eller noen annen her kan (heldigvis) gi meg mer egen erfaring og peiling på hva dette virkelig handler om, enn det livet selv ga meg i min egen barndom. Så om jeg velger å la være å lese dine og andres meninger om dette, får du nesten bare ha meg unnskyldt. Jeg vet allerede altfor mye, og derfor driter jeg, quite frankly, i dine og andres bekymringer for om en eller to skulle vise seg å være uskyldig mistenkt. De har muligheten til å slippe unna, men ikke ett eneste av de barna de har lagret på sin pc slapp unna. Det bekymrer meg en million ganger mer.

Jeg velger i regelen alltid å reservere meg mot debatter som dette, nettopp av de ovenfornevnte grunner. Jeg er den første til å innrømme at jeg var en dust da jeg denne ene gangen fravek et meget sterktfølt prinsipp, og gikk inn i noe som jeg selv har så til de grader vansker med å leve med, dag ut og dag inn.

Vel, det er aldri for sent å snu, og jeg snur nå.

Du burde lære av din store helt, Grip; for det skal han ha; han vet når det er på tide å holde kjeft, tross alt. Det er også den ene tingen jeg har respekt for ham for.

Og nå skal også jeg holde kjeft.:o) Dette koster for mye av min private sfære til at jeg gidder gi enda mer.

Før du menger deg i en debatt bør du sette deg inn i hva debatten dreier seg om. Og det kan jeg garantere ikke har noe med dine tirader å gjøre.

Temaet slett politiarbeid/uskyldig arresterte går langt langt videre enn det innsnevrede tema som er din hjertesak.

Når det gjelder hvem som spyr av hva kan jeg opplyse om at det i meg vrenger seg hver gang jeg leser om folk som vil tråkke over lik fordi hensikten helliger middelet. Nettopp slik du tar til orde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...