Gå til innhold

kraftløs - trenger hjelp

Gjest kraftløs

Anbefalte innlegg

Gjest kraftløs

Jeg er i en frustrerende situasjon jeg ikke vet åssen jeg skal komme meg ut av. For 2 år siden begynte jeg å slanke meg, og gikk sakte, men sikkert ned 10 kilo, fra 68 kilo til 58 kilo ved hjelp av beinhard trening og hovedsaklig frukt og salat-mat. Er 168 høy, og veier nå 60 kilo.

Problemet er at jeg helt siden jeg nådde "drømmevekta" mi har vært så utrolig slapp og sliten, og alt har vært et ork.

Jeg må tvinge meg til å gjøre helt enkle handlinger som å vaske gulvet eller åpne bildøra fordi det er så slitsomt og jeg liksom ikke har krefter igjen. Har nettopp tatt en treningspause på 2mnd fordi jeg tenkte det kunne skyldtes overtrening at jeg var så kraftløs. Trente ca. 2 timer hver dag i perioden jeg gikk ned i vekt. Men pausen hjalp ikke. Spiser slikt som dette:

Morgen: 1 skive, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver brød eller 1 salatbolle.

Mellom: frukt og en brødskive hvis jeg skal trene etter jobb

Vanlig middag

En frukt eller brødskive til kveld, pluss 1-2 glass melk, pluss noe is/sjokoloade e.l. de dagene jeg trener

Har en skeie-ut-dag i uka, trener 3 gg. per uke

Synes alt virker "riktig", så hvorfor har jeg ingen krefter? Tar tran/kostpluss, og jern.

Har også vært hos legen, og alle blodprøver viser riktige resultater.

Sukk......Håper noen har gode råd.......Noen ganger mistenker jeg at jeg har for lav vekt i forhold til min "matchvekt", for i en periode veide jeg 63,5 kilo, og struttet da av energi. Kan dette stemme?

TUSEN HJERTELIG TAKK hvis du har tid til å svare meg!!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kostholdet ditt virker bra, så det skyldes neppe det. To timer trening hver dag er mye, men det virker som om du har kuttet ned nå, det er flott. Moderat med trening skal egentlig gi deg mer energi.

Du sier selv at du følte deg bedre når du veide litt mer, så kanskje du skal prøve det? 63-64 kg med din høyde er helt normalt og sunt.

Men muligens er det en psykisk grunn til at du er så sliten? En ny tur til legen hadde muligens lønnet seg. Lykke til, i alle fall, håper du finner en løsning snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kraftløs

Kostholdet ditt virker bra, så det skyldes neppe det. To timer trening hver dag er mye, men det virker som om du har kuttet ned nå, det er flott. Moderat med trening skal egentlig gi deg mer energi.

Du sier selv at du følte deg bedre når du veide litt mer, så kanskje du skal prøve det? 63-64 kg med din høyde er helt normalt og sunt.

Men muligens er det en psykisk grunn til at du er så sliten? En ny tur til legen hadde muligens lønnet seg. Lykke til, i alle fall, håper du finner en løsning snart :)

Er liksom litt redd for å legge på meg, men hvis det er løsningen er det kanskje bedre. Men litt kjedelig hvis jeg fortsetter å være sånn etter at jeg har gått opp i vekt....

Sleit så veldig for å gå ned :}

Ble faktisk sykemeldt i tre uker fordi jeg følte meg så sliten, men det hjalp egentlig ikke....Hmm.......Klør meg i skjegget. Er kanskje vekta.....

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du vurdert akupunktur? ein akupunktør kan ofte finne og løse opp energiblokkeringer i kroppen. du kjenner sikkert nokon som har gått til akupunktur og har ein behandler å anbefale.

det kan ofte være løsninga når alt vanlig medisinsk ser bra og riktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kraftløs

har du vurdert akupunktur? ein akupunktør kan ofte finne og løse opp energiblokkeringer i kroppen. du kjenner sikkert nokon som har gått til akupunktur og har ein behandler å anbefale.

det kan ofte være løsninga når alt vanlig medisinsk ser bra og riktig ut.

Ja, det er jo en ide :) Så fint å skrive inn til DOL, får så mange forskjellige tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...