Gå til innhold

Når er det for mye og hva er akkurat passe?

Anbefalte innlegg

Det er mulig noen synes det er for mye, men...

Mine får en tier for hvert år de er gamle. 5 åringen får 50 kroner, 8 åringen får 80 kroner osv.

Helt til de er 10 år, da "fryser" vi ukelønna på 100,-

Eldstemann er veldig økonomisk. Han har fått en egen konto (dvs. den er min, men har hans navn) der han vil ha overført lommepengene sine til. Han synes det er gøy, siden man der får renter hver måned.

Også tar han småjobber for bestemoren, finner tomflasker og panter dem for å få råd til ting han vil ha forløpende, luringen. ;-)

Naboen over oss har et annet system. Ungene hennes får 20,- i grunnlønn hver uke og tillegg for diverse oppgaver som er satt opp på en tavle. Der har det visst gått sport i å gjøre husarbeid. ;-)

Jeg synes 100 kr. virker som en grei sum for da går det ganske fort å spare om en ønsker seg noe og så rekker det til lørdagsgodt og de evindelige bladene.

Hun bruker å få flaskepanten, det er litt stas å pante flasker og få penger for det.

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MaikenK

17

• Singularity

12

• Bassisten

9

• carma

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

*ler*

Evt. kan du passe mine noen timer. Mulig det funker som prevensjonsmiddel det også.

;-)

Men bare få å ha sagt det; vi har plastleker så det holder her også. Fikk litt følelsen av at det var veeeeldig fy-fy da vi hadde barn på steinerskolen, men tok ikke det så tungt.

Her er det plast, tre og naturstoffer i skjønn forening. :-)

Passe andre sine unger er verdens beste prevansjon :-)

Persere er litt små babyer, men jeg har en sur gammel damepus fra før som garantert ikke hadde godtatt noen flere katter i huset, om det ikke var en kjekk staut hankatt.

Jeg røyker rullings og er relativt feminin....

Dessuten ser jeg ganske så sensuell ut når jeg blåser røyken ut, så det så....

Jeg tviler, men jeg får gi deg sjansen til å argumentere mot meg ved å sende et bilde ;-)

[email protected]

Annonse

Jeg tviler, men jeg får gi deg sjansen til å argumentere mot meg ved å sende et bilde ;-)

[email protected]

Det digitale kameraet er det ingen som aner hvor er så jeg får nok ikke bevist det.

Vent et par uker til jeg får kjøpt meg webkamera, da kan du se sensuell røykutblåsning live :-)

Det digitale kameraet er det ingen som aner hvor er så jeg får nok ikke bevist det.

Vent et par uker til jeg får kjøpt meg webkamera, da kan du se sensuell røykutblåsning live :-)

Jeg venter, men forblir skeptisk.

"Men jeg vet om andre barn som ikke får en eneste leke utenom jul og bursdag, men det synes nå jeg er på den motsatte ytterligheten...herregud, skal ikke ungene få noenting da? Hvorfor skal man absolutt være så gnien når det kommer til ungene?"

Hvorfor tror du jeg er gnien fordi de bare får leker til jul og bursdag?

Man er liten bare en gang. Det skal være litt gøy å være barn...:-)

Og dersom man har råd til det, hvorfor ikke unne barna noe når man tar seg råd til både ditt og datt for seg selv? Hvis jeg kan kjøpe meg en mascara til 200,- kroner og/eller noen hårprodukter hos frisøren til 250,- kr, så snurper jeg ikke igjen pengepungen og blir gnien når småen vil ha en lekebil til en femtilapp!

Jeg skjønner ikke at en del folk helst så at det å ha unger skal være gratis. De skal helst ikke koste noe som helst, og ikke bruke noe penger på dem til fornøyelser (les:leker og sånn moro) - bare mat og klær. Og klærne kjøpes helst tre nr for store, for da har de dem neste sommer - og neste sommer etter der igjen også....

Tror du jeg henger her da også?

Det er nesten en skremmende tanke.

I år 2006 er jeg 4 barnsmor og gift med en sauebonde. Bosatt innerst i finnskogene og har ikke innlagt strøm og dermed ikke noe internett. Garantert sluttet å røyke fordi dyrkningsforholdene for tobakk er noe dårlig der jeg bor.

Jeg vil tro at du er her ennå - kanskje like mye, kanskje mindre.

Hvis du treffer den rette mannen så kanskje du begynner å få flere barn, og i så fall har du vel vett nok til å slutte ifm. svangerskapet og ikke begynne igjen :-)

Men det er ganske vanskelig å forutse fremtiden - så vi får rett og slett vente og se..

Annonse

Kanskje til jul? Eg kan ta med assen min ut i skjulet!

Da får du og assen din sitte der ute i farfars skjul alene, for jeg tør ikke. Forresten så tror jeg noen har revet det ned, så nå er jeg ikke sikker på hvor englene daler ned lenger...

*septisk*

Da får du og assen din sitte der ute i farfars skjul alene, for jeg tør ikke. Forresten så tror jeg noen har revet det ned, så nå er jeg ikke sikker på hvor englene daler ned lenger...

*septisk*

Ehm..

det ble så mye snakk om ass her at jeg glemte k'en i sKeptisk...

*septisk*

Er du blitt septisk? Å NEI!

septisk septisk a2 (fra gr 'råtten', se *sepsis) som forårsaker blodforgiftning, mots *antiseptisk

Man er liten bare en gang. Det skal være litt gøy å være barn...:-)

Og dersom man har råd til det, hvorfor ikke unne barna noe når man tar seg råd til både ditt og datt for seg selv? Hvis jeg kan kjøpe meg en mascara til 200,- kroner og/eller noen hårprodukter hos frisøren til 250,- kr, så snurper jeg ikke igjen pengepungen og blir gnien når småen vil ha en lekebil til en femtilapp!

Jeg skjønner ikke at en del folk helst så at det å ha unger skal være gratis. De skal helst ikke koste noe som helst, og ikke bruke noe penger på dem til fornøyelser (les:leker og sånn moro) - bare mat og klær. Og klærne kjøpes helst tre nr for store, for da har de dem neste sommer - og neste sommer etter der igjen også....

Vi tenker nok litt likt der.

Jeg får prøve å finne den gyldne middelvei mellom gnien og overgenerøs.

Det skaper litt splid blant venninnene hennes også fordi de opplever det som litt urettferdig at hun får noe nytt hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...