Gå til innhold

Utruskap og anna fanteri


Gjest pirrka

Anbefalte innlegg

Det var ein kommentar til din "De fleste mennesker er utstyrt med egen vilje.". Eg trur situasjonen er samanliknbar, om mennesket var rasjonelt ville verda sett annleis ut.

Hva mener du OM mennesket var rasjonelt????

Alle skulle vært som meg, jeg er så rasjonell som det går an å bli ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • leila

    7

  • Taj Mahal

    4

  • nalle noll

    2

  • Nyco

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

..og med ein farleg situasjon meiner eg ikkje ein situasjon som kan føre til sex, men ein situasjon som på lang sikt kan føre til brot i forholdet. F.eks. ein alvorleg forelskelse.

Er helt enig i at en forelskelse er mer truende enn et ONS, selv om jeg tror (har aldri vært oppe i situasjonen) at jeg hadde endt forholdet uansett.

Men jeg merker at du misforstår meg på noen punkt, du snakker om regler og å tillate eller ikke tillate osv. Det kunne aldri ha falt meg inn å kommandere et voksent menneske til å gjøre noe som helst, eller å la være å gjøre. Jeg mener at den andre personen skal kontrollere dette selv, utifra det han vet om meg og hva jeg liker/misliker, og utifra hans respekt for meg og forholdet. Dette må selvfølgelig gjelde begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er sånn at man ikke har så veldig mange kompiser av det motsatte kjønn? Slik at tanken blir fremmed og rar? DU har sikkert det, jeg har ikke det - jo, forresten jeg har en veldig god kollega, som jeg reiser litt sammen med, men fordi han og jeg er så gode venner, så var det viktig for meg at han ble kjent med mannen min, og jeg kjent med kona hans,

-jeg syns det er riktig i respekt for våre partnere.

Nå er ikke mannen min sjalu på min venn og kollega, og ikke tror jeg kona hans er det heller, - Men vi har hvert vårt rom på hotellet, og jeg hadde nok ikke overnattet hjemme hos han, uten at kona var hjemme. Det hadde aldri "skjedd noe" - det er ikke det, - men av respekt (kanskje en teit respekt) for min mann og hans kone, i TILFELLE de skulle hatt vondt av det på noen måte..

Og GRUNNEN tror jeg er at jeg selv er så sjalu, at jeg hadde hatt store problemer om mannen min hadde hatt en kvinnelig kollega han reiste mye med. Ikke for at jeg tror at han hadde vært utro, - men fordi jeg har problemer med å "dele han" med andre jenter. Det er følelser som er ulogiske, og passer ikke inn i vårt forhold, likevel har jeg dem, og VET de er totalt grunnløse. Det bare ER sånn det :-)

Saken hadde forresten vært helt anderledes om han hadde en kvinnelig kollega som jeg hadde fått hilse på....de aller, aller fleste er ikke sånne sexbomber som jeg innbiller meg oppi det gamle, sjalue hodet mitt likevel! *s*

Eg forstår alt du skriv, og er på ein måte enig.

Og du har rett: eg har mange mannlege vener. Vi bur i ein by der vi knapt kjende nokon då vi flytta hit p.g.a. jobben min, og eg arbeider med nesten berre menn. Nokre av dei har blitt gode vener, dei fleste har hyggelege koner eg også kjenner og likar, men dei treffer eg sjølvsagt ikkje like ofte. Eindel reising blir det også. Det er kanskje derfor eg blir så provosert, for om desse konene skulle vore like strenge som nokre på DOL er, ville eg mista mange gode vener å gå på kafe med.

Eg tenkte på at det er jo eit samansurium av kjensler ein forheld seg til når det gjeld sjalusi og slikt. Eg ville aldri funne på å delt hotellrom med ein kollega, litt fordi det ville blitt for nært, men mest fordi eg ville vore redd for kva andre trudde. Det same gjeld mannen min, om han hadde oppførd seg på ein måte som gjorde at folk trudde han bedrog meg, ville det vore frykteleg sårande.

Hm, sannsynlegvsi ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at en forelskelse er mer truende enn et ONS, selv om jeg tror (har aldri vært oppe i situasjonen) at jeg hadde endt forholdet uansett.

Men jeg merker at du misforstår meg på noen punkt, du snakker om regler og å tillate eller ikke tillate osv. Det kunne aldri ha falt meg inn å kommandere et voksent menneske til å gjøre noe som helst, eller å la være å gjøre. Jeg mener at den andre personen skal kontrollere dette selv, utifra det han vet om meg og hva jeg liker/misliker, og utifra hans respekt for meg og forholdet. Dette må selvfølgelig gjelde begge veier.

Då er vi i grunnen einige då, problemet oppstår vel når folk med ulike grenser skal prøve å leve saman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom berre ikkje og påstå at eg lever i eit forhold som ikkje stikk djupt, for det gjer eg så absolutt. Hmpf! Og visst la eg på litt, eg trudde alle her visst at eg hadde 1-2-mange barn, så sjølvopptatt kan ein vere ;-)

Som eg skreiv til nokon andre her, dette innlegget var ikkje meint å vere ei fortsetjing av innlegget til ho som ikkje visste om ho skulle akseptere at mannen overnatta hos ei veninne. Eg tenkte meir generelt rundt problemstillinga. For meg blir problemstillinga om ein stoler på partnaren sin eller ikkje. Gjer ein det, så kan vel denne sjølv få bestemme kva slags sosiale relasjonar han har, så sant det passar inn i familielivet forøvrig. Om ein derimot IKKJE stolar på partnaren, men må setje grenser for han, kvifor då vere saman med han?

#Kom berre ikkje og påstå at eg lever i eit forhold som ikkje stikk djupt, for det gjer eg så absolutt. #

Hehe! kom ikke her å påstå at jeg ikke stoler på min mann og er kontrollerende/sjalu osv ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...