Gå til innhold

Uren hud!


Gjest hormonfeil?

Anbefalte innlegg

Gjest hormonfeil?

Hei!

Jeg er en jente på 30 år, som har begynt og få veldig uren hud på overarmen,ryggen og på innsiden av lårene.Dette er utrolig plagsomt.Jeg har før ikke vært noe spesielt plaget med uren hud.Litt i ansiktet da jeg var yngere,men nå har jeg ganske ren hud i ansiktet.

Jeg har en lien syste på ca 2,2cm på venstere side i underlivet nå, som legene sier ikke er farlig,men de skal senere titte nærmere på den.Jeg har nemlig ofte sterke smerter i underlivet.Jeg har hatt to aborter og svangerskap utenfor livmoren tidligere.Jeg går på p-pillen Diane som legen min sier er bra for meg.Jeg har i tilegg til den urene huden, ofte sterk kløe på et spesielt punkt som ikke er synlig på venstere arm nederst.Jeg jobber som reiseleder for Star tour i utlandet/Madeira.Men er for tiden hjemme sykemeld p.g.a smertene.Har vært hjemme i 3.uker og får bare mere og mere uren hud.Hva skal jeg gjøre???Jeg blir deprimert av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes absolutt du burde be om en utredning med tanke på hormonforstyrrelser, ja.

Helst hos gynekolog.

Dersom du har PCOS er diane vanlig å gi som "behandling". Kanskje det var det legen din mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan jo også svare deg på dette med cysten som du har. Jeg har hatt dette selv, og har den enda. Den var 6,5 cm på forsommeren. Jeg hadde fått tid for operasjon, men 1 uke før innleggelse fikk jeg så store smerter, samt at legen var redd den skulle snurre seg rund egglederen. Det ble da operasjon i hui og hast. De foretok en såkalt vaginal punktasjon av den. D.v.s. de gikk inn gjennom livmorveggen og tappet den for væske. Du trenger ikke å være bekymret dersom du må gjøre det, da dette gjøres i full narkose. Det var en lettelse å bli kvitt den, da jeg hadde gått med verk i 6 måneder. Nå var jeg til kontroll 2 måneder etter denne operasjonen, og den hadde fylt seg opp med væske igjen. Var nå blitt 3 cm stor. Jeg venter nå på at den skal bli litt større, slik at legen igjen kan henvise meg til operasjon. De tar dem nemlig ikke før de har blitt store nok, ettersom det jo kan gå hull på dem av seg selv. Tviler på at denne sprikker med det første, men jeg skal iallefall være tidligere ute denne gangen slik at jeg slipper å gå med slike smerter og ende opp med samme operasjon som forrige gang. Jeg skjønner at du har vondt, for jeg kjenner den godt selv også, spesielt ved eggløsning og mensen. Legen forklarte meg at neste gang vil de gå inn via tre små snitt på magen og fjerne hele greia. Med de ventetidene som er på sykehuset idag, kan en jo bare håpe på det beste.

Men, kjære deg, du trenger nok ikke å bekymre deg for at dette er noe farlig, men jeg vet at det er svært ubehagelig. Dersom den ligger ille til, kan den også snurre seg rundt eggleder slik at den ikke får blodtilførsel = stor operasjon. Bestill derfor tid hos legen litt tidligere enn det som han mener er nødvendig og dersom du har vondt, så ikke nøl med å si ifra.

Lykke til!

Hilsen Bente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...