Gå til innhold

feit kropp-kan jeg trene meg til vaskebrett???

Gjest Venter spent på svar fra dere

Anbefalte innlegg

Gjest Venter spent på svar fra dere

litt rar overskrift, men forklaring følger :)

jeg er en kar på 195cm og 125kg. og jeg har uheldigvis fått konsentret overvekta over magen.... jeg har hatt litt hengemage, med har gått ned 15 kg siden den gang, det vises ikke, bare på vekta, nå er magen akkurat på nippet til og være hengemage, og hvis jeg "luter i ryggen" så får jeg det.

det jeg lurer på er at om jeg trener mye, vil magen trekke seg inn? vil skinnet trekkes sammen, eller vil jeg bestandig ha stygg mage? hvilke treningsformer er best? masse situps? eller er det bedre med svømming?

håper noen har noen svar til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vel trene - men du må også tenke kosthold. Vaskebrett og fett er vel ingen god kombinasjon - trening vil jo gi deg mer muskler - men hjelper ikke hvis du har for mange kilo/fett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på både gener og alder når det gjelder hvor godt huden din trekker seg sammen etter overvekt.

De fleste får kjempefine resultater av lavere fettprosent og styrketrening for magen, og det gjelder sikkert deg også. Bare vær tålmodig og tren styrke kombinert med utholdenhet/forbrenning (f.eks svømming), ikke enten eller altså.. Og ikke glem at kostholdet er minst like viktig som treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel trene - men du må også tenke kosthold. Vaskebrett og fett er vel ingen god kombinasjon - trening vil jo gi deg mer muskler - men hjelper ikke hvis du har for mange kilo/fett..

Vaskebrett! Folk som driver aktivt med fitness sliter for å få til dette. De deffer seg i flere uker før konkuranser. For oss normale betyr dette at hvis vi ønsker vaskebrett er det en god balanse mellom trening og kosthold som skal til. For å få til dette må man være motivert, for det kommer til å bli et jævla slit:) Mange syns nok ikke at det vaskebrettet er verdt det. Det beste er å tenke på hva man putter i munnen og trene etter et program som tar for seg hele kroppen. Det blir feil å kun trene en muskelgruppe. Musklene i kroppen er også avhenging av en balanse i forhold til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Godt mulig du klarer å få vaskebrett mage, men da holder det ikke med sit ups, du må ta andre mange øvelser også.

eg ønsket meg flatere mage i flere år og i alle trenigblader stod det da ta mangen sit ups, eg tok både morgen og kveld, gjæren tre ganger for dagen, både vanlige og de for de skrå mage muskelne, men magen min ble aldri som eg ønsket.

så når eg begynte tilbake i treningsstudioet så fikk eg vite at sitt ups bare trente de mage musklene som ligger oppe, ikke nedre del av magen. og jaggu hadde han rett, da eg studerte magen min så var kulen der ja, men den lå jo bare nede, oppe så har eg jo omtrent vaskebrett.

så fikk eg øvelser for nedre del av magen, det var tungt men det går bedre nå. kan ikke akkurat si at eg er resultatet enda, men det kommer vel.

anyway, pass på at du trener ALLE magemusklene dine, situps er bra ja, men du må gjøre noe for de nedre musklene også.

husk å ta "skrå" situps når du først er igang.

svømming er bra for hele kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskebrett! Folk som driver aktivt med fitness sliter for å få til dette. De deffer seg i flere uker før konkuranser. For oss normale betyr dette at hvis vi ønsker vaskebrett er det en god balanse mellom trening og kosthold som skal til. For å få til dette må man være motivert, for det kommer til å bli et jævla slit:) Mange syns nok ikke at det vaskebrettet er verdt det. Det beste er å tenke på hva man putter i munnen og trene etter et program som tar for seg hele kroppen. Det blir feil å kun trene en muskelgruppe. Musklene i kroppen er også avhenging av en balanse i forhold til hverandre.

For å oppnå vaskebrettmage må du først og fremst kvitte deg med alt fettet på magen - det er først da magemusklene synes! M.a.o. må du legge vekt på fettforbrennende trening. Dersom du ikke har særlig utviklede magemuskler fra før, bør du kombinere dette med relativt tunge mageøvelser, gjerne med vekter på helsestudio. Se f.eks. iform.no for tips til øvelser. Lykke til - men obs! Pass på ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt mulig du klarer å få vaskebrett mage, men da holder det ikke med sit ups, du må ta andre mange øvelser også.

eg ønsket meg flatere mage i flere år og i alle trenigblader stod det da ta mangen sit ups, eg tok både morgen og kveld, gjæren tre ganger for dagen, både vanlige og de for de skrå mage muskelne, men magen min ble aldri som eg ønsket.

så når eg begynte tilbake i treningsstudioet så fikk eg vite at sitt ups bare trente de mage musklene som ligger oppe, ikke nedre del av magen. og jaggu hadde han rett, da eg studerte magen min så var kulen der ja, men den lå jo bare nede, oppe så har eg jo omtrent vaskebrett.

så fikk eg øvelser for nedre del av magen, det var tungt men det går bedre nå. kan ikke akkurat si at eg er resultatet enda, men det kommer vel.

anyway, pass på at du trener ALLE magemusklene dine, situps er bra ja, men du må gjøre noe for de nedre musklene også.

husk å ta "skrå" situps når du først er igang.

svømming er bra for hele kroppen!

hva slags øvelser bruker du for å trene nedre del av magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

hva slags øvelser bruker du for å trene nedre del av magen?

eg trener i et treningsstudio, der hjalp instruktøren meg med å finne noe.

eg har eg øvelse der eg holder underarmene nede på et stativ og holder med hendene fast i et slags håndtak, bene dingler fritt, så løfter eg de opp 90 grader, mens de er stakt ut, klareer du ikke det kan du "krølle" de sammen. det var veldig tungt i begynnelsen men det kommer seg etterhvert!

er ikke helt sikker, men eg tror at om du likker stak ut på gulvet og løfter bene opp 90 grader, så trener du også samme muskler.

er litt vanskelig å forklare øvelsen, men eg ønsker deg iallefall lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg trener i et treningsstudio, der hjalp instruktøren meg med å finne noe.

eg har eg øvelse der eg holder underarmene nede på et stativ og holder med hendene fast i et slags håndtak, bene dingler fritt, så løfter eg de opp 90 grader, mens de er stakt ut, klareer du ikke det kan du "krølle" de sammen. det var veldig tungt i begynnelsen men det kommer seg etterhvert!

er ikke helt sikker, men eg tror at om du likker stak ut på gulvet og løfter bene opp 90 grader, så trener du også samme muskler.

er litt vanskelig å forklare øvelsen, men eg ønsker deg iallefall lykke til!

ja, skjønner hva du mener, de øvelsene tar jeg allerede. Ligger på rygg med bena opp i været, ikke fullstendig utstrakt, så mjuk er jeg ikke, men med en liten bøy. Så variere jeg med å strekke de ut så de nesten berører gulvet, og å vippe opp rumpa,...hmm..hvis du skjønte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...