jacob Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Dette rabalderet som Wesenlund og hans medsvorne lager, er vel årets mest patetiske kollektive handling så langt? De som lever på livets skyggeside, de som ikke får oppmerksomhet, de som utgjør den fattigste kohorten, kort sagt; de som sliter mest av alle for å få livet til å gå opp - de lager nå et helvetes spetakkel. La oss kalle dem syterne. Syterne er fattige, rett ut sagt lutfattige. De kontrollerer 70% av den norske formuen, har inntekter godt over snittet og både studielån og boliglån er spist opp av inflasjon. Syterne får seg heller ikke jobb, og definitivt ikke i konkurranse med ungdommen. For hver 5. syter som stikker hodet sitt innom aetat, får fire av dem jobb. Det er en ganske bra tilslagsprosent i et stramt arbeidsmarked spør du meg. I tillegg er det jo slik at det er syterne som ansetter folk - for det er jo syterne som har possisjoner. Syterne bør kanskje ta et oppgjør med sine jevngamle i stedet? Syterne ansetter som sagt folk og det er fordi syterne har eier possisjonene. De har makt og kontroll. Til tross for dette hevder altså syterne at de blir tråkket på, at de blir ignorert og tilsidesatt. Særlig er syterne mistilpasset moderniteten - sier de. Vel, det er syterne som eier reklamebyråene, det er syterne som eier kommunikasjonsbyråene, det er syterne som utformer organisasjonsteoriene, det er syterne som utformer arbeidsgiverpolitikken og det er fordundre meg syterne som utformer nasjonalpolitikken. Det er noe som skurrer. Om det er scenografien, dramaturgien eller relevansen vet jeg ikke. Men jeg vet at jeg ikke synes synd på: Rolv Wesenlund Anne Marie Ottesen Willy Haugli Ellen Horn Kalle Lisberg Christian Vennerød Marvin Wiseth og hele helvetes resten av koblet. Viktige samfunnsspørsmål drukner i gnålet til dette hylekoret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71110-seniorsaken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lynx Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg er så enig med deg! Er det noen det _ikke_ er synd på her i Norge, så er det den gjengen der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71110-seniorsaken/#findComment-344508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miro1365380373 Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg er så enig med deg! Er det noen det _ikke_ er synd på her i Norge, så er det den gjengen der. Jamen dere har jo misforstått fullstendig. Den "gjengen" som dere sier kommer aldri til å be om noe, de mangler jo ingenting selv, og det er de fullstendig klar over. De snakker jo på vegne av dem som ikke har det slik som dem, de som blir skviset ut av arbeidslivet etc. lenge før de ønsker det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71110-seniorsaken/#findComment-344581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.