Gå til innhold

Forbaskede Fleskeberg!


Pappa Bjørn

Anbefalte innlegg

Hei Wulfi,

Kritikken går selvsagt ikke på hva gullfisken har gjort, men på tullinger som samler inn 144 millioner kroner til den, samtidig som småbarn dør av sult/sykdom fordi de mangler noen få kroner til mat/medisin.

Med vennlig hilsen

Jaja ,men noen liker dyr bedre enn unger. *Enkelt og greit*

Noen hjelper unger ,andre hjelper (eller "hjelper") dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hviler noe uferdig, naivt og retardert over denne Pappa Bjørn.

Mange kan være plaget med et selvbilde som gjerne kunne vært bedre ut fra forutsetningene, men denne fysakken ser ut til å stille med en selvtillit som det neppe finnes dekning for i vedkommendes intellekt.

Pappa Bjørn "eksploderer totalt" (og det vises visstnok på Richters skala) over denne "forvokste fettklumpen".

Han er vel en av dem som tror at menneskeheten, herunder de sultne barna som man gjerne skyver foran seg, vil få det så mye bedre når det siste ville dyr er borte, det siste tre felt og den siste elv lagt i rør. "For da kan vi bruke alle pengene på de fattige, og ikke kaste bort mer på miljø og sånn".

"Den forvokste fettklumpen" er for øvrig en spekkhogger, et av det best tilpassede og avanserte rovdyr som finnes.

.....

Fyren er visstnok heller ikke i mot dyrenes helse og sikkerhet, men er i mot å la dette gå på menneskers bekostning. Han mener engasjementet beviser hvor syke mennesker kan være.

Det faktiske forhold er jo at vi aldri har gjort annet enn å "put people first". Miljøet, herunder det ville dyrelivet, har alltid vært salderingspost for vår utvikling og velstand.

.....

Man kan diskutere om det er fornuftig å satse på mye på å føre en spekkhogger tilbake til vill tilstand. Det er ikke mitt anliggende her og nå.

Mitt poeng er umiddelbar reaksjon på en type selvhøytidelig "argumentasjon" fra folk med avgjort begrensede forutsetninger, og som bare slår til med noe som tilsynelatende er politisk korrekt uten å ha ressurser til å tenke egne tanker av den minste relevans.

Det er egentlig underholdende med slike typer, så fortsett for all del og skriv. Men hold deg til enklere tema. Så slipper du og drite deg ut.

Innlegget ditt er vel egentlig av en slik karakter at det ikke fortjener noe svar, men for å gi en liten puff til selvtilliten din skal jeg gjøre det. Det er nemlig ikke slikt at jeg på noen måte er undermåler eller retardert eller at jeg driter meg ut. Dersom dette er å drite seg ut så stiller jeg i alle fall i toppklasse. Dette kunne fint vært et utspill fra en av våre folkevalgte så jeg velger å likevel fortsette med å uttale meg uten å utgi meg selv som tulling eller usikker.

Jeg gidder ærlig talt ikke komentere enkeltpunkter i innlegget ditt. Det blir for dumt, for ikke å snakke om umodent når du kommer med usaklig og surmaget kritikk om meg som person fordi vi har forskjellige meninger på et område.

Jeg lar deg sitte i en krok å lulle med ditt jeg til du er i stand til å føre en normal samtale.

Ha det gøyalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Taj Mahal,

At de har filmet denne forvokste gullfisken betyr da ikke at man skal bruke 144 millioner på et eldrehjem for den...???

Å bruke 1 million på et dyr er moralsk forkastelig når millioner av mennesker sulter.

Med vennlig hilsen

Hei Sør,

Nei, det betyr ikke at de må bruke så mange penger på den, hverken FØR eller ETTER.

Hva tror du det har kostet å hente den da? siden det koster så mye å frakte den tilbake???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja ,men noen liker dyr bedre enn unger. *Enkelt og greit*

Noen hjelper unger ,andre hjelper (eller "hjelper") dyr.

Du skriver: "Jaja ,men noen liker dyr bedre enn unger. *Enkelt og greit*"

Det er enkelt, men det er ikke greit.

Å la barn sulte til døde fordi man "redder dyr" er umoralsk, forkastelig, for ikke å si en skam for deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sør,

Nei, det betyr ikke at de må bruke så mange penger på den, hverken FØR eller ETTER.

Hva tror du det har kostet å hente den da? siden det koster så mye å frakte den tilbake???

Jeg aner ikke hva det har kostet å hente den. (Jeg trodde den svømte der selv?)

Jeg (og andre) reagerer på at folk samler inn 144 millioner til en gullfisk, mens tusenvis av barn i f. eks. Afghanistan dør av sult.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg!

Er selv glad i dyr, men reagerer på sinnsyk pengesløsing som kunne betydd mat og vann for barn i u-land.

Ser mye på Animal planet, og der har de et program som heter emergency vet. Altså et lite, flott utstyrt sykehus som behandler skadede, ville dyr.

Synes det er grotesk å se på ekorn, duer, harer osv. bli operert, medisinert, røntgenfotografert osv. på et skinnende rent og velutstyrt sykehus. Med narkose og full pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "Å finne akutte løsninger for mat og vann til de som p.t. sulter i Afrika, er heller ikke et kostnadsspørsmål, men et spørsmål om vilje fra de rike land."

Nettopp. Å bruke 144 millioner der, istedet for på en spekkhugger, for eksempel.

Det er jo nettopp det jeg sier.

Med vennlig hilsen

Som vanlig er du mer opptatt av hva andre bruker pengene sine til, enn å diskutere ditt eget forbruk på show og morro.

Det er ikke slik at det bare er andres penger som kan gjøre nytte i Afghanistan, men også dine.

En ubehagelig sannhet for en med såvidt selvlysende glorie som deg, men ganske typisk for det mest selvrettferdige blant oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig er du mer opptatt av hva andre bruker pengene sine til, enn å diskutere ditt eget forbruk på show og morro.

Det er ikke slik at det bare er andres penger som kan gjøre nytte i Afghanistan, men også dine.

En ubehagelig sannhet for en med såvidt selvlysende glorie som deg, men ganske typisk for det mest selvrettferdige blant oss.

Du har selvsagt liten peiling på hva jeg har brukt av penger til slikt.

Derimot har jeg god peiling på hva 144 millioner kunne utrettet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvsagt liten peiling på hva jeg har brukt av penger til slikt.

Derimot har jeg god peiling på hva 144 millioner kunne utrettet.

Med vennlig hilsen

Blir vel litt som jeg skrev også det. Jeg skal ikke gi meg selv helgenstatus og si at jeg har solgt alt jeg eier og gitt det til de fattige, men jeg sier bare at hadde jeg hatt 140 millioner jeg ønsket å gi til noe så hadde det ikke blitt til en spekkhoggers comfort, men brukt dem der det virkelig er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Jaja ,men noen liker dyr bedre enn unger. *Enkelt og greit*"

Det er enkelt, men det er ikke greit.

Å la barn sulte til døde fordi man "redder dyr" er umoralsk, forkastelig, for ikke å si en skam for deg.

Med vennlig hilsen

Så hva skal man gjøre med de menneskene som foretrekker dyr fremfor unger dah synes du ?

Tvinge dem til å foretrekke å redde barn ?

*Bare spør*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva skal man gjøre med de menneskene som foretrekker dyr fremfor unger dah synes du ?

Tvinge dem til å foretrekke å redde barn ?

*Bare spør*

Jeg synes man skal ta dem med til en flyktningeleir eller f. eks. til Angola, slik at de kan få øynene opp for livets realiteter, istedet for å drømme seg vekk i en verden hvor det størte "problemet" er "søte" spekkhuggere som er forkjølet.

Jeg synes man skal vise dem barn som dør av diare i rennesteinen, og sorgen til moren som har mistet sitt 8. barn.

Jeg synes de burde se litt av den verden man ikke ser hvis man kun lever i Norge, og ikke er villig til å vise litt medmenneskelighet.

Jeg synes man skal ta dem med og vise dem gasskammerene i Polen, og livet som palestinerene lever under okkupasjon.

Og som siste forsøk synes jeg de burde forsøkt å leve uten mat noen uker for å se hvordan det var.

Kanske noen av dem kunne våkne fra "det er mye mer behagelig å bry seg om en hval" drømmene sine?

Eller hva sier du?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal ta dem med til en flyktningeleir eller f. eks. til Angola, slik at de kan få øynene opp for livets realiteter, istedet for å drømme seg vekk i en verden hvor det størte "problemet" er "søte" spekkhuggere som er forkjølet.

Jeg synes man skal vise dem barn som dør av diare i rennesteinen, og sorgen til moren som har mistet sitt 8. barn.

Jeg synes de burde se litt av den verden man ikke ser hvis man kun lever i Norge, og ikke er villig til å vise litt medmenneskelighet.

Jeg synes man skal ta dem med og vise dem gasskammerene i Polen, og livet som palestinerene lever under okkupasjon.

Og som siste forsøk synes jeg de burde forsøkt å leve uten mat noen uker for å se hvordan det var.

Kanske noen av dem kunne våkne fra "det er mye mer behagelig å bry seg om en hval" drømmene sine?

Eller hva sier du?

Med vennlig hilsen

Koster jo penger å dra med seg alle disse folkene rundt om i verden for å vise dem elendigheten også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster jo penger å dra med seg alle disse folkene rundt om i verden for å vise dem elendigheten også....

Hvis det er det som er nødvendig for at de skal ta til vettet. Turen koster gjerne litt, men man trenger ikke reise langt (og jeg er ikke sikker på om de burde få mat mens de er der!)

I ettertid vil de sannsynligvis være med på å gi langt mer enn det turen kostet.

Vi får se på det som voksenopplæring!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er det som er nødvendig for at de skal ta til vettet. Turen koster gjerne litt, men man trenger ikke reise langt (og jeg er ikke sikker på om de burde få mat mens de er der!)

I ettertid vil de sannsynligvis være med på å gi langt mer enn det turen kostet.

Vi får se på det som voksenopplæring!

Med vennlig hilsen

Voksenopplæring er ikke alltid like vellykket dah ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksenopplæring er ikke alltid like vellykket dah ;o)

nei, noen trenger jo flere timer enn andre...

Uansett så ville du (og andre) nok fått et realt sjokk.... Det er nokså forskjellig å se ting på TV, og å se (og lukte) dem i RL!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, noen trenger jo flere timer enn andre...

Uansett så ville du (og andre) nok fått et realt sjokk.... Det er nokså forskjellig å se ting på TV, og å se (og lukte) dem i RL!

Med vennlig hilsen

Meg ? Har jo ikke snakka om meg selv jeg nå da. Har bare sagt at NOEN foretrekker dyr fremfor mennesker. Ikke at JEG gjør det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg ? Har jo ikke snakka om meg selv jeg nå da. Har bare sagt at NOEN foretrekker dyr fremfor mennesker. Ikke at JEG gjør det....

Du har da skrevet før (til meg) at du også gjorde det..???

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da skrevet før (til meg) at du også gjorde det..???

Med vennlig hilsen

Tror ikke jeg har skrevet at jeg personlig gjør det. (men noe sånt som at: Noen foretrekker dyr ,andre foretrekker mennesker skrev jeg vel)

Hadde jeg blitt bedt om å gi en pengegave til formål for et dyr ,så hadde jeg gjort det så sant jeg hadde råd. Og hadde jeg blitt spurt om det samme til en sak om barn ,så hadde jeg også gitt det jeg hadde råd til.

AV OG TIL så foretrekker jeg nok dyr fremfor unger ,men generelt så kommer ungene først.

Men jeg syns det blir opp til hver enkelt å bestemme hva man skal gi penger til eller ikke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...