Gjest skole_eleven Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 Noen her som går på vidregående? Timeplanen er satt opp og ingen klassens time er plugget inn noen plass..vi får da beskjed at vi må ta i bruk mitt timen eller eter skoletid.. er dette vanlig?Skal man ikke ha en vanlig time ? finnes det noen forskrifter? linker? dere kan henvise meg til anngående dette? 0 Siter
citoyen Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 Hva mener du med "en vanlig time"? En av undervisningstimene i et fag? Såvidt jeg vet er det opp til klassen å bestemme tidspunkt, på en tid i timeplanen som er ledig for alle i klassen (f.eks en midttime). Klassens time er ikke en del av den ordinære undervisningen og blir ikke styrt av timeplanen. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 Dere har vel ikke krav på at "klassens time" er en del av timeplanen, vel? Det er da ikke barneskolen du går på? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Tror det er vanlig at klasseforstander tar en liten tid av sin time til dette. Ikke en hel time... tror vi hadde ca. 10 minutter av og til når det trengtes. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Klassens time hørte ungdomsskolen til den gang jeg gikk på skolen i alle fall. Men dersom det er noe spesielt dere _må_ diskutere og som læreren ikke kan høre på så ta en prat med klasseforstander og dere får sikkert 10 min i slutten av en time. Evt. møtes i en fritime eller et langfri. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.