Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

For ca en måned siden så begynte jeg å trene på SATS. Der har de jo forskjellige timer man kan gå på, noe jeg prøvde ut på mandag. Gikk på en time som het styrke, uten at jeg egentlig hadde peiling på hva den gikk ut på (virkelig dumt av meg). Det den gikk ut på, var å pumpe og trene med vekter, noe jeg aldri har gjort før. Men jeg kom meg gjennom timen og tøyde ut etterpå.

Problemet er bare at jeg fremdeles er utrolig stiv i hele kroppen. Det gjor så vondt, kan nesten ikke gå opp trapper eller gjøre jobben min på sykehjemmet. Dessuten føler jeg hele kroppen er blitt tyngre. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det verste?

Vil bli veldig takknemlig for svar!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7189-stiv-og-st%C3%B8l-fire-dager-etter-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går over snart hvis det ikke har gjort det allerede.

Det er akkuratt som sesongens første tur i slalombakken. gjør vondt i et par dager uansett.

Å trene vekter var ikke dumt tvert imot!! Snart forsvinner stølheten og fordelene kommer!!

Stå på

LYKKE TIL

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Dette går over snart hvis det ikke har gjort det allerede.

Det er akkuratt som sesongens første tur i slalombakken. gjør vondt i et par dager uansett.

Å trene vekter var ikke dumt tvert imot!! Snart forsvinner stølheten og fordelene kommer!!

Stå på

LYKKE TIL

Hei,

treningsverk er ikke godt, men intensiv og/eller betydelig økende lengde på trening (volum), fører som oftest til smerter av denne typen. Personlig rekord er 11 døgn treningsverk i beina etter maksimal økt med knebøy. Treningsverken dukket ikke opp før etter 2,5 døgn- og det er et dårlig tegn. Jo bedre form du er i, jo raskere kommer treningsverken. En del byggere kan trene en økt på ettermiddagen og kjenne treningsverken før leggetid.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Du må bare holde deg i ro og hvile. Du har utsatt kroppen for et aktivitetsnivå som er godt forbi det du tåler. Du er tung fordi du ikke er uthvilt enda. Sannsynligvis tåler du dette helt fint, men du bør ikke trene så hardt neste gang. 50-70% av denne treningsøkta hadde muligens vært akkurat passe. Litt treningsverk er vanlig, men noe mer enn 3-4 dager er ikke særlig behagelig å gå med.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...