Gå til innhold

Vedr. spiseforstyrrelser, slanking, slankedietter etc.

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Anbefalte innlegg

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Minner bare om at innlegg vedrørende spiseforstyrrelser, slanking, og slanketips ikke er ønsket på dette forumet.

Dette betyr også at spørsmål/informasjon om div. populær-slankedietter som blodtypediett, ketogene dietter osv ikke hører til i dette forumet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt dumt om man ikke kan diskutere spesielle dietter, det er da ganske mange forskjellige synspunkter som kommer frem.

Det hadde vært noe annet om det var ensidig om slanking og vektnedgang, men stort sett handler det om sunne kosthold og diskusjon rundt det. Når noen nevner spesielle dietter har det oftest blitt nyanserte diskusjoner rundt det. Det må da være nyttig?

Om man nevner slanking eller vektnedgang så bør det være lov av den grunn at overvekt jo er et av de største helseproblemene vi har i dag, og dette er en helseside på internett. Mange blir nå avskåret fra å anonymt snakke om ting det kan være vanskelig å ta opp ellers. Overvekt er et følsomt tema.

At noen misbruker informasjon på en måte som kan være helseskadelig vil jo være et problem uansett hva man prater om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong 70

Vi kan nok skrive om sunt kosthold og livsførsel, uten direkte å snakke om slankekurer...

Og hvor går grensen da?

Har jeg som slanker meg ikke lov til å skrive innlegg om sunt kosthold, mens du som ikke slanker deg kan gjøre det?

Uff, kjenner jeg blir litt irritert på dette forumet, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vi kan nok skrive om sunt kosthold og livsførsel, uten direkte å snakke om slankekurer...

Hei.

Dette var den mest TÅPELIGE sensur på innlegg jeg noen gang har sett. Skal man ikke fritt kunne utveksle erfaringer med ketogene dietter, blodtypedietter etc. på et forum som dette ? Hva er man redd for? HVem er det i dette landet som skal BESTEMME hva som er sunn kost ? De som har fått oss til å spise helsa av oss de siste 20 åra? Nei, slutt å være så redd for at det kanskje finnes andre, alternative måter å spise på, enn å stappe i seg med brød og poteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...