Gå til innhold

Blir du provosert og hvorfor?


misjonær

Anbefalte innlegg

Hei!

For litt siden var det noe greier om noen som ville BE for alle i komunen eller noe sånt...

Så rykker Humanetisk osv. ut og synes dette er noe dritt..

Det virker som om de ble litt provosert av det...

Men HVORFOR?

De tror jo at de ber til en Gud som ikke finnes..

Hva bryr det da dem om noen bruker tid på det...?

---

Blir du provosert/Irritert om noen ber for deg?

Og hvorfor?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • misjonær

    13

  • Sør

    5

  • Taj Mahal

    4

  • avil

    4

Mest aktive i denne tråden

Nei jeg blir bare glad jeg...

Så burdet vell ikke svare da..men måtte bare:O)

Jeg tror på en universal kjærlighet,,om han/henne heter Gud,Alla,budda er meg knakende likegyldig...

Så er jeg på bært tur så kan du godt be for meg blir glad for det;OO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen, men hvis noen hadde kastet bort tiden sin på å be for meg er det deres problem - ikke mitt.

Det er sikkert masse fornuftig den tiden kunne bli brukt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Blir du provosert/Irritert om noen ber for deg?

Og hvorfor?"

Jeg trodde at bønnen for kristne var en ganske så personlig affere...? I så fall bør du vel forstå at en blir provosert om de absolutt skal be for en når en ikke ønsker det selv?

Respekt kalles det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blir du provosert/Irritert om noen ber for deg?

Og hvorfor?"

Jeg trodde at bønnen for kristne var en ganske så personlig affere...? I så fall bør du vel forstå at en blir provosert om de absolutt skal be for en når en ikke ønsker det selv?

Respekt kalles det :)

Hei!

Finnes forskjellige "måter" å be på, å forskjellige ting å be om...

Noe er personlig noe er ikke!

Noe kalles også for forbønn, å be for sine medmennesker, og alle kristne oppfordres til dette ( Fil 2.1 ).

Så om eg no ber for deg om at Gud må velsigne deg...

Er det altså å ikke respektere deg?

Når eg bare ønsker deg gode ting?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Finnes forskjellige "måter" å be på, å forskjellige ting å be om...

Noe er personlig noe er ikke!

Noe kalles også for forbønn, å be for sine medmennesker, og alle kristne oppfordres til dette ( Fil 2.1 ).

Så om eg no ber for deg om at Gud må velsigne deg...

Er det altså å ikke respektere deg?

Når eg bare ønsker deg gode ting?

mvh

Jeg har endel viten om typer bønn, og forbønnen er jo kanskje den mest personlige for den som blir bedt for.

Jeg sier ikke at _jeg_ nødvendigvis hadde blitt fornærmet, men jeg forstår godt de som ville blitt det om de absolutt ikke ville blitt bedt for.

Om jeg, uten at du egentlig vil det, gjør deg en "tjeneste" i beste mening, og det er samtidig imot din overbevisning.. ville ikke du blitt provosert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke blitt direkte provosert, men tenkt at det var da en latterlig ting å gjøre. Jeg har det utmerket med en humanetisk filosofi, og vil ha meg frabedt at noen skal synes synd på meg fordi jeg ikke er kristen.

Jeg synes det er veldig få eksempler på at kristendommen har ført noe godt med seg for noen. Heller tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ville blitt provosert! Som ikke-kristen ville jeg frabedt meg denne formen for "omtanke" fra kristenheta! De får la være å bry seg med folk som ikke ønsker å være med i Jesus-klubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @mrikaner

Nei, hvorfor i all verden skal jeg bli provosert.

Jeg er halt amricaner og det er greit Bush provoserer meg, men ikke fordi han sier: "God bless america!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turbolator

nei blir ikke provosert. har en veldig religiøs far som ber intenst for meg. greit nok at han ikke har giddet besøke meg eller gjort noen verdens ting for meg gjennom hele mitt liv, så lenge han ber for meg og har meg i sine tanker. eh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...