Gå til innhold

syke underarmer

Gjest guggen

Anbefalte innlegg

jeg har begynt å spille volleyball et par ganger i uka nå, og jeg blir så sinnsykt sliten i underarmene. Kjennes ut som om jeg har konstant pump. Blir sliten i fingrene også.

det skal nevnes at jeg aldri har trent underarmer direkte, og at jeg pleier å bli veldig sliten i dem når jeg trener rygg, biceps....blir t.o.m sliten av å skrive på tastaturet her nå...

hva er det her? senebetennelse i begge armene ?

Har ikke blitt sliten i undermarmene når jeg har spilt volley i sommer på stranda osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som senebetennelser, ja. Har man først fått det kommer det veldig lett tilbake, er min erfaring. Gå til en lege og hør hva han sier. Mulig du kan bli bedre med total hvile og betennelsesdempende medisiner.

Jeg synes Ibux er den beste betennelsesdempende (du kan få resept på høyere dose enn du får på apoteket, eller bare ta to stk av den vanlige), men det er jo individuelt hvor bra den virker. Voltaren er også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som senebetennelser, ja. Har man først fått det kommer det veldig lett tilbake, er min erfaring. Gå til en lege og hør hva han sier. Mulig du kan bli bedre med total hvile og betennelsesdempende medisiner.

Jeg synes Ibux er den beste betennelsesdempende (du kan få resept på høyere dose enn du får på apoteket, eller bare ta to stk av den vanlige), men det er jo individuelt hvor bra den virker. Voltaren er også veldig bra.

Hei!

Jeg var og spilte volleyball igår igjen. Og da gikk det plutselig mye bedre ? Tror kanskje dette skyldes bedre teknikk i fingerslagene og bedre oppvarming.

Snodige greier det her.

Uansett hvorfor skal jeg spise smertestillende hvis jeg hviler armene? Det får meg vel bare til å gjøre ting jeg ikke burde gjort med dem? Føler jeg kan fungere med dem.

Kanskje jeg bare var litt støl av den uvante belastningen? For nå kjennes armene bedre ut.

Får se hvordan det går på neste styrkeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var og spilte volleyball igår igjen. Og da gikk det plutselig mye bedre ? Tror kanskje dette skyldes bedre teknikk i fingerslagene og bedre oppvarming.

Snodige greier det her.

Uansett hvorfor skal jeg spise smertestillende hvis jeg hviler armene? Det får meg vel bare til å gjøre ting jeg ikke burde gjort med dem? Føler jeg kan fungere med dem.

Kanskje jeg bare var litt støl av den uvante belastningen? For nå kjennes armene bedre ut.

Får se hvordan det går på neste styrkeøkt.

Ibux og Voltaren er betennelsesdempende også, i tillegg til noe smertestillende. Det kommer jo an på hvor vondt du har, og på hvor langt treningsopphold du er forespeilet... (Senebetennelser i arm kan gjøre vondt, men er det snakk om skuldre/knær er nok smertene større, ja.. )

Det kan jo også tenkes at du har vært støl, rett og slett -som du sier. Gjør tøyinger på armene når du er varm, så kan du forebygge skader, betennelser og til en viss grad stølhet :)

Bare vær obs på en ting, hvis det er betennelser det er snakk om, så kan det spre seg hvis du går med det lenge. Det kan være lurt å ha et betennelsesdempende middel du tar når du kjenner det blusser opp. Det har hjulpet meg veldig bra. (Ibux og av og til Voltaren.) Ibux-gele kan du også prøve, men jeg synes ikke den virker noe særlig. Det er individuelt, sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux og Voltaren er betennelsesdempende også, i tillegg til noe smertestillende. Det kommer jo an på hvor vondt du har, og på hvor langt treningsopphold du er forespeilet... (Senebetennelser i arm kan gjøre vondt, men er det snakk om skuldre/knær er nok smertene større, ja.. )

Det kan jo også tenkes at du har vært støl, rett og slett -som du sier. Gjør tøyinger på armene når du er varm, så kan du forebygge skader, betennelser og til en viss grad stølhet :)

Bare vær obs på en ting, hvis det er betennelser det er snakk om, så kan det spre seg hvis du går med det lenge. Det kan være lurt å ha et betennelsesdempende middel du tar når du kjenner det blusser opp. Det har hjulpet meg veldig bra. (Ibux og av og til Voltaren.) Ibux-gele kan du også prøve, men jeg synes ikke den virker noe særlig. Det er individuelt, sikkert..

Takk for fine svar.

Jeg tror selv at det faktisk bare var stølthet av uvante bevegelser og en npe d¨årlig teknikk fra min side :) Er også støl i ryggen (lats og trapz). Jeg får la de musklene få litt hvile og kun trene biceps i dag tenker jeg, så blir jeg nok vant til disse nye belastningene etterhvert !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...