Gjest Store skygge Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Eg ødelegger meg selv psykisk, er min egen værste fiende. Eg er overvektig så det er alltid noe å kritisere på.. Uansett hvor mangen ganger kjæresten min sier at han er glad i meg så sier eg til meg selv at det er han ikke, eg kan ikke tro at noen er glad i meg fordi eg ikke er det selv. Noen ganger vil eg ta mitt eget liv, eg føler meg rett og slett så uvell i egen kropp. Begynner nye slankekurer/trenigsopplegg/sunn livsstil omtrent hvær mandag, noen ganger holder det et par månder, andre ryker det samme uke. Så lenge eg holdr på og det er suksessfult så går det for det meste bra, da liker eg meg selv igjen, er så fokusert på at det skal gå bra at eg ikke har tid til å tenke på hvor mye eg hater meg selv, men så ryker det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hvorfor spiser du? Fordi du er sulten eller er det andre grunner? Hva spiser du når du ikke er på kur - og hvorfor spiser du det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Store skygge Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hvorfor spiser du? Fordi du er sulten eller er det andre grunner? Hva spiser du når du ikke er på kur - og hvorfor spiser du det? Spiser VELDIG mye sundt, skulle nesten trodd at eg hadde onoreksi (besatt av å få nok vitaminer og slikt til kroppen) hadde ikke vært for at de askyr fett da, noe eg forsåvidt også gjør bare at eg er overvektig. Spiser sikkert over fem om dagen gjenomsnittlig, elsker salat, så kroppen får alt sunnt han trenger. Men eg spiser ofte usunne ting utpå dagen, klarer ikke å holde meg unna, tror det er fordi eg har lyst på noe godt, og gjerne er sulten, har prøvd med krom med det funket ikke. Hvofor eg spiser er veldig forjellig, av gammel vane, sulten, lyst på noe godt, må fordi andre vil etc. Men gjør litt for å prøve å holde vekten i ro, går turer, trener i treningsstudio, spiser bare grovdt brød, drikker ikke brus, spiser veldig lite chips, men oftere sjojolde (en gang i uken gjennomsnittlig, men kansje litt for mye i mengde) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Spiser VELDIG mye sundt, skulle nesten trodd at eg hadde onoreksi (besatt av å få nok vitaminer og slikt til kroppen) hadde ikke vært for at de askyr fett da, noe eg forsåvidt også gjør bare at eg er overvektig. Spiser sikkert over fem om dagen gjenomsnittlig, elsker salat, så kroppen får alt sunnt han trenger. Men eg spiser ofte usunne ting utpå dagen, klarer ikke å holde meg unna, tror det er fordi eg har lyst på noe godt, og gjerne er sulten, har prøvd med krom med det funket ikke. Hvofor eg spiser er veldig forjellig, av gammel vane, sulten, lyst på noe godt, må fordi andre vil etc. Men gjør litt for å prøve å holde vekten i ro, går turer, trener i treningsstudio, spiser bare grovdt brød, drikker ikke brus, spiser veldig lite chips, men oftere sjojolde (en gang i uken gjennomsnittlig, men kansje litt for mye i mengde) Dette er ikke no fagsvar - jeg vil bare dele noen erfaringer med deg. Jeg forsøker å følge glykemisk index kostholdet, ikke for å slanke meg, men for å få mer energi og føle meg bedre. Jeg har nemlig en lei tendens til å glemme å spise fordi jeg er så oppslukt i et arbeid eller no annet, jeg blir veldig sulten - spiser få men store måltider, og tar ofte det jeg finner fordi jeg blir akutt sulten Jeg følger ikke glykemisk index slavisk, men har allerede merket forandringer. Jeg spiser nesten ikke brød og poteter, ting med stivelse og sukker i, men masse kylling, salat og lignende. Det jeg har oppdaget ved å følge dette kostholdet er at all søthunger har forsvunnet. Hvis det dukker opp er det alltid fordi jeg har falt for fristelsen å spise en baguette (hvitt mel, ikke bra) eller andre raske karbohydrater. Ergo er jeg overbevist at det finnes en sammenheng, vi spiser oss søthungrig. Du kan lese mer om glykemisk index her: http://www.nokadietten.no/helsesidene/gi.html En annen ting er å bryte gamle dårlige mønstre. Det kan nok være like vanskelig, og det bekrefter du jo i innlegget ditt. Du er så flink i noen måneder, så ryker de gode forsettene. Du må ikke sette så store krav til deg selv at det blir håpløst å nå. Du må legge inn belønning, motivasjon - det skal ikke være et mål at du aldri mer skal spise sjokolade, men det kan være et mål at du aldri skal belønne deg med sjokolade i akkurat DEN situasjonen - da velger du noe annet. Vær flinkere enn meg - spis ofte. Og når du får lyst på noe, velg noe annet enn det du vanligvis gjør. Velg bort sukker og stivelse så langt du klarer. Men først og fremst må du jobbe med motivasjonen og med egne forventninger. Ta et lite steg av gangen, det gjør det hele lettere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.