Gjest wix Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 hvor mange dager i uka er det nødvendig å trene magemusklene? For å ha litt muskjler, ikke noen sånn super sixpac, men moderat med muskler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Magemusklene trenger like mye hvile for å vokse som andre muskler. Trener du hardt nok så holder det med en eller to ganger i uken. Det er bare tull å ta 200 situps hver dag. (Da har man antakelig ikke riktig teknikk heller..) Hvis du trener styrketrening 4-5 dager i uken, så må du altså dele opp kroppen i ulike programmer, så hver muskelgruppe får tilstrekkelig med hvile. Hvis ikke så skjer det ingenting.. Hvil i minst 72 timer, regelen er jo større muskelen-/gruppen er, jo lengre hviler du. Mindre muskler trenger mindre hvile for å bli totalt restituert, ned mot 48 timer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masan Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg trener magen kun 1 gang i uken. Da med 3x10 sakte crunches, og 2x20 crunches til siden. Magen er som sagt en stor muskelgruppe, og trenger mye hvile. Jeg har prøvd ut en ny øvelse i det siste, der jeg holder meg 1 min oppe fra gulvet, når jeg bare har albuene og tærne i bakken. Det går mye på psyken å klare det etter en hard treningsøkt;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.