Gå til innhold

dere som driver aktivt med trening, og har litt peiling

Gjest wix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Magemusklene trenger like mye hvile for å vokse som andre muskler. Trener du hardt nok så holder det med en eller to ganger i uken. Det er bare tull å ta 200 situps hver dag. (Da har man antakelig ikke riktig teknikk heller..)

Hvis du trener styrketrening 4-5 dager i uken, så må du altså dele opp kroppen i ulike programmer, så hver muskelgruppe får tilstrekkelig med hvile. Hvis ikke så skjer det ingenting.. Hvil i minst 72 timer, regelen er jo større muskelen-/gruppen er, jo lengre hviler du. Mindre muskler trenger mindre hvile for å bli totalt restituert, ned mot 48 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener magen kun 1 gang i uken. Da med 3x10 sakte crunches, og 2x20 crunches til siden. Magen er som sagt en stor muskelgruppe, og trenger mye hvile.

Jeg har prøvd ut en ny øvelse i det siste, der jeg holder meg 1 min oppe fra gulvet, når jeg bare har albuene og tærne i bakken. Det går mye på psyken å klare det etter en hard treningsøkt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...