Ulv I Faarikaal Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg får ikke dette til, så jeg koker kjøttet først og kålen i krafta etterpå, det blir VELDIG bra, men fins det en annen sikker metode ? Jeg vet dere er så lure. Jeg bruker også MSG i fårikål i tillegg til salt og pepper, mmmm... sikkert helligbrøde, men alle syns det er godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Koker kjøttet først??? Jeg skjærer kålen i båter og legger kålog kjøtt lagvis i en stor gryte og strør salt og hele pepperkorn mellom lagene. Så heller du på kokende vann slik at det dekker omtrent halvparten av innholdet. Legg på lokk og la det småkoke ca 2 timer. Jeg får alltid mørt kjøtt og passe kokt kål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Koker kjøttet først??? Jeg skjærer kålen i båter og legger kålog kjøtt lagvis i en stor gryte og strør salt og hele pepperkorn mellom lagene. Så heller du på kokende vann slik at det dekker omtrent halvparten av innholdet. Legg på lokk og la det småkoke ca 2 timer. Jeg får alltid mørt kjøtt og passe kokt kål. Jeg trodde kålen skulle være øverst fordi den skal trekke til seg fettet og at fettet gir den gode smaken på kålen ? Visste at det var blasfemisk og avskyelig å gjøre som jeg gjør :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Koker kjøttet først??? Jeg skjærer kålen i båter og legger kålog kjøtt lagvis i en stor gryte og strør salt og hele pepperkorn mellom lagene. Så heller du på kokende vann slik at det dekker omtrent halvparten av innholdet. Legg på lokk og la det småkoke ca 2 timer. Jeg får alltid mørt kjøtt og passe kokt kål. Bruker du sau eller lam ? Jeg bruker sau, det er strammere i smaken, krever kanskje lenger koketid ? Hvor mye lenger ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terningkast6 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Er du helt sikker på at du ikke forveksler sauekjøtt med ulvekjøtt? Da må det nemlig koke veldig lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Er du helt sikker på at du ikke forveksler sauekjøtt med ulvekjøtt? Da må det nemlig koke veldig lenge. Er ikke kannibalistisk heller da de. Ulvekjøtt høres ikke godt ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Bruker du sau eller lam ? Jeg bruker sau, det er strammere i smaken, krever kanskje lenger koketid ? Hvor mye lenger ? Sau blir fort seigt og fælt, ja... Noen ganger blir det bare ikke ferdig, uansett hvor lenge man koker. Bruk lam! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Sau blir fort seigt og fælt, ja... Noen ganger blir det bare ikke ferdig, uansett hvor lenge man koker. Bruk lam! Det er nok der det ligger. Men lammet har for lite fett, og for lite smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Bruker du sau eller lam ? Jeg bruker sau, det er strammere i smaken, krever kanskje lenger koketid ? Hvor mye lenger ? Jeg bruker lam, og 2 timer koketid er perfekt. Jeg vet ikke hva du gjør feil, jeg trodde ikke det var mulig å gjøre feil med fårikål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det er nok der det ligger. Men lammet har for lite fett, og for lite smak. kjøtt fra ho er seigere en kjøtt fra han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Jeg bruker lam, og 2 timer koketid er perfekt. Jeg vet ikke hva du gjør feil, jeg trodde ikke det var mulig å gjøre feil med fårikål. Mora mi sa også at sauen er for seig, så den må koke så lenge at kålen blir graut. Så bruker jeg lam blir det bra, skal jeg bruke sau, må den forkokes, fordi man ikke kan vite hvor lenge den skal koke, og så legge kålen oppi som jeg gjør. Hun sa også at noe er så seigt at det aldri blir mørt, nabre løser seg opp i strimler. Jeg hater blaut , grå kål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 kjøtt fra ho er seigere en kjøtt fra han. Åja ? Det var nytt, men fins det så mye gamle saubukker å slakte ? Saubukk: søstra mi sin saubukk Morten ble tatt av lynet. En skummel jævel. Han hata bikkjer. Tror ikke han ble fårikål. Han hadde de største ballene jeg har sett : 15 cm ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Du må koke kjøttet lenge nok, bruker du får i stedet for lam så må du regne med 3-4 timer. Bruk vinterkål og ikke sommerkål. Vet ikke om noen annensikker metode enn den du bruker. Med lam skulle det gågreit å hive alt oppi gryta samtidig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.