Gå til innhold

Kan jeg gå på dagen?


Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Anbefalte innlegg

Uten kontrakt har man en måneds prøvetid og 14 dagers oppsigelse, deretter 1 mnd oppsigelse.

Ellers er det jo bare å gjøre en ELENDIG jobb slik at man får gå på dagen.

Hvis man ikke er avhengig av referansen/attesten...

Hvis dialogen med sjefen er rævva og jobben er et mareritt ønsker man kanskje ikke den attesten....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    18

  • rufsetufsa

    8

  • tigertrollet

    3

  • flisa

    2

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Nei, det tror jeg ikke man kan. Selv om arbeidsgiver plikter å gi kontrakt innen en mnd.

Har selv sjekket dette med HK for noen år siden...

Stemmer det, §55b :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dialogen med sjefen er rævva og jobben er et mareritt ønsker man kanskje ikke den attesten....:-)

Jeg hadde gitt faen, når jeg ser at det bare er snakk om 7-8 uker.

Hadde forklart det med en ferie, eller arbeidsledighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Jeg hadde gitt faen, når jeg ser at det bare er snakk om 7-8 uker.

Hadde forklart det med en ferie, eller arbeidsledighet...

Jo, det er nok et poeng det, men du skjønner at jeg er helt nyutdannet, og det er bedre med noen uker på en attest enn ikkenoe.

Som jeg skrev til en annen her, jeg har funnet ut at sjefen min er godt kjent av andre i bransjen, og det vil kanskje derfor bare se "bra" ut at jeg har jobbet for henne. På den måten at jeg har holdt ut såpass lenge... Litt unormal situasjon dette.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er nok et poeng det, men du skjønner at jeg er helt nyutdannet, og det er bedre med noen uker på en attest enn ikkenoe.

Som jeg skrev til en annen her, jeg har funnet ut at sjefen min er godt kjent av andre i bransjen, og det vil kanskje derfor bare se "bra" ut at jeg har jobbet for henne. På den måten at jeg har holdt ut såpass lenge... Litt unormal situasjon dette.. :-)

Det er heller negativt å måtte bytte jobb etter 8 uker. Tror det er bedre for deg å ikke ha en attest.

Dersom alle vet hun er ei hurpe, og INGEN klarer jobbe der lenger, er det kanskje positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva i alle dager jobber du med? :-)

Problemet er at rettsregler består av lovforarbeider, lovtekst, forskrifter, praksis og tidligere dommer, og det fins ikke to like saker, og jeg er ikke jurist. Dessuten kommer det an på anvender i dette tilfellet. Hvem kommer til å anvende rettsreglene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Det er heller negativt å måtte bytte jobb etter 8 uker. Tror det er bedre for deg å ikke ha en attest.

Dersom alle vet hun er ei hurpe, og INGEN klarer jobbe der lenger, er det kanskje positivt.

Hu er ei hurpe og alle vet det. (U)heldigvis for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Problemet er at rettsregler består av lovforarbeider, lovtekst, forskrifter, praksis og tidligere dommer, og det fins ikke to like saker, og jeg er ikke jurist. Dessuten kommer det an på anvender i dette tilfellet. Hvem kommer til å anvende rettsreglene ?

På toppen av det hele er mannen hennes advokat....

*håper inderlig sjefen ikke frekventerer DOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu er ei hurpe og alle vet det. (U)heldigvis for meg..

Tror likevel jeg heller ville vært uten attest.

Hvis alle vet hun er ei hurpe, tror de på deg når du sier at hun ikke ga deg attest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

På toppen av det hele er mannen hennes advokat....

*håper inderlig sjefen ikke frekventerer DOL*

Du får prøve å holde hemmelig det som ikke er til din fordel :-) Uvitenhet er et handikap, og du utnytter vel handikappa ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Du får prøve å holde hemmelig det som ikke er til din fordel :-) Uvitenhet er et handikap, og du utnytter vel handikappa ?

Er desverre litt for naiv og forsiktig av meg.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Er desverre litt for naiv og forsiktig av meg.. :-)

Da er det duka for sjefer å herse med naive arbeidstakere. Sett deg ned og les f eks på Din Side, der fins det mye bra for oss lønnsslaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nerd eller Einstein? :-)

Døm selv. Jeg syns jeg har et sosialt bra liv med mange gode venner. Brodern er litt oppgitt men det er gjensidig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Døm selv. Jeg syns jeg har et sosialt bra liv med mange gode venner. Brodern er litt oppgitt men det er gjensidig :-)

Det er sikkert brodern din som er rar!

OK, nå legger jeg meg, og er veldig forberedt på en natt full av drømmer som utspiller ulike oppsigelses-scenarier..

Takk for hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er sikkert brodern din som er rar!

OK, nå legger jeg meg, og er veldig forberedt på en natt full av drømmer som utspiller ulike oppsigelses-scenarier..

Takk for hjelp! :-)

Ikke no greie saker det der, prøv å få en sluttavtale, god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...