Gå til innhold

Kan jeg gå på dagen?


Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Anbefalte innlegg

Sorry, det er feil, uten kontrakt eller tariffavtale er du fast ansatt med en mnd oppsigelse fra første dag.

Kommer man i fengsel om man går på dagen? :-)

...hva kan skje?

Hadde jeg blitt behandlet dårlig, så hadde jeg gått på dagen her hvor jeg har 3 mnd. også! :-) Evnt. sykemeldt meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    18

  • rufsetufsa

    8

  • tigertrollet

    3

  • flisa

    2

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Kommer man i fengsel om man går på dagen? :-)

...hva kan skje?

Hadde jeg blitt behandlet dårlig, så hadde jeg gått på dagen her hvor jeg har 3 mnd. også! :-) Evnt. sykemeldt meg...

Nei, ikke fengsel, men du blir erstatningspliktig. Du må dekke arbeidsgivers kostnader, det kan være tapt avanse på omsetning hun mister fordi det ikke er nok folk til å ekspedere kunder eller varer f eks. Men hun må sannsynliggjøre eller bevise det. Altså et reelt tap. Utgifter til vikar vil nok være rimelig å forlange, men hun må nok da leie inn vikaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke fengsel, men du blir erstatningspliktig. Du må dekke arbeidsgivers kostnader, det kan være tapt avanse på omsetning hun mister fordi det ikke er nok folk til å ekspedere kunder eller varer f eks. Men hun må sannsynliggjøre eller bevise det. Altså et reelt tap. Utgifter til vikar vil nok være rimelig å forlange, men hun må nok da leie inn vikaren.

ok, da hadde jeg heller sykemeldt meg, samtidig som jeg sa opp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

ok, da hadde jeg heller sykemeldt meg, samtidig som jeg sa opp! :-)

Det er mye brukt, og effektivt. Kanskje litt opplagt, men noen sjefer fortjener det virkelig. En jobb jeg slutta i fortalte jeg en mellomleder rett ut på et møte at jeg slutta bare på grunn av han. Han ble litt rød i toppen ja.

En uke senere brakk jeg to ribbein og ble sykmeldt 6 uker i oppsigelsetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusle-favn

Jeg er forferdelig pliktoppfyllende og hadde nok hatt problemer med å gå på dagen, ja. Unntaket ville vært (hypotetisk selvsagt) dersom jeg følte meg svært dårlig behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Det er mye brukt, og effektivt. Kanskje litt opplagt, men noen sjefer fortjener det virkelig. En jobb jeg slutta i fortalte jeg en mellomleder rett ut på et møte at jeg slutta bare på grunn av han. Han ble litt rød i toppen ja.

En uke senere brakk jeg to ribbein og ble sykmeldt 6 uker i oppsigelsetida.

Hei Ulven! :-)

Hvis du vil vite hva som skjedde så fikk jeg en kort dag på jobben. Fikk raskt en vanvittig kjeft over telefon for noe jeg hadde gjort. -Noe jeg hadde blitt bedt om å gjøre av hun andre jeg jobber med, altså. Uansett en bagatell, tro meg, det kunne rettes opp på 30 sekunder uten noen problemer.

Velvel, nå er det kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer kjeft, og ble derfor hissig tilbake. Men hun ville alldeles ikke høre noen forklaring eller at det var lett å fikse.

Så jeg fant ut at jeg ikke skylder henne noe, og skrev et brev. Saklig og høflig, begrunnet med kommunikasjonsproblemer. Hun skjønner nok hva det dreier seg om siden mange andre har gått etter kort tid av samme grunn som meg.

Skrev jeg har en jobb å gå til allerede på mandag, men tilbyr meg likevel å komme neste uke. (Sjefen er bortreist den uken, hun er avhengig av meg). Jeg sykmelder meg i dag, torsdag og fredag. Hvis problemer ring meg.

La igjen brevet og gikk. Hun andre jeg jobber med sa hun støttet meg fullt ut, men var litt lei seg for at det ville bli en utrivelig stemning disse dagene..

Synes jeg har kommet meg greit ut av det.. er jo lov å sykmelde seg tre dager, og at jeg tilbyr meg å komme neste uke hjelper sikkert. Jeg tror ikke hun til å ringe meg..!

jaja, takk for oppmerksomheten.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei Ulven! :-)

Hvis du vil vite hva som skjedde så fikk jeg en kort dag på jobben. Fikk raskt en vanvittig kjeft over telefon for noe jeg hadde gjort. -Noe jeg hadde blitt bedt om å gjøre av hun andre jeg jobber med, altså. Uansett en bagatell, tro meg, det kunne rettes opp på 30 sekunder uten noen problemer.

Velvel, nå er det kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer kjeft, og ble derfor hissig tilbake. Men hun ville alldeles ikke høre noen forklaring eller at det var lett å fikse.

Så jeg fant ut at jeg ikke skylder henne noe, og skrev et brev. Saklig og høflig, begrunnet med kommunikasjonsproblemer. Hun skjønner nok hva det dreier seg om siden mange andre har gått etter kort tid av samme grunn som meg.

Skrev jeg har en jobb å gå til allerede på mandag, men tilbyr meg likevel å komme neste uke. (Sjefen er bortreist den uken, hun er avhengig av meg). Jeg sykmelder meg i dag, torsdag og fredag. Hvis problemer ring meg.

La igjen brevet og gikk. Hun andre jeg jobber med sa hun støttet meg fullt ut, men var litt lei seg for at det ville bli en utrivelig stemning disse dagene..

Synes jeg har kommet meg greit ut av det.. er jo lov å sykmelde seg tre dager, og at jeg tilbyr meg å komme neste uke hjelper sikkert. Jeg tror ikke hun til å ringe meg..!

jaja, takk for oppmerksomheten.... :-)

Greit nok, vi får se hva hun sier, dere må jo kunne bli enige om at du slutter. Krev feriepenger 1 januar, da slipper du skatt med en gang. Om du ikke får det, skriv forliksklage, men du bør få sluttavtale, lønnslipper og attesten å sende med til forliksrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjefen er ei ¤%%#"&/%¤

Greit nok, vi får se hva hun sier, dere må jo kunne bli enige om at du slutter. Krev feriepenger 1 januar, da slipper du skatt med en gang. Om du ikke får det, skriv forliksklage, men du bør få sluttavtale, lønnslipper og attesten å sende med til forliksrådet.

Oppfattet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Kan du ikke prøve å skvise ut henne istedet da? Eier hun firmaet selv, eller er det noen over henne du kan ta kontakt med? Hvis høyt utdanna folk ikke orker å jobbe for henne er jo det også en kostnad for firmaet hvis de hele tiden må nyrekruttere.

Eller kan du bare si klart fra at du ikke finner deg i måten hun behandler deg på ? Hva risikerer du? Sparken? - Da saksøker du for usaklig oppsigelse og får en pen slump penger.

Dessuten kan du godt organisere deg selv om firmaet ikke har tariffavtale. Da får du advokathjelp hvis du trenger det i forhold til arbeidsgiver. Gjør det i dag, så har du det i bakhånd.

Ikke gi deg - ikke bare snik deg unna og bli arbeidsledig. La dama få høre det. Når hun ikke har ordnet kontrakt er du som andre her har sagt fast ansatt - og hun må ha en saklig grunn for å si deg opp, det kan koste henne dyrt.

Gi dama en lærepenge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...