u100051845 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hei! Etter en 4-5 totale patellaeluksjoner i høyre knee har jeg fått konstatert: At Retropatellart foreligger det en stor stygg bruskskade med fragmatering av brusken. Dette ble jevnet til å det forble et kavitet målende 2 x 3 cm. Fermusiden er i orden. Laterale kammer er normalt med henblikk på brusk og menisk. Denne artroskopien ble utført på et privat sykehus. Jeg har vært hos NIMI for hjelp hos fysoterapaut,der jeg fikk noen øvelser for å hindre ”knising” mot fettputene i underkant av kneeskjelettet, men disse er vanskelig å gjennomføre pga. smerter. Har spurt om det var mulig å transplantere brusk, men det ville de ikke.Er det en mulighet? Er det noen steder hvor detter utføres i Norge? (offentlig eller privat )Hva er prognosen for å bli ”bra”, kunne trene igjen? Klarer pr. i dag (ett år etter skaden) ikke å gå normalt. Mvh. gutt 23år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Jeg forstår virkelig godt at du ønsker å få vurdert alle muligheter for å komme videre. Jeg hopper direkte på et konkret forslag. Bestill time hos ortopediprofessor Lars Engebretsen på Toppidretts-senteret i Oslo. Til undersøkelsen bør du medbringe operasjonsbeskrivelsen, slik at han kan vurdere det hele på et eksakt grunnlag. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.