Gå til innhold

Bruskskade i høyre knee

u100051845

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en 4-5 totale patellaeluksjoner i høyre knee har jeg fått konstatert: At Retropatellart foreligger det en stor stygg bruskskade med fragmatering av brusken. Dette ble jevnet til å det forble et kavitet målende 2 x 3 cm. Fermusiden er i orden. Laterale kammer er normalt med henblikk på brusk og menisk. Denne artroskopien ble utført på et privat sykehus. Jeg har vært hos NIMI for hjelp hos fysoterapaut,der jeg fikk noen øvelser for å hindre ”knising” mot fettputene i underkant av kneeskjelettet, men disse er vanskelig å gjennomføre pga. smerter. Har spurt om det var mulig å transplantere brusk, men det ville de ikke.Er det en mulighet? Er det noen steder hvor detter utføres i Norge? (offentlig eller privat )Hva er prognosen for å bli ”bra”, kunne trene igjen? Klarer pr. i dag (ett år etter skaden) ikke å gå normalt.

Mvh.

gutt 23år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg forstår virkelig godt at du ønsker å få vurdert alle muligheter for å komme videre. Jeg hopper direkte på et konkret forslag. Bestill time hos ortopediprofessor Lars Engebretsen på Toppidretts-senteret i Oslo. Til undersøkelsen bør du medbringe operasjonsbeskrivelsen, slik at han kan vurdere det hele på et eksakt grunnlag. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...