Gjest lostin Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg leste et innlegg nedenfor om p-piller og mensen. Jeg har hatt spiseforstyrrelser og mistet mensen. Nå har jeg gått opp igjen de kiloene jeg slanket bort, men likevel er ikke mensen tilbake. Jeg vil ikke gå opp mer, så jeg tenker på p-piller som et alternativ. Det jeg lurer på er virkningen av disse p-pillene, bivirkninger og andre ting som kan være greit å vite...noen som har peiling? Kommer jeg til å legge på meg av de?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 var eg som skrev innlegget om p-pillene og om å få tilbake mens. vanligvis om du er mellom 16 og 19 (eller noe sånt) så får du de gratis hos helsesøster, men du bør nok oppsøke lege for å sjekke at det er vekt redusksjonen og ikke noe annet som holder mensen tilbake. bi virkinger ja, bare spør meg, tror eg har vært innom det meste, men det er velig inviduelt, noen reagerer ikke i det heletatt, noen blir veldig dårlig av et merke og fungerer helt på et annet, og det er sikkert mulig å ikke tåle noen også. bi virkinger som er normalt er: kvalme, svimmelhet, nedsatt libido (sexlyst) nedsatt tåreproduksjon, du kan rett og slett bare føle deg dårlig eller ha humørsvingninger. det er en riskiko for blodpropp med disse pillene også, men den er svært liten du får vite symtomene av legen, oppdager du noen av de er det bare å ringe til legen med en gang, så sjekker de det. men legen måler blodtrykk og passer på at du kan bruke pillene før du får resepten, så det skal nok gå bra. er du over 35 og i tilegg røyker er sjangsen derimot større, men eg har ikke hørt om noe tilfelle av blodpropp enda:-) får du noen bi virkinger og de ikke går over , kvalm, svimmel og det plager deg så er det bare å gå til legen og du vil få et nytt merke du kan prøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piango Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg bruker selv p-piller, og har gjort det i flere år. Jeg begynte først med trionetta, men har gått over til yasmin som skal være et bedre merke, men som er litt dyrere.. Jeg har ikke hatt store bivirkninger av noen av merkene, men kan til tider, spesielt noen dager før mensen bli litt deppa.Men det er vel ganske vanlig ellers.. Jeg har hørt at enkelte kan legge litt på seg av p-piller, men det er ikke mye, kanskje en kilo..Ellers får enkelte mindre blødninger under mensen, mens andre blør mer.. Håper ting ordner seg for deg, og det er sikkert bare å ta tiden til hjelp..kroppen din har jo levd et stressende liv da du hadde spiseforstyrrelser.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.