Gå til innhold

Webmaster: Endre min side?

Anbefalte innlegg

Hei,

Slik jeg regner med at alle har det, viser dol-sidene viser seg for meg på denne måten:

De ulike foraene og trådene med nick helt i venstre rekke. Neste rekke er der jeg skriver akkurat nå eller leser de enkelte innlegg. I tredje rekke er det reklame. I siste og fjerde rekke helt til høyre er det ingenting.

Det er mulig å utvide rekka til venstre ved å draaa rammen (heisen eller hva det nå heter) mot høyre slik at jeg kan lese hele overskriften på tråder og innlegg samt ikke minst nick og dato / kl. Imidlertid flyttes ramma (heisen eller hva det nå heter) tilbake straks jeg åpner nye innlegg.

Er det mulig å få til en bredere rekke til venstre?

Rekk opp hånda de som i det hele tatt skjønner hva jeg spør om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74272-webmaster-endre-min-side/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Prøv dette: lukk alle vinduer unntatt det vanlige med nye innlegg og de tre kolonnene, klikk "vis i eget vindu" linken over innleggene. flytt det nye vinduet øverst, velg det første vinduet, trykk F11. Trykk Alt-TAB for å bytte mellom de to vinduene. Da kan du dra "veggen" melom innegg og liste til passe bredde.

Prøv dette: lukk alle vinduer unntatt det vanlige med nye innlegg og de tre kolonnene, klikk "vis i eget vindu" linken over innleggene. flytt det nye vinduet øverst, velg det første vinduet, trykk F11. Trykk Alt-TAB for å bytte mellom de to vinduene. Da kan du dra "veggen" melom innegg og liste til passe bredde.

Tusen takk, Ulven.

Jeg prøvde det du sa, men det som skjedde var at mine nydelige greier øverst (ikoner, adresselinje og sånt) ble erstattet av en bitteliten knuslete stygg og ikke minst uframkommelig sak. Og sånn vil jeg _ikke_ ha websidene mine.

Jeg har imidlertid merket meg svaret ditt for et evt. nytt forsøk. I mellomtiden venter jeg på Webbis...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Tusen takk, Ulven.

Jeg prøvde det du sa, men det som skjedde var at mine nydelige greier øverst (ikoner, adresselinje og sånt) ble erstattet av en bitteliten knuslete stygg og ikke minst uframkommelig sak. Og sånn vil jeg _ikke_ ha websidene mine.

Jeg har imidlertid merket meg svaret ditt for et evt. nytt forsøk. I mellomtiden venter jeg på Webbis...

Trykker du F11 en gang til, kommer det gamle tibake. Det var godt ment :-)

Ulv I Faarikaal

Tusen takk, Ulven.

Tastekombinasjoner er -mye- raskere å bruke, og da kan du holde blikket på teksten og ikke myse rundt for å klikke.

Prøv dette: hold ALT tasten inne og trykk pil høyre og venstre, samme som forover- og bakoverknapp. Helt ufarlig.

Trykker du F11 en gang til, kommer det gamle tibake. Det var godt ment :-)

Ja, jeg ordnet det med nytt F11. Får alltid helt noia når layout og sånt ser ut til å leve sitt eget liv.

Som sagt, hvis ikke Webbis kommer med et smart utspill alle kan nyte godt av skal jeg gjøre et nytt forsøk.

Annonse

Tastekombinasjoner er -mye- raskere å bruke, og da kan du holde blikket på teksten og ikke myse rundt for å klikke.

Prøv dette: hold ALT tasten inne og trykk pil høyre og venstre, samme som forover- og bakoverknapp. Helt ufarlig.

Du sa det. Ufarlig. Vel, jeg anser både det ene og det andre for å være farlig. Og så er jeg et uhelbredelig vanedyr når det gjelder pc. Men ikke ellers, nei...

I hvilke situasjoner mente du egentlig å bruke Alt + piltaster?

Ulv I Faarikaal

Du sa det. Ufarlig. Vel, jeg anser både det ene og det andre for å være farlig. Og så er jeg et uhelbredelig vanedyr når det gjelder pc. Men ikke ellers, nei...

I hvilke situasjoner mente du egentlig å bruke Alt + piltaster?

F eks å lese Aftenposten, klikker jeg på den første artikkelen, piltater nedover, så ALT-venstre pil tilbake og piltast nedover. Musa får ligge mer stille. Det fins 50 taster du kan bruke.

F eks når vi vanlige folk bruker Word, bruker vi bare 1% av funksjonene, og har aldri gått kurs, og gjør ting forferdlig tungvindt. lager oss uvaner og trøbbel for oss sjøl fordi vi ikke utnytter systemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...