Gjest ikke undertegnet Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Hei. Jeg vil ha teksten, eventuelt bare refrenget, til en sang hvor noe av teksten er "vi ska sov i samme seng i natt, æ kan gi dæ alt du treng i natt..." Noen som kan hjelpe? 0 Siter
Gjest ellapella Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Vil du værra me mæ hjæm i natt? Ska vi sov i samme sæng i natt? Æ kan gi dæ alt du træng i natt. Vess du tørr! Å kom å værra me mæ hjæm i natt! Kom å sov i samme sæng i natt! Æ ska gi dæ alt du træng i natt! Vess du tørr. Så kan jeg dessverre ikke mer 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Vil du værra me mæ hjæm i natt? Ska vi sov i samme sæng i natt? Æ kan gi dæ alt du træng i natt. Vess du tørr! Å kom å værra me mæ hjæm i natt! Kom å sov i samme sæng i natt! Æ ska gi dæ alt du træng i natt! Vess du tørr. Så kan jeg dessverre ikke mer Helt perfekt! Vet du forresten hvem som synger den? 0 Siter
morsan Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Helt perfekt! Vet du forresten hvem som synger den? Er ikke det Dag Ingebrigtsen? Fra "Kids" - forelska i lærer'n 0 Siter
Lora Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Er ikke det Dag Ingebrigtsen? Fra "Kids" - forelska i lærer'n Nei, det er Kine Hellebust! 0 Siter
Line Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Nei, det er Kine Hellebust! Dag Ingebrigtsen, ja... Og her er teksten, sånn nogen lunde; (læng sidn æ har skrevve på trøndersk!) Fæst'n e snart over, det bli stille, mørkt og trist. Musikken ebbe ut, og aill går hjæm te sitt. Men nånn ska på et nachspiel, og dæmm træng en gitarist. Men æ e vilt fårrælska i ei dame æ ska spørr: Vill du værra me mæ hjæm i natt? Ska vi sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tør... å værra me mæ hjæm i natt, å sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt - hvis du tør! Kjære, lille, søte du, æ e så gla' i dæ. Ska vi dra hjæm te mæ og ta ei flaske vin. Men du ska på et nachspiel, og dæm træng en gitarist - så æ bli me og veinnte i nånn tima før æ spør.... Vil du værra me mæ hjæm i natt, skal vi sov i samme sæng i natt? Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tørr. ...å værra me mæ hjæm i natt, å sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tør. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Fritt fra eget minne... men den er sånn omtrent sånn... 0 Siter
tigertrollet Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Dag Ingebrigtsen, ja... Og her er teksten, sånn nogen lunde; (læng sidn æ har skrevve på trøndersk!) Fæst'n e snart over, det bli stille, mørkt og trist. Musikken ebbe ut, og aill går hjæm te sitt. Men nånn ska på et nachspiel, og dæmm træng en gitarist. Men æ e vilt fårrælska i ei dame æ ska spørr: Vill du værra me mæ hjæm i natt? Ska vi sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tør... å værra me mæ hjæm i natt, å sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt - hvis du tør! Kjære, lille, søte du, æ e så gla' i dæ. Ska vi dra hjæm te mæ og ta ei flaske vin. Men du ska på et nachspiel, og dæm træng en gitarist - så æ bli me og veinnte i nånn tima før æ spør.... Vil du værra me mæ hjæm i natt, skal vi sov i samme sæng i natt? Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tørr. ...å værra me mæ hjæm i natt, å sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tør. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Fritt fra eget minne... men den er sånn omtrent sånn... *mimrer og nynner* 0 Siter
Line Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 *mimrer og nynner* Fin, ja? Jeg holdt først på å si at det var Petter Wavold, men han har den der "Koffor det", han... den er også fin... 0 Siter
tigertrollet Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Fin, ja? Jeg holdt først på å si at det var Petter Wavold, men han har den der "Koffor det", han... den er også fin... Kossn sang va det da? *venter på ny tekst fritt fra hukommelsen til Line* 0 Siter
Line Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Kossn sang va det da? *venter på ny tekst fritt fra hukommelsen til Line* Ka har æplan vært før, ka e' det som skjer når det snør? E det månen som fry, eller sola som nys Koffår e bila vårres rød, og ka har deinn vært før? Koffår e hjulan svart, koffår har nabo'n vårres bart? Det e en lit'n gutt som spør, det e godt å vit at'n tør. Hainn veinnte speinnt på et svar som æ nånn gang kainn gi, og du og du kor vanskelig spørsmålan kainn bli. Men når svaret e gitt, kjæm hainn me spørsmålet sitt: Koffår det? Koffår det da? Koffår det, koffår det? Koffår e græsset grønt, og koss farve e det? E det natta snart, når kainn mårran start? Det e en lit'n gutt som spør, det e godt å vit at'n tør! Hainn veinnte speinnt på et svar som æ nånn gang kainn gi, og du og du kor vanskelig spørsmålan kainn bli! Men når svaret e gitt, kjæm hainn me spørsmålet sitt: Koffår det? Koffår det da? Koffår det, koffår det? Koffår det? Koffår det da? Koffår det, koffår det? 0 Siter
tigertrollet Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Ka har æplan vært før, ka e' det som skjer når det snør? E det månen som fry, eller sola som nys Koffår e bila vårres rød, og ka har deinn vært før? Koffår e hjulan svart, koffår har nabo'n vårres bart? Det e en lit'n gutt som spør, det e godt å vit at'n tør. Hainn veinnte speinnt på et svar som æ nånn gang kainn gi, og du og du kor vanskelig spørsmålan kainn bli. Men når svaret e gitt, kjæm hainn me spørsmålet sitt: Koffår det? Koffår det da? Koffår det, koffår det? Koffår e græsset grønt, og koss farve e det? E det natta snart, når kainn mårran start? Det e en lit'n gutt som spør, det e godt å vit at'n tør! Hainn veinnte speinnt på et svar som æ nånn gang kainn gi, og du og du kor vanskelig spørsmålan kainn bli! Men når svaret e gitt, kjæm hainn me spørsmålet sitt: Koffår det? Koffår det da? Koffår det, koffår det? Koffår det? Koffår det da? Koffår det, koffår det? Nååå husker jeg den. Den er fin:-) Du er en knupp altså *printer ut teksten* 0 Siter
Line Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Nååå husker jeg den. Den er fin:-) Du er en knupp altså *printer ut teksten* ) Skal du ha flere? Hehe...Akkurat den der satt forresten Petter Wavold og sang for meg en St.hansaften for mange år siden, nede i fjæra her hvor jeg bor! Husker det godt, enda jeg var temmelig bedugget, for han kom i land fra båten som han og noen kompiser kom med fra Trondheim, og hadde med gitaren sin. Jeg vet ikke hvem som var mest beruset jeg, men han nekta i alle fall å spille "Æ længte hjæm" til meg! ;o) DEN var han lei av, den! Hehe... Isteden spilte han den sangen der, et års tid før den ble utgitt på plate. Det var litt spesielt! Og et morsomt minne! 0 Siter
Gjest ellapella Skrevet 27. september 2002 Skrevet 27. september 2002 Helt perfekt! Vet du forresten hvem som synger den? Det er The Kids som synger sangen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.