Gå til innhold

Strekk i ryggen

perkforr

Anbefalte innlegg

Ved trening på helsesenter fikk jeg forstrukket en muskel i ryggen. Strekken sitter i korsryggen og etter tre uker har det ikke blitt bedre. Jeg trener fremdeles fotball og helsesenter og merker at ryggen kjennes stiv ut dagen etterpå. Hva skal jeg gjøre?Skal jeg gå til behandling eller er det nok å slutte å trene helt? Jeg trener 1-2 ganger om dagen vanligvis så derfor er det litt vanskelig å bare gi seg helt. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er nok total hvile i opptil en uke, ja.. Ellers vil jo aldri strekken få ro til å heles. Ihvertfall er det viktig å ikke trene styrke eller eksplosiv idrett (fotball kan jo medføre ganske brå vridninger/fall/osv.) nå. Slik du holder på kan du pådra deg en mer varig skade.

Du kan kanskje gå noen lange turer den uken du hviler, så du ikke blir så rastløs av at du ikke får trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok total hvile i opptil en uke, ja.. Ellers vil jo aldri strekken få ro til å heles. Ihvertfall er det viktig å ikke trene styrke eller eksplosiv idrett (fotball kan jo medføre ganske brå vridninger/fall/osv.) nå. Slik du holder på kan du pådra deg en mer varig skade.

Du kan kanskje gå noen lange turer den uken du hviler, så du ikke blir så rastløs av at du ikke får trent.

Takk skal du ha. Jeg er redd den hvilen ikke kommer før om en uke siden fotballsesongen ikke er ferdig før neste helg. Får bare ikke håpe det blir for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...