Gå til innhold

Glad i mat, eller...

piango

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år som sliter litt når det gjelder mat, det har blitt litt bedre i det siste,men i perioder har jeg ikke så veldig stor kontroll over hva jeg spiser.. Jeg kan f.eks spise 6 skiver brød uten at det metter så veldig der og da..Jeg trenger ikke å være sulten engang..Dette gjør jo selvfølgelig at jeg legger på meg, spesielt nå som jeg har hatt et opphold i treningen, fordi jeg har jobbet mye og har vært sliten.. Er det noen som kan svare meg på hvorfor jeg får sånne "etegilder" i perider? Har noen det samme problem? For hvorfor skulle jeg ha legge på meg hvis kroppen trenger at jeg spiser så mye til tider..? Er dette en spiseforstyrrelse eller mangel på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg har det også sånn. Dt kalles tvangsspising. Jeg kan plutselig bare begynne å hive innpå mat, det skjer aldri når jeg er sulten, for da spiser jeg normalt, men når jeg ikke er det eller heller kanskje litt mett eller stressa, det er som om hjernen kobler ut, det er ikke lenger jeg som bestemmer hva jeg putter inn. Kjenner ikke at jeg blir mett..ikke før etterpå, og da kommer skyldfølelsen..og tankene om at dette skal aldri aldri skje igjen.

Kjenner du deg igjen i noe av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har det også sånn. Dt kalles tvangsspising. Jeg kan plutselig bare begynne å hive innpå mat, det skjer aldri når jeg er sulten, for da spiser jeg normalt, men når jeg ikke er det eller heller kanskje litt mett eller stressa, det er som om hjernen kobler ut, det er ikke lenger jeg som bestemmer hva jeg putter inn. Kjenner ikke at jeg blir mett..ikke før etterpå, og da kommer skyldfølelsen..og tankene om at dette skal aldri aldri skje igjen.

Kjenner du deg igjen i noe av det?

Kjenner meg litt igjen, ja.. Men hos meg skjer det som oftest når jeg er sulten, eller ikke har spist på en stund. Skyldfølelsen og at jeg får den tanken om at det der skal aldri skje igjen er der. Det er forferdelig.. Prøver å takle det ved å finne på noe annet enn å være i nærheten av maten, men det er jo ikke alltid like lett når kjøkkenet er ved siden av stua..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...