Gå til innhold

Rasisme - jeg glemte noe i innlegget under.

Anbefalte innlegg

....over at jeg har rett.

Denne tråden handler om blitzere forresten. Som dømte deg på utseende ditt. Og i følge svaret som jeg fikk her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1369325

så var min ironiske bemerkning i mitt første innlegg helt på sin plass. Bemerkningen var imidlertid ikke kun ment til deg, men til alle.

I utgangspunktet så kunne jeg ikke si at DU dømte folk på utseende, men snakker om at vi generelt sett dømmer folk på utseende.

"-fort gjort når _man_ dømmer folk etter utseende."

Du får starte en ny tråd om kriminaliteten i Norge hvis du vil ha en debatt om det. Den debatten får du imidlertid ikke med meg.

En ting er at jeg ser en blitzerjævel på gata og blir lettere kvalm, men en annen ting er når man faktisk går til angrep på andre pga deres utseende.

Disse dømte meg og gjorde et forsøk på vold, og det er vel ganske ironisk i og med at disse ofte er antivold mennesker.

Fortsetter under...

En ting er at jeg ser en blitzerjævel på gata og blir lettere kvalm, men en annen ting er når man faktisk går til angrep på andre pga deres utseende.

Disse dømte meg og gjorde et forsøk på vold, og det er vel ganske ironisk i og med at disse ofte er antivold mennesker.

Ja, det er ironisk.

Nei, du kunne jo fått riper i nicket ditt, så for all del! hold ditt syn på dette for deg selv.

Jepp, det kunne jeg få og gud forby. Fikk jeg ikke en ripe av deg nå?

Gir min mening på valgdagen. Det holder for meg. Trenger ikke å rettferdiggjøre mine synspunkter her. Det er alltid noen som er uenig, men det får ikke meg til å skifte mening. Og da er det dødfødt å prøve å "snakke meg til fornuft".

Det verste av alt er at jeg er sånn i RL også.

"Er sikker på at dette gjelder de som har utført kriminelle handlinger, UANSETT hudfarge."

Jeg tror også at folk dømmer kriminelle uavhengig av hudfarge. Men av en eller annen grunn virker det som om enkelte tror at de med MØRK hudfarge oftere er krimunelle enn de med lys hudfarge. Og at det er VERRE når mørke mennesker er kriminelle, fordi de burde være alt for takknemlig for å være her, til å finne på noe slik....

"Tror ingen her vil snakke nedsettende om din datter, selv om hun tilfeldigvis er mørk."

Jeg er i grunnen ikke så bekymret for hva folk sier om min datter når _jeg_ er der. Jeg er jo hvit (som snø ;-)) og alle forstår straks at Bella ikke er en av "de"... Men når jeg ikke er der, derimot... En mørk person er en mørk person! Og dessuten synes jeg ikke at hun skal "spesialbehandles" fordi hun er adoptert. Jeg vil at hun - og alle andre mennesker - skal få en sjanse til å vise hvem de er, uavhengig av hudfargen.Og da spiller det ingen rolle om du kom til landet som adoptert, som innvandrer eller som asylsøker!

"Men folk blir lei all kriminaliteten, uansett hudfarge,og her er det tilfeldigvis en mørk som er agressiv.Neste gang kan det være en lys."

Ja, neste gang er det en lys, men da gidder vi jo ikke skrive om det, for det er jo ikke en sak av interesse. Det er jo bare en lys fyr som banker opp en annen lys fyr. Det er så klart fælt,og vi fordømmer det, men fyren er jo lys, sikkert født og av norske foreldre og oppvokst her. Han trenger ikke å oppføre seg fint i takknemlighet for å bo i dette flotte landet....

Som mamma til en mørk 2-åring med livet foran seg, er dette en sak som opptar meg veldig. Jeg forsvarer ikke kriminelle handlinger uansett fargen på dem som begår dem. Men jeg dømmer ikke folk pga farge heller.

Beste hilsen fra

"neste gang er det en lys, men da gidder vi jo ikke skrive om det, for det er jo ikke en sak av interesse."

Det er selfølgelig like ille. Men av erfaring vet jeg at i Oslo så er på langt de fleste tilfellene mørkhudete. Det er ikke sikkert, at totalt sett i verdenssammenheng, så er andre kulturer mer voldelige. Men av den gruppen som oppholder seg i Oslo så er det slikt. Og det er problemet - ikke alle de norske og ikke-norske som er ok mennesker.

"..............."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...