Gå til innhold

Vann og matlyst

Dorthe

Anbefalte innlegg

Prøver å drikke 4-5 liter vann om dagen og det går greit men jeg synes at det går utover matlysten. Det er vanskelig å få i seg nok mat når man drikker så mye. Har nok gått ned 3 kg den siste uken og det passer meg aldeles ikke. Prøver å spise kaloririkt og sundt men kiloene raser likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor drikker du så mye vann da? Det fyller jo magen den slik at du får mindre matlyst (virker jaffal sånn).

Leste et eller annet sted at det ikke var så sunt/smart å helle i seg mengder med vann allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drikker du så mye vann da? Det fyller jo magen den slik at du får mindre matlyst (virker jaffal sånn).

Leste et eller annet sted at det ikke var så sunt/smart å helle i seg mengder med vann allikevel.

Jeg skal skylle mye vann gjennom nyrene pga kronisk urinveisinfeksjon som har vart sammenhengende i 16 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isj - er det bare vann som hjelper ?

Det bør ikke være søtt og dessuten hadde jeg ikke klart å få i meg så mye brus. Saft og melk drikker jeg ikke. Tar næringstilskudd da men så mye væske blir det ikke av det. Det er mengden som er viktig. Dette er siste forsøk i kampen mot urinveisinfeksjon. Neste forsøk er et års kur med antibiotika og det er jeg ikke mye lysten på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være søtt og dessuten hadde jeg ikke klart å få i meg så mye brus. Saft og melk drikker jeg ikke. Tar næringstilskudd da men så mye væske blir det ikke av det. Det er mengden som er viktig. Dette er siste forsøk i kampen mot urinveisinfeksjon. Neste forsøk er et års kur med antibiotika og det er jeg ikke mye lysten på.

Spis før du drikker vann.

Vi som prøver å gå ned i vekt drikker før hvert måltid nettopp for å øke metthetsfølelsen. Så hvis du heller drikker mye etter hvert måltid skal du nok klare å holde på kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg drikker vel noe sånt som fire liter vann til dagen jeg og vil jeg tro. Har blitt totalt avhengig av det, må ha ellers tørker jeg ut i munn nesten :) men spiser ikke noe mindre av den grunn. Sulten er jeg aldri uansett, spiser selv om jeg ikke er sulten fordi jeg vet jeg burde vært det. Men det kan kanskje ha noe med vannet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Higgins

Kanskje overflødig, -om du har prøvd "alt", -men vil nå likevel tipse deg om tranebær, som er suverent bra!

Du kan jo gjerne ta dette i samme slengen som du tar denne vannkuren.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje overflødig, -om du har prøvd "alt", -men vil nå likevel tipse deg om tranebær, som er suverent bra!

Du kan jo gjerne ta dette i samme slengen som du tar denne vannkuren.

Lykke til!

Jeg spiser tranebær også men tusen takk for rådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...