Gjest karlita Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hvordan skal man trene riktig på magnetsykkel inne? Jeg vil bare øke kondisen min, og stramme opp lårene og rompa? uten at jeg får kraftigere lår. Hvilken intesitet/puls bør en da trene, og hvor ofte? Er dette god nok kondis trening? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Det er bra kondistrening det, om du klarer å pushe deg selv nok til at du får treningseffekt av det. Kombiner det med et styrkeprogram, så har du et bra treningsprogram. Prøv å trene 2-3 ganger pr uke i første omgang, så kan du øke til opptil hver dag. Styrketreningsdelen kan du trene 2-3 ganger i uken til å begynne med, og heller trene tyngre etterhvert, ikke oftere. Hvis du vil ha maks forbrenning av fett om du tenker prosent, så kan du prøve å holde pulsen rundt 60% av makspuls. Har du høyere intensitet vil du likevel brenne mer fett, men også mer av andre stoffer enn fettet, d.v.s at fettprosenten av det som brennes som energi er lavere enn ved lavere intensitet. De fleste treningsrådgivere har derfor gått vekk fra rådet om å trene lavintensivt om man vil brenne fett, du brenner mer når du trener hardt. Ta i skikkelig når du trener, både styrke og kondisjon, for å få resultater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.