Gå til innhold

NHD - Anafranil og seksuell dysfunksjon

Anbefalte innlegg

Gjest Limp Dick

Hei!

Lurte på et par ting:

Har gått på Anafranil en tid, for å få bukt med angst og depresjon. Økte dagsdosen fra 50mg til 100mg for fire uker siden.

Etter dette har sexlivet mitt blitt betraktelig dårligere:

1. Lysten og potensen har blitt dårligere

2. Det tar ca. en halv dag å oppnå orgasme. Og orgasmen er ikke like god som før.

3. Dessuten synes jeg følsomheten i penis har blitt dårligere. Er dette i det hele tatt mulig?

Har lest at man kan motvirke de seksuelle bivirkningene ved å legge til Remeron eller Buspar... Stemmer det?

Veldig takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74948-nhd-anafranil-og-seksuell-dysfunksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Av de gamle TCA (tricykliske antidepressiva) er det Anafranil som har den mest rene effekten på serotoninsystemet. Dvs at den både i virkning og bivirkninger ligner mye på SSRIene.

De bivirkninger du har fått er derfor verken sjeldne eller overraskende.

Jeg har liten erfaring med å legge til Remeron eller Buspar for å hjelpe på disse biv.

Derimot har mange av mine pasienter god effekt av å legge til Tolvon 10 mg en til to timer før.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...