glamorama Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 I august gikk jeg over til å trene mye mer aerobic og step enn før. Etter ca 3-4 uker begynt jeg å kjenne en slags dump, øm smerte langs skinneleggen i det venstre benet. Det er mer eller mindre ømt hele tiden, men spesielt når jeg går et stykke. Rett etter trening, og ved uttøying gjør det direkte vondt inni leggen. Kom over en artikkel som beskrev benhinnebetennelse, og jeg syntes symptomene var veldige like de jeg har. Hva bør jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Det kan ha med overbelastning å gjøre. Her er eventuellt noen tips : http://www.lommelegen.no/kap113_24.html Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Det høres ut som benhinnebetennelse, ja. Det som hjelper er hvile i en uke eller to. Se over aerobicsskoene, og kjøp eventuelt et par med tipp topp støtdemping. Anbefaler Reebok Instructor DMX, de har en suveren støtdemping i forhold til Nike og andre merker når det gjelder akkurat aerobic. Ulempen er at de er de dyreste på markedet. Men det tjener seg inn på mengden du faktisk kan trene med disse skoene! Mine benhinner har stort sett vært rolige etter at jeg begynte med Reebok. Pluss at det gjelder å lytte til kroppen, kjenner du at det er på vei, MÅ du ta noen dagers pause så det ikke skal blomstre opp igjen for fullt. Gjør du det konsekvent kan du slippe dette igjen. Omega 3 tabletter kan visst også hjelpe på betennelser i kroppen. Går du med det for lenge og bare kjører på med trening, kan betennelser spre seg til andre steder i kroppen, så man bør absolutt ta det på alvor med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glamorama Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Det høres ut som benhinnebetennelse, ja. Det som hjelper er hvile i en uke eller to. Se over aerobicsskoene, og kjøp eventuelt et par med tipp topp støtdemping. Anbefaler Reebok Instructor DMX, de har en suveren støtdemping i forhold til Nike og andre merker når det gjelder akkurat aerobic. Ulempen er at de er de dyreste på markedet. Men det tjener seg inn på mengden du faktisk kan trene med disse skoene! Mine benhinner har stort sett vært rolige etter at jeg begynte med Reebok. Pluss at det gjelder å lytte til kroppen, kjenner du at det er på vei, MÅ du ta noen dagers pause så det ikke skal blomstre opp igjen for fullt. Gjør du det konsekvent kan du slippe dette igjen. Omega 3 tabletter kan visst også hjelpe på betennelser i kroppen. Går du med det for lenge og bare kjører på med trening, kan betennelser spre seg til andre steder i kroppen, så man bør absolutt ta det på alvor med en gang. Tusen takk for tips! Jeg har tenkt å legge av 1500 fra neste lønning til nye aerobic-sko, så jeg skal absolutt sjekke ut Reebok sine! Kan jeg spinne og trene helsestudio i stedenfor aerobic mens jeg venter på å bli frisk, eller skal jeg avstå fra alle treningsformer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Tusen takk for tips! Jeg har tenkt å legge av 1500 fra neste lønning til nye aerobic-sko, så jeg skal absolutt sjekke ut Reebok sine! Kan jeg spinne og trene helsestudio i stedenfor aerobic mens jeg venter på å bli frisk, eller skal jeg avstå fra alle treningsformer? Spinning er det vel best å avstå fra, det tar jo ganske direkte på forside legg hver gang du skyver foten fremover i "bøylen". Men lett oppvarming på f.eks ellipsemaskin og styrketrening går sikkert bra.. Selv om det beste antakelig er total hvile. Du kan jo ta noen gåturer i høstværet, det er jo supert når man er litt småskadet. Ellers også, selvfølgelig Symptomene dine er jo kroppens måte å si fra på at du har trent for mye i forhold til forutsetningene dine.. Den eneste måten å komme fremover på når det gjelder trening er å lære seg kroppens signaler. Det har du en fin anledning til å øve deg i nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.