Gjest Gorken Skrevet 23. oktober 2000 Del Skrevet 23. oktober 2000 Tidigere i år begynte jeg trene etter et treningsprogramm som jeg fikk tilsendt fra deg. Det var en sann glede trene dette programmet. Jeg økte i styrke hver uke fremover. Men så skjedde det; en fallulykke på ski skadet nakken kraftig. Jeg ble i all hast fraktet til sykehuset i røngken, men det ble ikke funnet noe galt. Jeg ble sykemeldt fra jobb, med beskjed om å vile. En Måned gikk, to Månder gikk, men jeg hadde fortsatt "kniver" i nakken. Tiden gikk og det ble snart 6mnd siden ulykken. Tiden gikk fortsatt, fortvilelsen begynte å komme. Kom jeg noen gang til å bli bra? Jeg ble sent til fysioterapi, men det ble bare værre. Men for en 3ukers tid siden ble jeg anbefalt, Kiroraktikk. Joda, jeg skulle få komme neste dag. Nå er jeg å bedringens vei og føler at jeg kan smile. Kansje kan jeg begynne med styrketrening igjen. Joda, jeg har et håp. Men hvorfor ble jeg ikke anbefalt denne behandlingen tidligere? Hva synes du John Gunnar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7513-hva-n%C3%A5-john-gunnar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Hei! Dette var leit å høre, nakkeskader er forferdelig å plages med. Har selv hatt nakkeskade som resulterte i flere uker med hodet i en stilling. Nakkesmerter er knusende. Men du kan bli bra igjen, det er avhengig av hva slags skade og smerte vi snakker om. Jeg går utfra at du har tatt røntgen og konstatert at skaden ikke sitter i bein og virvler. Kan det være nerveskade? Da vil tilstanden som regel innebære strålende smerte og stabil smerteopplevelse. Jeg tipper at du ikke har det slik. Da gjenstår alternativet bløtvevsskade. Denne kan ikke påvises, kun føles, og det gjør en som regel til gagns. Du bør forholde deg rolig med nakken slik at en evt. belastningsrelatert skade kan komme lenger i reparasjonsprosessen. Dett e rådet er spesielt gjeldende dersom smertene dine forverrer seg dersom du øker din fysiske aktivitet. Styrketreningen kan du etterhvert begynne med, men da med tre holdepunkter: 1. Ikke tren styrke på nakken så sant alle ubehag og smerter er borte. 2. Ikke tren øvelser som fører til at du spenner deg i nakken. 3. Tren lett og avslappet, og kjenn at kroppen føles bra og svarer positivt. Forøvrig skulle du ha kontaktet meg per epost, så hadde jeg justert programmet i forhold til dette og bistått deg med denne hendelsen så lang på vei som overhodet mulig. Skader er et område hvor jeg har lang fartstid. Ønsker deg lykke til med videre rehab- at du er på bedringens vei, vitner om at det kun er tid før du er bra igjen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7513-hva-n%C3%A5-john-gunnar/#findComment-36819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.