Gjest LeggLill Skrevet 23. oktober 2000 Del Skrevet 23. oktober 2000 Vet ikke helt om dette er rett forum, men men... Er ganske plaget med kramper i leggene.Vanligvis er det bare en legg i ganga og det gjør skikkelig vondt! Får det nesten alltid etter dager jeg har stått/gått/danset mye og det er helt forferdelig! Etter at jeg var ute og danset på diskotek i flere timer i helga og kom hjem og la meg, fikk jeg 12-13 leggkramper etter hverandre. Trodde jeg skulle krepere. Kjenner det også etterpå at hvis jeg spenner musklen i leggen forsiktig, så er det bare såvidt jeg ikke får en ny krampe. Hvorfor er det sånn? Har vært plaget med dette i flere år og vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er utrolig plagsomt og ikke minst vondt! Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det? Takker;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Hei! Det kan hjelpe dersom du inntar vitaminer og mineraler, salt og vann. Kramper i muskulaturen er typisk når muskelen er fullstendig uthvilt eller fullstendig utslitt. Begge varianter forandrer muskulaturens kjemiske balanse slik at det åpner for ufrivillige muskelkontraksjoner. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 kramper opstår når det frie calcium i cellerne er bundet og derfor ikke frit mere. Enten mangler du ilt til musklerne eller du får for lidt calcium i maden. du ryger vel ikke? mvh bruun,ortopædkirurg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeggLill Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 kramper opstår når det frie calcium i cellerne er bundet og derfor ikke frit mere. Enten mangler du ilt til musklerne eller du får for lidt calcium i maden. du ryger vel ikke? mvh bruun,ortopædkirurg Nei, jeg røyker ikke. Når jeg vanligvis får disse krampene, har jeg drukket (!). Kan det ha noe¨å si? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 Nei, jeg røyker ikke. Når jeg vanligvis får disse krampene, har jeg drukket (!). Kan det ha noe¨å si? jeg tror ikke alkohol betyder noget. der er den mulighed, at du kan have et kompartment syndrom. det glemte jeg, da jeg svarede første gang. det skal en klinisk fysiologisk afdeling finde ud af for dig. du må spørge din læge hvor en sådan findes. bruun,ortopædkirurg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeggLill Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 jeg tror ikke alkohol betyder noget. der er den mulighed, at du kan have et kompartment syndrom. det glemte jeg, da jeg svarede første gang. det skal en klinisk fysiologisk afdeling finde ud af for dig. du må spørge din læge hvor en sådan findes. bruun,ortopædkirurg Hva er kompartment syndrom? Er jo som nevnt mest plaget med leggkramper etter å ha stått og gått mye, og tendensen til å få kramper går over etter ett par dager... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisan Skrevet 2. juni 2001 Del Skrevet 2. juni 2001 Hva er kompartment syndrom? Er jo som nevnt mest plaget med leggkramper etter å ha stått og gått mye, og tendensen til å få kramper går over etter ett par dager... Får ofte krampe eller senestrekk i leggene om natten, av og til også i føttene. Det hjelper å trekke tærne mot seg - hvis jeg orker å ta fatt i dem, men nye kramper kommer like etterpå igjen. Dette skjer aldri på dagtid. Min gamle mor har også dette. Årer, vitaminer/mineraler eller hva? Med hilsen Bjørg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.