Gå til innhold

Kneskade

joki

Anbefalte innlegg

Heisann:)

For et par år tilbake var jeg så uheldig å skade kneet mitt. Det ble påvist et delvis avrevet korsbånd med mr undersøkelse. Da jeg var inne til operasjon så var dette visttnok blitt bra av seg selv. (ifølge operasjonslegen)

Jeg hadde da i ettertid problemr med dette kneet og ble operert igjen da de fant en slitasje på kneskålen min.

Selv etter dette hadde jeg problemer og jeg tåler svært lite sidesveis i kneet.

For en uke tilbake så spillte jeg fotball med en vennegjeng og en var desverre så uheldig at han satt sitt kne i høyre side på mitt kne.

Jeg fikk da smerter på innsiden(venstre siden) av kneet mitt og jeg hovnet opp.

Jeg har nå gått med dette en uke og jeg har fremdeles hevelse men jeg tror ikke noe er avrevet.

Det jeg lurer på er hva dette kan være og hvor lang tid det kan ta før jeg spiller fotball igjen??

Finnes det noen måter å trene opp styrken rundt selve kneet på slik at jeg slipper disse skadene hele tiden??

MVH

joki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Sansynligvis har det blitt en delvis avrivning av et sidebånd denne gangen. Har det blitt hevelse i selve kneleddet kan det nok tenkes at det har skjedd noe inne i selve leddet i tillegg. La en legge se på dette.

Slike skader tar gjerne 4-5 uker før det har blitt en skikkelig tilheling.

Men så til hva du bør gjøre forebyggende. All styrking av muskulaturen rundt kneleddet er bra. For å få en veiledning i hvordan utføre slike øvelser, bør du kontakte en fysioterapeut som er interessert i idrettsskader. En helt annen sak er hvorvidt fotball er den rette idretten for deg videre. Du skal jo ha knærne dine i brukbar funksjon resten av livet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...