teddi Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg skal arrangere en overaskelses fest for en kamerat som blir 30 i desember. Trenger masse gode tips til hva jeg kan lage som ikke er for dyrt. Vi blir ca 15 stk om alle kommer. hadde tenkt og ta 150 kr pr pers hvorav 500 går til leie av lokale. kom gjerne med oppskrifter oxo. har ikke noe og si om det er kald mat mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hva med en stor gryterett , billig og greit. Gjerne med baguetter ved siden av. Eksempel (kan lage den mildere) : http://www.kokk.no/kokkens_matoppskrifter/Chiligryte.shtml Ellers er det en del oppskrifter her : http://www.kokk.no/kokkens_matoppskrifter/Chiligryte.shtml 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hva med koldtbord? Det er enkelt å lage i forveien så du slipper å stresse på selve dagen. Du kan ha f.eks. spekemat, laks, potetsalat, vanlig salat, forskjellige oster, små hjemmelagede kjøttboller, postei, roastbiff, oppskåret frukt/grønnsaker med dip, godt brød, en pai/quiche osv. Alt kan lages og legges på fat dagen før og oppbevares i kjøleskap til det skal serveres. Ellers er gryterett enkelt og godt. Denne lager jeg: Surr løk, hvitløk, gulrøtter og selleri i en panne. Ta det til side og brun biffstrimler. Ha grønnsakene tilbake sammen med frosne/hermetiske erter. Tilsett et par spiseskjeer tomatpure, rødvinseddik, worcestershire-saus, noen laurbærblad, timian, salt, paprikapulver, cayennepepper, sort pepper, et par glass rødvin, og nok kraft/buljong til å gi så mye saus du ønsker. La småkoke 1 1/2 til 2 timer. Server med pasta, ris eller couscous og gjerne salat og hvitløksbrød til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.