HKH Mette Marit Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg prøver å spise minst mulig sukker, kutter ned alle mulige steder der det går. (Brus, snop, boller og andre søtsaker) men jeg lurer på om det er "gale" å ha to-tre te-skjeer med sukker i teen (Drikker tre kp. dagen) for å få opp bludsukkeret litt når jeg kjenner jeg trenger det. Eller kunne jeg bare spart med det "stresset" med å kutte ut sjokoladen o.l. fordi det veier opp for det jeg har i teen?? Altså sukker og klaorimessig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Hvis du bruker sukker i teen for å få opp blodsukkeret er jo det stikk i strid med det du ellers prøver på med å holde sukkerinntaket nede- å balansere insulinnivået ditt. 2-3 skjeer sukker i 3 kopper te pr dag er jo veldig mye rent sukker, da Bruk suketter -eller honning om du vil ha et naturlig alternativ. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HKH Mette Marit Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 Hvis du bruker sukker i teen for å få opp blodsukkeret er jo det stikk i strid med det du ellers prøver på med å holde sukkerinntaket nede- å balansere insulinnivået ditt. 2-3 skjeer sukker i 3 kopper te pr dag er jo veldig mye rent sukker, da Bruk suketter -eller honning om du vil ha et naturlig alternativ. Takker for svar. Ja sukker i teen er liksom noe jeg kan unne meg, og noe jeg klarer begrense. Men hvis jeg først spiser sjokolade e.l. klarer jeg bare ikke stoppe før jeg har spist 150-250 gram..... og det blir mye sukker det i forhold til 6-9 te-skjeer. Men det med honningen var ikke så dumt da, men hvorfor er det bedre? Fordi det er naturlig? Vet du om det er like mange kcal. i en teskje honning som det er i en teskje sukker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Takker for svar. Ja sukker i teen er liksom noe jeg kan unne meg, og noe jeg klarer begrense. Men hvis jeg først spiser sjokolade e.l. klarer jeg bare ikke stoppe før jeg har spist 150-250 gram..... og det blir mye sukker det i forhold til 6-9 te-skjeer. Men det med honningen var ikke så dumt da, men hvorfor er det bedre? Fordi det er naturlig? Vet du om det er like mange kcal. i en teskje honning som det er i en teskje sukker? Tror honning regnes som bedre enn farin fordi det er et enklere sammensatt sukker, og dermed smaker søtere -og du trenger mindre. Hater honning selv så jeg har ikke oppsøkt så mye informasjon om det heller. Sikkert noen andre her som vet det. Husker ikke helt det jeg engang lærte om sukkertyper og lenker og det der med glukose. Søk på honning og sukkertyper eller noe sånt. Det jeg derimot vet er at fruktsukker har lavere GI enn vanlig sukker, men det er vel til liten hjelp.. Jeg hadde tatt suketter iallefall, fordi jeg er opptatt av GI og et stabilt insulinnivå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.