G.J. Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg leste akkurat et innlegg på hovedsiden her der en gravid kvinne spør om hun burde unngå aspartam. Nei, mener legen, og jeg får frysninger nedover ryggen. Det er nok av dokumentasjon (som man bl.a. kan finne på Internett), som gir klare bevis for at aspartam, og andre søtningsmidler, er noe man skal holde seg langt unna. Jeg tror man skal være forsiktig med å stole blindt på legene, og heller undersøke litt på egen hånd via andre kilder hvis det er noe man lurer på ved siden egen helse. Jeg legger ved en artikkel jeg fant. Det er en av mange som finnes der ute.. Mat- og drikkevarer som fyller hyllene i dagligvareforretningene er ofte tilsatt en rekke produktfremmede kjemikalier. En kikk på varedeklarasjonen på emballasjen viser at varen er tilsatt en rekke såkalte E-stoffer, kunstige søtningsmidler etc. En rekke leskedrikker av «light»-typen, samt flere typer tyggegummi inneholder bl.a. søtningsmiddelet Aspartam (også kjent som NutraSweet). Det er sistnevnte jeg nå vil rette søkelyset mot, og det gjør jeg ved å gjengi en rapport av Betty Martini. Rapporten taler for seg selv. — ÅK I flere dager har jeg nå holdt foredrag under Verdenskongressen for miljø, der søtningsmiddelet Aspartam sto på programmet. Aspartam markedsføres også under navnene NutraSweet, Equal og Spoonful. Under en hovedtale EPA [uS Environmental Protection Agency] holdt, ble det påpekt at det raste en ren epidemi av multipel sklerose og systemiske hudlidelser (lupus), og de forsto ikke hvilket giftstoff som fikk disse lidelsene til å florere over hele USA. Jeg forklarte at jeg var til stede for å holde foredrag om akkurat det emnet. Trespriten i Aspartam brytes ned til formaldehyd og deretter til maursyre, som på sin side skaper for sterk syregrad i kroppen. (Maursyre er den samme gift vi finner i stikkemaur). Metanolforgiftningen skaper symptomer som minner om multipel sklerose, og folk er blitt feildiagnostisert for denne sykdommen. Multipel sklerose er ingen dødsdom, noe metanolforgiftning er. Når det gjelder systemiske hudlidelser (lupus), finner vi at de er like utbredt som multipel sklerose, spesielt hos dem som drikker Pepsi- og Cola-drikker av light-typen. Ved metanolforgiftning har offeret vanligvis drukket tre til fire bokser pr. dag. Når det gjelder lupus som er framkalt av Aspartam, er offeret vanligvis ikke klar over at dette stoffet er synderen. Vedkommende fortsetter å bruke det, og forsterker lupussymptomene til de enkelte ganger kan bli livstruende. Når folk slutter å innta Aspartam, vil de med systemisk lupus vanligvis bli symptomfrie, men vi kan desverre ikke reversere lidelsen. På den annen side vil de fleste symptomer forsvinne hos dem som har fått diagnosen multipel sklerose. (Som i disse tilfellene er metanolforgiftning.) Vi har sett tilfeller der både syn og hørsel er kommet tilbake. Dette gjelder også tilfeller av øresus/ringing. Under et foredrag sa jeg: Hvis dere bruker Aspartam (NutraSweet, Equal, Spoonful etc.) og dere lider av fibromyalgi-symptomer som spasmer, smerteskudd, følelsesløshet i bena, kramper, svimmelhet, hodepiner, øresus- og ringing, smerter i leddene, depresjoner, anfall av engstelse, uklar tale, uklart syn eller hukommelsestap, lider dere antakelig av aspartamforgiftning. Under foredraget spratt folk opp og sa: «Jeg har dette symptomet. Er det reverserbart?» Det florerer av det. Til og med enkelte av talerne under møteseriene led av slike symptomer. Under en møteserie var Ugandas ambassadør til stede. Han fortalte at sukkerindustrien der nede tilsatte Aspartam. Han sa videre at en av sønnene til industrilederen ikke lenger var i stand til å gå — delvis på grunn av inntak av produktet. Vi står her overfor et svært alvorlig problem. Til og med en fremmed kom opp til Dr. Espisto (en av talerne) og meg selv på flyplassen mens vi delte ut informasjon og sa: «Kan dere fortelle meg hvorfor så mange mennesker ser ut til å lide av MS [multipel sklerose]?» Under et besøk på et hospital fortalte en sykepleier at seks av vennene hennes som drakk store mengder coladrikker av light-typen, alle hadde fått diagnosen MS. Dette er hinsides all tilfeldighet. Og her er problemet. Etter at Aspartam var blitt tilsatt over hundre forskjellige matvareprodukter, ble det tatt opp til høring i Kongressen, og enda en ny høring etter noen hundre produkter til — tre ganger i alt, men til ingen nytte. Ingenting er blitt gjort. Legemiddelindustrien og den kjemiske industri har svært dype lommer. På den tid da Kongressen hadde den første høringen, var det folk som ble blinde. Metanolen i Aspartamen brytes ned til formaldehyd i øyets netthinne. Til nå er det over 5000 produkter som er tilsatt dette kjemikaliet, og patenten er utgått. Man finner det i antibiotika, vitamintilskudd, bakerivarer og alt mulig annet. Dr. H.J. Roberts, en verdenskjent ekspert på området uttaler at det er vanskelig å unngå det. Når du hører om NutraSweet, bør du huske at det ikke dreier seg om et tilsetningsstoff, men en dødelig gift. Sett den i samme klasse som cyanid og arsenikk — dødelige gifter! Den dreper nok langsommere, men den dreper i stillhet folk, og forårsaker alle slags nevrologiske problemer. Det endrer hjernens kjemi. Dette er årsaken til de forskjellige epilepsi-lignende anfall den kan forårsake. Bare tenk deg virkningen av dette kjemikaliet hos pasienter med Parkinson, og det forårsaker også fødselsskader. Det er overhodet ingen grunn til å bruke dette stoffet. Det er ikke et diett-produkt. Rapportene fra høringene i Kongressen sier bl.a.: «Det [Aspartam] gjør deg sulten på karbohydrater og gjør at du legger på deg.» Dr. Roberts uttalte at når han fikk pasientene til å slutte med aspartamholdige produkter, gikk kroppsvekten i gjennomsnitt ned med ni kilo. Formaldehyden lagres i kroppscellene, spesielt i lår og hofte. Aspartam er spesielt farlig for diabetikere. Alle leger er klar over hva tresprit (metanol) kan gjøre med en diabetiker. Vi har oppdaget at enkelte leger har stilt diagnosen diabetisk retinopati [endringer i øyets netthinne som følge av sukkersyke] hos pasienter, der Aspartam er den virkelige synderen. Aspartamen får blodsukkeret til å komme ut av kontroll, og mange pasienter går i koma — dessverre med døden til følge for mange. Under konferensen fortalte folk oss at de hadde slektninger som hadde gått over fra sakkarinholdige produkter til Aspartam, og at slektningen til slutt endte opp med koma. Legen deres klarte ikke å få blodsukkeret under kontroll. Pasientene led av akutt hukommelsestap og gikk til slutt over i koma med døden til følge. Hukommelsestapet skyldes at asparaginsyre og fenylalanin virker som nevrotoksiner [gifter på nervesystemet] uten de andre aminosyrene som finnes i protein. Stoffene passerer blodbarrieren i hjernen og ødelegger nevronene i denne. Nevrokirurgen Dr. Russell Blaylock har uttalt: «Stoffene stimulerer hjerne-nevronene så de dør, med påfølgende hjerneskade i forskjellig grad.» Dr. Blaylock har skrevet en bok med tittelen « Exvirotoxins: The Taste that Kills». Diabetesspesialisten Dr. H.J. Roberts, som også er en verdenskjent ekspert, har skrevet en bok med tittelen «Defense Against Alzheimer's Disease». Dr. Roberts forteller hvordan Aspartam opptrapper Alzheimers sykdom, noe som er et faktum. Den før nevnte sykepleieren fortalte om 30 år gamle kvinner som kom inn på sykehuset med Alzheimer. Siden både Dr. Blaylock og Dr. Roberts er toppeksperter og forstår hvordan metanolforgiftning skaper MS-lignende symptomer, vil jeg be dem skrive en rapport, og «Mission Possible» vil tilføye noen egne sykdomsrapporter, eller de kan gjøre det selv, og vi vil legge det ut på Nettet. Ifølge konferensen heter det at «. . .vi snakker nå om en epidemi av nervelidelser som skyldes denne dødelige giften». Dr. Roberts forsto hva som var i ferd med å skje allerede da Aspartam ble markedsført for første gang. Han fortalte at diabetespasientene klaget over hukommelsestap, forvirring og alvorlig svekket syn. Under konferensen til Det amerikanske legekollegium innrømmet en rekke leger at de sto rådville. De hadde spekulert på hvorfor det var så mange tilfeller av forskjellige anfall. (Fenylalaninen i Aspartam bryter ned terskelen til slike anfall og tapper ut serotonin, og dette skaper manisk depresjon, paniske anfall, raserianfall og voldelige symptomer.) Like før jeg dro til konferensen, fikk jeg en fax fra Norge der de ba om et botemiddel fordi de hadde så mange problemer der. Aspartam-giften brukes nå i over 90 land i verden [inklusive Norge]. Under konferensen hadde vi heldigvis utsendinger fra mange land som har bedt om hjelp. Og vi ber også deg om hjelp. Kopier denne artikkelen og advar alle du kjenner. Ta alt som inneholder Aspartam tilbake til butikken. Send oss din symptomsrapport. Jeg kan forsikre deg at Monsanto-konsernet, som utviklet Aspartam, er klar over hvor farlig stoffet er. Men Monsanto støtter økonomisk både Den amerikanske diabetikerforening, Den amerikanske dietetikerforening og Det amerikanske legekollegium. Den 15. november 1996 kunne man lese en artikkel i New York Times, der det gikk fram hvordan Den amerikanske dietetikerforening henter penger fra næringsmiddelindustrien for å få produktene sine godkjent. Av den grunn kan de ikke kritisere tilsetningsstoffer eller spore dem tilbake til Monsanto-konsernet. Hvor ille er dette? Vi ba en mor med et barn som brukte NutraSweet [Aspartam] om å slutte med produktet. Barnet hadde Grand Mal-anfall hver eneste dag. Moren tilkalte legen, som på sin side rådførte seg med Den amerikanske dietetikerforening, som henstilte til legen om å la barnet fortsette med NutraSweet. Vi holder fremdeles på med å overbevise moren om at Aspartam er årsaken til anfallene hos barnet. Hver gang vi klarer å få noen til å slutte, forsvinner anfallene. Hvis barnet dør, vet du hvem som har skylden, og hvem vi kjemper mot. Det foreligger pr. idag 92 dokumenterte symptomer på Aspartamforgiftning — alt fra koma til død. De fleste symptomene er av nevrologisk art fordi Aspartamen ødelegger nervesystemet. Dette er en advarsel: Utbrudd av aspartamlidelse! Denne var trolig årsak til 6000 dødsfall blant amerikanske soldater under «Operasjon Ørkenstorm» [under Gulfkrigen i 1991]. Den brennende følelsen i tungen og andre symptomer som ble rapportert, skyldes metanol som brytes ned. Aspartamen frigjør metanol i boksen ved +30̊C. Light-drikker som ble skipet til ørkenstorm-troppene sto på sine paller i opptil åtte uker av gangen under den arabiske ørkensolen i temperaturer opptil +48̊C. Soldater og annet militærpersonell drakk disse produktene dagen lang. Alle symptomene de fikk er identiske med aspartamforgiftning. Dr. Roberts uttaler at inntak av Aspartam under svangerskapsperioden kan forårsake skader både hos mor og barn. Fenylalaninen lagres i placenta [morkaken], og ifølge Dr. Louis Elsas, som som er professor i pediatri og genetikk ved Emory-universitetet, kan dette føre til at barnet blir mentalt tilbakestående. Dr. Elsas uttalte dette under en Kongresshøring, som vi har i en email. I de originale laboratorieprøvene utviklet dyr hjernesvulster (fenylalaninen brytes ned til DKP, som er et hjernesvulstfremmende stoff.) Da Dr. Espisto holdt sitt foredrag om Aspartam, var det en lege, antakelig en nevrokirurg, til stede i forsamlingen. Han kom med denne kommentar: «Det er funnet høye aspartamkonsentrasjoner i hjernesvulster som er blitt fjernet.» Senator Howard Metzenbaum fremmet et lovforslag som ville advart alle, deriblant spebarn, barn og svangre kvinner, om hvor farlig Aspartam var. Lovforslaget ville også ha satt i gang uavhengige undersøkelser mht til de helsemessige problemene hos befolkningen (anfall, endringer i hjernens kjemi, endringer i de nevrologiske- og atferdsmessige mønstre.) Men lovforslaget ble nedstemt av mektige interesser innen legemiddelindustrien og den kjemiske industri. Dermed ble det sluppet horder av lidelser og død over et intetanende publikum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Det er skremmende, ja, å lese slike rapporter. Problemet er at ALT er giftig, det kommer bare an på mengde. I dette tilfellet er jo mengden sentral -man vet lite om hvilke mengder som skal til. Man trenger balanse i informasjonen som når ut. Det er vel derfor mange leger ikke vil fraråde gravide f.eks mange ting som er "bevist" skadelig. Man vet ikke sikkert, og det er en praksis med tilbakeholdenhet om slike ting helt til man vet 100% sikkert hva som skjer. Det er jo både fordeler og ulemper med denne praksisen. Vil man være på den sikre siden så må man søke opp informasjon selv. Dessverre kan man likevel aldri bli 100% sikker. Det er umulig for alle leger å holde seg oppdatert på all forskning, men jeg er enig med deg i at ernæringsdelen av medisinen er veldig neglisjert av leger, spesielt i Norge. Mat som medisin er helt logisk, synes jeg. All mat er til syvende og sist snakk om kjemiske stoffer, og alle disse har sin innvirkning på hjernen, hormonsystemet, osv. osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutta1365380215 Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Dette klarer jeg bare ikke å ta seriøst. Hvorfor informerer ikke legene oss om dette? Og hva med diabetikervennene mine, de er jo ifølge artikkelen nærmest dødsdømt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Du skriver: "Jeg tror man skal være forsiktig med å stole blindt på legene, og heller undersøke litt på egen hånd via andre kilder hvis det er noe man lurer på ved siden egen helse." "man skal være forsiktig med å stole blindt på" noe som helst - og da særlig skremselsinformasjon og artikler man finner på internettet! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.